Страницы: Пред. 1 ... 33 34 35 36 37
RSS
Stratolaunch Systems - компания Пола Аллена
 
Цитата
sychbird пишет:
Дитектор ЦИАМ, академик РАН для тебя не авторитет? В его статье есть ссылки и на других спецов.
Абсолютно не авторитет. Чем сей директор ЦИАМ прославился в области двигателестроения?
Ты ещё на главного консруктора по РН Медведева сошлись как на авторитет. Или этого, как его, директора НИИ50, который потом в ЦиХе инерцоиды изобретал.

Цитата

Я дал только подтвержденные ссылками мнения.
Ссылками из статьи? А статья научная или какаято юбилейная?  
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
 
Цитата
Дмитрий В. пишет:
Цитата
Старый пишет:
Перечисли их мнения. Например Королёва.
«Я могу назвать Бартини своим учителем, учителем в понимании невероятного».
С. П. Королев.
Я так и знал. Ну и теперь достоверную ссылку.
Да, кстати, а с Циолковским Королёв лично был знаком? ;)

Кстати, твоя цитата о "невероятном" это похвала или наоборот? ;)  
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
 
Цитата
opinion пишет:
Цитата
sychbird пишет:
Если стать на точку зрения Старого, то Бартини тоже ничего не дал для развития авиации.

Однако по этому поводу есть мнения людей гораздо более авторитетных и в авиации и м в ракетостроении.
Не надо авторитетных мнений. Лучше перечислите, что конкретно Бартини дал авиации. Что-нибудь такое, чего до него не было, а теперь, благодаря ему есть.
Дельтовидное крыло для сверхзвука, винт в кольцевом обтекателе, широкофюзеляжная схема пассажирских и транспортных самолетов.
Ответил со свойственной ему свирепостью (хотя и не преступая ни на дюйм границ учтивости). ©  :)
 
Цитата
sychbird пишет:
Дельтовидное крыло для сверхзвука, винт в кольцевом обтекателе, широкофюзеляжная схема пассажирских и транспортных самолетов.
Это изобрёл Бартини???  :o  
Бартини пытался применить это в своих несостоятельных прожектах, но с чего ты решил что он это изобрёл?
Да, кстати, ты вобще в курсе какой "широкий фюзеляж" он предлагал?
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
 
Цитата
Старый пишет:
Ссылками из статьи? А статья научная или какаято юбилейная?
Среди научных статей бред встречается в той же примерно пропорции, что и дураки,  бездари и самонадеянные " незнайки"   в любой специальности. ;)

А хорошая юбилейная статья в области истории науки и технике ни чем не хуже, чем не юбилейная. :)
Ответил со свойственной ему свирепостью (хотя и не преступая ни на дюйм границ учтивости). ©  :)
 
Цитата
Старый пишет:
Ты ещё на главного консруктора по РН Медведева сошлись как на авторитет.
Твое мнение о ГК Медведеве абсолютно не авторитетно. :D
Ответил со свойственной ему свирепостью (хотя и не преступая ни на дюйм границ учтивости). ©  :)
 
Цитата
sychbird пишет:
Цитата
Старый пишет:
Ты ещё на главного консруктора по РН Медведева сошлись как на авторитет.
Твое мнение о ГК Медведеве абсолютно не авторитетно.  :D
Я и не набиваюсь в авторитеты. А вот ты пытаешься мне навязать авторитеты.
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
 
Цитата
sychbird пишет:
А хорошая юбилейная статья в области истории науки и технике ни чем не хуже, чем не юбилейная.  :)
А уж статьи с какой-нибудь патриотической помойки на тему "Россия - родина слонов...".
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
 
Профессор, ты случайно не этим обчитался:
Цитата

Авиационная деятельность "Леонардо да Винчи XX века", как называют Р.Л.Бартини сегодня, не кончилась, но без малого 17 лет конструктору пришлось провести в неволе.
?  
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
 
Цитата
Not пишет:
У Старого нет точки зрения, по причине тотальной неграмотности в авиационной тематике. У него есть эмоционально-чувственное восприятие. Он так видит. Соответственно относиться к этому нужно доброжелательно-сочувственно.
У Старого типичный синдром Неудачника:Об.ирать всех и всё.Ибо рождённый ползать,летать не может,вот и шипит от бессилия.
 
Цитата
sychbird пишет:
Цитата
Старый пишет:
Ты ещё на главного консруктора по РН Медведева сошлись как на авторитет.
Твое мнение о ГК Медведеве абсолютно не авторитетно.  :D  
Профессор, тут вот:
 https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%BD,_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%B­D_%D0%90%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%B5%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%­87

обнаружилось авторитетное мнение крупного авторитета в области авиаконструкторов Ивана Артоболевского. Он почемуто в списке великих авиаконструкторов не ставит "Леонардо да Винчи авиации" тов Бартини даже на второе место:
Цитата
В 1972 году, когда не стало Игоря Сикорского, академик Иван Артоболевский сказал:
"Вот были два великих авиаконструктора — Игорь Сикорский и Константин Калинин. Первого Америка похоронила как национального героя, а второго у нас никто не знает. Его на вершине славы загубили молодым у себя дома"
Ты не будешь оспаривать авторитетное мнение тов. Артоболевского - академика, Героя соц. труда и кавалера шести орденов? Я правда не смог узнать чем осчастливил человечество этот академик, но разве список должностей и наград не делает его авторитетом?   :oops:  

И последние слова уважаемого Героя мне както намекнули что надо сделать чтобы стать великим. Не случайно в списке великих Леонардо Да Винчи авиации нет ни одного иностранца. Иностранные авиаконструкторы в принципе не могли это сделать.  :(
Изменено: Старый - 03.07.2019 13:50:42
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
 
Цитата
Юрий Темников пишет:
У Старого типичный синдром Неудачника:Об.ирать всех и всё.
Вcех великих конструкторов:
Калинина
Бартини
Темникова
Изменено: Старый - 03.07.2019 14:11:26 (очепятка)
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
 
Цитата
Старый пишет:
Цитата
Юрий Темников пишет:
У Старого типичный синдром Неудачника:Об.ирать всех и всё.
Вcех великих конструкторов:
Калинина
Бартини
Темникова
Просто засиранец. ;)  Хобби такой! ;)
 
Цитата
sychbird пишет:
Цитата
opinion пишет:
Цитата
sychbird пишет:
Если стать на точку зрения Старого, то Бартини тоже ничего не дал для развития авиации.

Однако по этому поводу есть мнения людей гораздо более авторитетных и в авиации и м в ракетостроении.
Не надо авторитетных мнений. Лучше перечислите, что конкретно Бартини дал авиации. Что-нибудь такое, чего до него не было, а теперь, благодаря ему есть.
Дельтовидное крыло для сверхзвука
Он применил треугольное крыло на своём сверхзвуковом самолете? На каком?
The trajectory is temporarily deviated. Skybot not to blame.
 
https://www.geekwire.com/2019/year-paul-allens-death-stratolaunch-rebuilds-team-worlds-biggest-plane/
Цитата
Stratolaunch rebuilds team for the world’s biggest plane after Paul Allen’s death

BY ALAN BOYLE on September 26, 2019 at 12:23 pm


Stratolaunch’s six-engine, twin-fuselage airplane makes its first flight in April. (Stratolaunch Photo)

Stratolaunch is hiring — nearly a year after the death of its billionaire backer, Microsoft co-founder Paul Allen, and five months after the company’s monster plane took its first and only test flight.

Allen founded the venture in 2011, with the goal of using what is now the world’s largest airplane as a flying launch pad for orbital-class rockets and space planes. But after his death at the age of 65, Stratolaunch trimmed its staff dramatically. Some saw April’s test flight at California’s Mojave Air and Space Port as primarily a tribute to Allen, and as the prelude to either a sale or a shutdown.

Representatives of the Allen family’s Vulcan holding company have insisted that Stratolaunch remains operational. LinkedIn listings indicate that Jean Floyd is still president and CEO, although three company vice presidents left in July.

Now Stratolaunch is posting 11 job openings, including listings for two test pilots. “As a test pilot on the history-making Stratolaunch Carrier Aircraft, the world’s largest-wingspan aircraft, you will have the opportunity to accomplish new milestones in aviation,” the company says.

The pilot positions are among nine openings in Mojave, with two openings (for a purchasing agent and a contract specialist) based in Seattle.

Last week, Virgin Galactic test pilot Nicola Pecile, who works virtually next door to Stratolaunch’s Mojave facilities, said via Twitter that he and other test pilots have received notices about the listings:
Цитата
Nicola Pecile‏ @NicolaPecile 19 сент.

В ответ @thejackbeyer @NASASpaceflight @MojaveAirport

The program is back on in few weeks. Looks like they found some investors. Hiring of test pilots was just sent out to SETP members the other day. I’m expecting a big announcement soon! Which is great, would have been too bad to not continuing with the test program...
We’ve asked Vulcan about the reported investment, the hiring push and any expectations about an announcement. We’ll upd ate this report with anything we can pass along.

One of the big questions surrounding Stratolaunch has focused on the market it could serve: Executives say up to three rockets could be launched from the plane in flight, potentially heading to any orbital inclination. Another plus: Weather conditions are less of a factor for air launch, since the plane could fly around adverse weather and land anywhere with a runway big enough to handle its 385-foot wingspan and 1.2 million-pound weight.

Statements relating to visiting dignitaries including Vice President Mike Pence have hinted that the plane could be used for national security launches.

Before Allen died, he talked up Stratolaunch’s potential role in satellite monitoringfor the purposes of wildlife conservation, climate studies and the fight against illegal fishing. Those issues were among his top environmental priorities — and remain so under the leadership of his sister, Jodi Allen, who is now the chair of Vulcan and trustee of the Paul G. Allen Trust.

A year ago, Stratolaunch said it expected to get its monster plane certified for air-launch operations after 18 months to two years of flight tests. It’s not yet clear whether that timetable will still hold. But Stratolaunch looks as if it’s getting ready to se t the clock ticking again.

 
https://spaceflightnow.com/2019/10/10/rockets-purchased-by-stratolaunch-back-under-northrop-grumman-control/
Цитата
Rockets purchased by Stratolaunch back under Northrop Grumman control
October 10, 2019 | Stephen Clark


File photo of a Pegasus XL rocket inside the Building 1555 processing facility at Vandenberg Air Force Base, California. Credit: NASA/Randy Beaudoin

Hardware for two air-dropped Pegasus XL launchers previously purchased by Stratolaunch, a space launch company founded by the late billionaire Paul Allen, are now back under Northrop Grumman control and for sale to NASA, the Air Force, or commercial satellite operators, industry officials said.

Phil Joyce, vice president of space launch programs at Northrop Grumman, said this week that the company is trying to sell the launches using the two remaining Pegasus XL rockets, and officials plan to keep the Pegasus rocket’s L-1011 carrier jet flying for at least five or 10 more years.

The airborne launch of NASA’s Ionospheric Connection Explorer, or ICON, scientific satellite Thursday night off Florida’s east coast is the final scheduled flight of a Pegasus XL rocket. Variants of the solid-fueled Pegasus rocket have flown on 43 satellite delivery missions since 1990.

“We actually purchosed those back (from Stratolaunch),” Joyce said in an interview with Spaceflight Now. “So they’re in a very advanced state of integration, which means they’re available for a very rapid response launch. We could launch one of those in six months, the second one probably in eight (months).

“We’ve been talking with NASA and several other customers about potential use of those for the near-term,” Joyce said. “There are some interesting opportunities.”

Orders of Pegasus rockets have tailed off over the last few years as new, lower-cost launch options become available to NASA, the sole Pegasus customer since 2008. Northrop Grumman’s rocket division, then known as Orbital Sciences, won a $56.3 million contract to launch the ICON mission in 2014. The launch has been delayed more than two years due to technical problems with the Pegasus rocket.

The Pegasus rocket is carried aloft by a modified L-1011 aircraft — the last of its kind still operational — to an altitude of 39,000 feet (11,900 meters), then released to fire into orbit.

The handover of the Pegasus rockets back to Northrop Grumman is another sign of a turbulent year at Statolaunch since Allen’s death last October. Stratolaunch is part of Vulcan Inc., a holding company established by Allen, a Microsoft co-founder.

In partnership with aircraft-builder Scaled Composites, Stratolaunch developed the world’s largest airplane and flew it on a two-and-a-half-hour test flight over California’s Mojave Desert in April.

The project was unveiled in 2011, when officials said the huge airplane — nicknamed “Roc” — would make its first flight in 2015 or 2016. Stratolaunch originally wanted to launch satellites using SpaceX-built rockets from the giant aircraft, then partnered with Orbital Sciences to develop a new air-launched booster. In 2016, Stratolaunch said it would launch Orbital’s Pegasus XL rocket, perhaps up to three on a single flight, using the new airplane, which has a wing span of 385 feet, or 117 meters.

Last year, Stratolaunch announced a roadmap for its own rocket family, beginning with a Medium Launch Vehicle that could debut in 2022 and lift up to 8,000 pounds (3,400 kilograms) of payload into low Earth orbit. Stratolaunch also revealed plans for a heavy-lift launcher and a space plane that could fire into orbit after a high-altitude drop from the aircraft.

Allen died last October from complications of non-Hodgkin’s lymphoma, and Stratolaunch said in January that it was ending development of its own rockets.

“We are streamlining operations, focusing on the aircraft and our ability to support a demonstration launch of the Northrop Grumman Pegasus XL air-launch vehicle,” a Stratolaunch spokesperson said in January.


Stratolaunch’s aircraft flew on its first — and so far only — test flight April 13 from Mojave, California. Credit: Stratolaunch

Rocket motors and other components needed for the two Pegasus XL rockets are in place at Northrop Grumman’s facilities at Vandenberg Air Force Base in California, officials said.

The first Pegasus XL demonstration launch with Stratolaunch was expected in 2020, officials said last year. In a press release after the April 13 test flight of the Stratolaunch aircraft, the company said the aircraft’s reinforced center wing can accommodate multiple launch vehicles.

But Stratolaunch has released no updates on future flight test plans.

The company’s website still lists the Pegasus rocket as one of its launch vehicle options.

Stratolaunch did not respond to Spaceflight Now’s questions regarding the transfer of the Pegasus XL rockets back to Northrop Grumman.

GeekWire reported last month that Stratolaunch recently listed nearly a dozen new job openings in Mojave and Seattle, including test pilot positions. That new hiring comes after Stratolaunch went through a round of staff cuts earlier this year after announcing the end of its own rocket development program.

While Stratolaunch’s plans are opaque, the Northrop Grumman is also facing headwinds with the Pegasus program.
Скрытый текст
 
Цитата
Stratolaunch‏ @Stratolaunch 2 ч. назад

Stratolaunch LLC has transitioned ownership and is continuing regular operations.  Our near-term launch vehicle development strategy focuses on providing customizable, reusable, and affordable rocket-powered testbed vehicles and associated flight services.
(1/2)


2 ч. назад

As we continue on our mission, Stratolaunch will bring the carrier aircraft test and operations program fully in-house.  We thank @VulcanInc and @ScaledC for turning an ambitious idea into a flight-proven aircraft.
(2/2)
Страницы: Пред. 1 ... 33 34 35 36 37
Читают тему (гостей: 1)
Журнал Новости Форум Фото Статьи Книги