Новости Aerojet Rocketdyne

Автор Salo, 07.02.2012 16:10:23

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Salo

http://ria.ru/science/20150814/1182802273.html#ixzz3ikqGo6F9
ЦитироватьНАСА успешно испытало модернизированный двигатель RS-25 для ракеты SLS
00:40 14.08.2015 (обновлено: 00:46 14.08.2015)278272113
Прошедший тест стал шестым и продолжался около 8,5 минут. США разрабатывает сверхтяжелую ракету-носитель SLS для пилотируемых полетов в далекий космос за пределы Солнечной системы.

© NASA
 
ВАШИНГТОН, 14 авг — РИА Новости. НАСА провело в четверг шестое огневое испытание обновленного жидкостного ракетного двигателя RS-25 (РС-25) для использования на будущей сверхтяжелой американской ракете SLS (Space Launch System, SLS).
Испытание прошло на платформе А-1 в космическом центре Джона Стенниса (штат Миссисипи) и транслировалось на сайте национального управления по аэронавтике и исследованию космического пространства США (НАСА).
Нынешний тест стал шестым огневым испытанием обновленного двигателя, который был разработан компанией Rocketdyne (Рокетдайн) и использовался на американских космических челноках "Спейс Шаттл". Для использования его на создаваемой США новой сверхтяжелой ракете двигатель был значительно модернизирован.
Прошедший тест продолжался около 8,5 минут — время, равное продолжительности работы двигателей первой ступени во время реального пуска ракеты. Завершение теста было встречено аплодисментами наблюдавшим за испытанием участниками проекта. "Уже сейчас мы знаем, что испытание прошло успешно", — заявил по окончании теста сотрудник НАСА Стив Уоффорд, по его словам все полученные данные будут изучены и использованы для дальнейшего совершенствования двигателя. "Это великий день для НАСА и великий день для будущего космических полетов", — отметил Уоффорд.
В НАСА предупредили, что анализ данных, полученных в результате испытания, может занять несколько дней.
США разрабатывает сверхтяжелую ракету-носитель SLS для пилотируемых полетов в далекий космос за пределы Солнечной системы. Первый тестовый полет новой ракеты намечен на 2018 год. Первая ступень SLS, которой предстоит вывести в далекий космос пилотируемый корабль Orion, будет оснащена четырьмя двигателями RS-25.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

silentpom

"SLS для пилотируемых полетов в далекий космос за пределы Солнечной системы. " - что-то я очкую

Александр Ч.

А почему без фильмы?
Ad calendas graecas

che wi

Aerojet Rocketdyne предложила 2 млрд. долларов Боингу и Локхид Мартин за компанию ULA

Aerojet makes $2 billion offer for Lockheed-Boeing joint venture: sources
http://www.reuters.com/article/2015/09/08/us-lockheedmartin-boeing-aerojet-rocketd-idUSKCN0R82R020150908

ЦитироватьAerojet Rocketdyne Holdings Inc (AJRD.N) has submitted a $2 billion offer to buy United Launch Alliance (ULA), a spacecraft launch services provider that is a joint venture of Lockheed Martin Corp (LMT.N) and Boeing Co (BA.N), according to sources familiar with the matter.

Aerojet Rocketdyne board member Warren Lichtenstein, the chairman and chief executive of Steel Partners LLC, approached ULA President Tory Bruno and senior Lockheed and Boeing executives about the bid in early August, the sources said.

Aerojet Rocketdyne spokesman Glenn Mahone said the company would not comment on any negotiations that it was involved in with any company. Lockheed declined comment. No immediate comment was available from Boeing.

Спойлер
ULA was created in 2005 after nearly two years of negotiations between the two companies, which overcome opposition from the Federal Trade Commission, arguing the venture would result in significant savings.

The U.S. Air Force, eager to reintroduce competition to the market, has worked hard in recent years to certify a new competitor, Space Exploration Technologies Corp, or SpaceX, to launch certain military and spy satellites.

The Air Force also plans to end certain launch support of about $1 billion a year that it had provided to ULA for years, now that another competitor is available.

Aerojet Rocketdyne, which makes rocket engines, had hoped to adapt its new AR-1 engine for use on ULA's Atlas 5 rocket, replacing the Russian-built RD-180 engine it now uses.

But ULA's current plan is to use a new engine being developed by Blue Origin, owned by Amazon.com founder Jeff Bezos.

One of the sources said the ULA's owners might welcome the unsolicited bid, given increased competition from SpaceX that is likely to cut into ULA's revenues and earnings in coming years.

Lockheed and Boeing, wary of declining revenue prospects, have funded ULA's work on a new rocket only on a quarterly basis, given concerns about ULA's ability to use existing RD-180 engines for military and spy satellite launches.

Congress banned the use of the Russian engines for such launches from 2019 after Russia's invasion of the Crimea region of Ukraine.
[свернуть]

Apollo13

Цитироватьche wi пишет:
Aerojet Rocketdyne предложила 2 млрд. долларов Боингу и Локхид Мартин за компанию ULA
Если купят прощай Вулкан?

Seerndv

Всегда размышлял -  почему Аэроджет не  занимается метаном
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

Apollo13

ЦитироватьSeerndv пишет:
Всегда размышлял - почему Аэроджет не занимается метаном
Может потому что керосиновая первая ступень при одинаковом размере будет мощнее метановой?

Seerndv

А при одинаковой массе?
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

Apollo13

ЦитироватьSeerndv пишет:
А при одинаковой массе?
Так главное ограничение для 1-й ступени как правило размер блоков. Возможности производства, транспортировки. Масса важна для 2-й и выше.

Seerndv

ЦитироватьApollo13 пишет:
ЦитироватьSeerndv пишет:
А при одинаковой массе?
Так главное ограничение для 1-й ступени как правило размер блоков. Возможности производства, транспортировки. Масса важна для 2-й и выше.
 In the US, the size does not matter  8)
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

Александр Ч.

Цитироватьche wi пишет:
Aerojet Rocketdyne предложила 2 млрд. долларов Боингу и Локхид Мартин за компанию ULA
ЦитироватьTory Bruno ‏@torybruno  2 ч2 часа назад
.@ErinLowenberg @jeff_foust @DanaMattioli @ulalaunch @WSJ Wish I could, but as a matter of policy, we don't comment on this type of story

перевод: Я бы хотел, но как вопрос политики, мы подобные истории не комментируем.
Ad calendas graecas

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Александр Ч.

Sandra Erwin ‏@NationalDefense  12 ч.12 часов назад
Aerojet Rocketdyne Resolute It Can Complete Work on New Rocket Engine by 2019 http://www.nationaldefensemagazine.org/blog/Lists/Posts/Post.aspx?ID=1950 ... #ASC15



А так же "пилят" наследие F-1:
Aerojet Rocketdyne ‏@AerojetRdyne  14 сент.
A key part of the F-1 engine just completed tests that will provide new data for today's rocket engine designers. http://go.nasa.gov/1KlPB9S 
Ad calendas graecas

Seerndv

ЦитироватьАлександр Ч. пишет:
A key part of the F-1 engine just completed tests that will provide new data for today's rocket engine designers. http://go.nasa.gov/1KlPB9S


ЦитироватьThe gas generator to an F-1 engine is test-fired this September at NASA's Marshall Space Flight Center in Huntsville, Alabama. Although the engine was originally built to power the Saturn V rockets during America's missions to the moon, this test article had new parts created using additive manufacturing, or 3-D printing, to test the viability of the technology for building new engine designs.
- так вроде уже гоняли его до этого. правда без новых 3-Д деталей?
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

Александр Ч.

Seerndv,самое забавное по ссылке в другом твитте:
ЦитироватьFor example, earlier in September the two companies successfully test fired a gas generator that supplies fuel to the F-1 engine used on NASA's Saturn rockets. The legacy generator took 15 months to build. The 3D manufactured version took 15 days to make, she said.
ИМХО, они просто напомнили, что несмотря на отказ от AR1 для Вулкана, а если не найдут финансирование, то работы по нему вообще свернут, все еще о-го-го чего могут  ;)  

Вот еще арт из http://spacenews.com/aerojet-rocketdyne-ties-ar1-schedule-to-pentagon-awards/#sthash.E0FnMkaA.dpuf

Подписано: AR-1 twin booster engine configuration. Credit: Aerojet Rocketdyne
Ad calendas graecas

Александр Ч.

Еще не угомонились, собираются предложить за ULA больше:
ЦитироватьAerojet Rocketdyne Holdings Inc (AJRD.N) is considering raising its $2 billion offer for United Launch Alliance, a rocket launch venture of Boeing Co (BA.N) and Lockheed Martin Corp (LMT.N), but faces big hurdles after a public rejection of the bid last week, according to multiple sources familiar with the matter.
Aerojet is meeting with outside advisers this week to explore its options, said the sources, who were not authorized to speak publicly about the discussions. One of the sources said the company could announce its next moves in coming weeks.
The company's spokesman, Glenn Mahone, said the two companies remained in discussions about "a number of business arrangements," but gave no details.
The sources said Aerojet faces an uphill climb given growing tensions between the two companies over the past few years. This week ULA dumped Aerojet as its solid rocket motor supplier and signed a long-term deal with its rival Orbital ATK (OA.N), which is not currently in that business.
Aerojet and ULA have discussed a merger in the past, but were unable to reach agreement, the sources said.
Last summer, Aerojet's board also rejected ULA's request that Aerojet invest $300 million to accelerate work on the AR-1 engine it is developing as an alternative to the Russian RD-180 engine that powers ULA's Atlas V rocket, the sources said.
U.S. lawmakers last year banned use of the Russian engines for U.S. military and spy satellite launches after 2019, to protest Russia's annexation of the Crimea region of Ukraine.
Aerojet's refusal to invest more in the AR-1 engine ultimately drove ULA to opt for the BE-4 engine being developed by privately held Blue Origin, which is owned by Amazon.com founder and billionaire Jeff Bezos, the sources said.
An Aerojet takeover of ULA would also require Russia to give its regulatory approval and transfer a technology license for use of the RD-180 engines, according to two of the sources.
Russia refused to transfer the license to Aerojet when it bought Rocketdyne from Pratt & Whitney, a United Technologies Corp (UTX.N) unit in 2013, forcing Pratt to retain control of a small company that brokers RD-180 sales, and could be more reluctant to do so now, the sources said.
Analysts say a tie-up between ULA and Aerojet would make sense since both companies's revenues are threatened by a drop in U.S. military satellite launches, and the rise of privately held Space Exploration Technologies, or SpaceX, which builds its own rockets and motors to keep costs down. The Air Force earlier this year certified SpaceX to bid for some military and spy satellite launches and break ULA's nine-year monopoly.
"In the mid-term, the only way you can have a viable company that can compete better on price is to integrate the two businesses, the way SpaceX operates," said Marco Caceres, space analyst with the Virginia-based Teal Group.
Boeing last week rejected as unserious Aerojet's initial bid, which came in a two-sentence email from Warren Lichtenstein, who heads Aerojet's board and serves as executive chairman of Steel Partners Holdings (SPLP.N).
Officials at ULA and Lockheed have declined comment.
Wall Street analysts have questioned how Aerojet could raise the money for the deal, and why the bid lacked the necessary supporting materials. Some also questioned whether ULA was even worth $2 billion given the changing space market.
If Aerojet fails to reach a deal with ULA, industry executives said the company's board could still try to break the company up and sell its parts.
Lichtenstein, the board chairman, engineered a similar break up of AAI that began in 2002 and eventually saw its key drone business sold to Textron Inc (TXT.N) for over $1 billion.

(Reporting by Andrea Shalal; Editing by Bernard Orr)

О, как, если AJ не найдет денег на ULA, то компанию могут разделить и продать по частям.
Ad calendas graecas

Apollo13

За 2 млрд Аэроджет мог бы создать свое производство РН с нуля.

silentpom

а кому оно без контрактов с наса и пентагоном нужно?

Apollo13

Цитироватьsilentpom пишет:
а кому оно без контрактов с наса и пентагоном нужно?
ничто не помешает такие контракты заключить. кроме разве что цены двигателей :)

silentpom

несколько лет на первые пуски и сертификацию