Orbital Cygnus

Автор Walker, 09.06.2009 09:42:13

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Потусторонний

ЦитироватьМне не понятно, чем эта конструкция лучше, в плане надежности, старой доброй пружинной раскладушки.
Можно сравнить частоту колебаний лопушков и пружинных раскладушек и все станет понятно - Low deployed mass moment of inertia and high stiffness minimizes attitude & control system (ACS) impacts.
А вот в плане надежности - вопрос...
Вот пдфка про лопушки когда ABLE Engineering еще не была частью АТК http://www.eng.auburn.edu/~dbeale/ESMDCourse/Site%20Documents/Ultraflex%20Solar%20Array.pdf

Wild Cat


Александр Ч.

Ad calendas graecas

Потусторонний

http://www.spacenews.com/civil/120117-hold-down-test-orbitals-antares.html
A hold-down test of Orbital Sciences Corp.'s Antares rocket, a prerequisite for the launch vehicle's maiden flight, likely will not be completed before April because of ongoing tests and certification work on the vehicle's launch pad at Wallops Island, Va., a launch official said. http://www.novosti-kosmonavtiki.ru/phpBB2/viewtopic.php?p=874076#874076

Старый

А когда должен лететь к МКС Лебедь? Тоже чтото не вижу в графике...
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Потусторонний

ЦитироватьА когда должен лететь к МКС Лебедь? Тоже чтото не вижу в графике...
взгляд из 2006
http://www.flightglobal.com/blogs/hyperbola/cots%20presentation%201.JPG


anik

ЦитироватьА когда должен лететь к МКС Лебедь?
В декабре 2011 года заместитель администратора NASA Уилльям Герстенмайер говорил, что запуск корабля Cygnus к МКС планируется в конце весны - начале лета 2012 года.

Потусторонний

Наверно это он про тестовый полет Antares :roll:
В октябрском графике сертификация старта 1 янв 2012 - сейчас наметилось отставание на месяц :roll:

anik

ЦитироватьНаверно это он про тестовый полет Antares :roll:
Нет, именно про первый полет "Лебедя". Это было сказано 21 декабря 2011 года на пресс-конференции на Байконуре после запуска "Союза ТМА-03М". При этом он отметил, что есть задержки с готовностью стартового комплекса. Но, еще раз повторяю, это было сказано за месяц до появления новости на Spacenews.

Потусторонний

ЦитироватьНет, именно про первый полет "Лебедя". Это было сказано 21 декабря 2011 года на пресс-конференции на Байконуре после запуска "Союза ТМА-03М". При этом он отметил, что есть задержки с готовностью стартового комплекса. Но, еще раз повторяю, это было сказано за месяц до появления новости на Spacenews.
Понятно. Я просто пытаюсь соотнести его слова и октябрьский график Орбитала :( Орбитальцы что, в конце года взяли на себя повышенные обязательства пустить корабль к праздничному дню американского флага? По примеру Спейсекса совместят тестовые полеты Антареса и Лебедя? "а чё ракету зря пускать" :roll:
Демополет по графику + 1мес получается середина-конец лета :roll:

anik

ЦитироватьЯ просто пытаюсь соотнести его слова и октябрьский график Орбитала :( Орбитальцы что, в конце года взяли на себя повышенные обязательства пустить корабль к праздничному дню американского флага?
Подождите. Герстенмайер в декабре говорил про полет, который в октябрьском графике обозначен COTS Demonstration Mission. Как раз, "конец весны - начало лета". А теперь в конце весны, вместо зимы, наверное, будет Antares Test Flight.

Потусторонний

ЦитироватьГерстенмайер в декабре говорил про полет, который в октябрьском графике обозначен COTS Demonstration Mission. Как раз, "конец весны - начало лета". А теперь в конце весны, вместо зимы, наверное, будет Antares Test Flight.
Да. так получается, если даты примерять по левому краю кружочка  :roll: Месяц отставания смотрим по правому краю кружочка или чуть правее. :roll:

Salo

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=21179.210
ЦитироватьThree quick updates on Cygnus:

The spacecraft completed its Electromagnetic compatibility tests this weeked.  These tests included self-interference, interference *to* ISS systems, and interference *from* ISS emissions.  It passed, as expected.

The COTS Demo flight Service Module is being prepped for TVAC (see picture).

The ORB-3 (third CRS operational flight) Service Module structure is at Wallops for a fit check with the COTS Demo Pressurized cargo Module later this week.[/size]

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Свежие новости о состоянии программы:
http://www.orbital.com/Antares/files/Culbertson_FAA_Conference_2012.pdf
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.orbital.com/CargoResupplyServices/
ЦитироватьFebruary 2012

Today, Orbital updated its 2012 COTS and CRS operational schedules.  Gone is our colorful Development and Flight Milestones chart, now that we're in the homestretch to our four major milestones for the year, which are as follows:
    May - Antares First-Stage Static Fire Test at Wallops
    June - Antares Test Flight for COTS
    Third quarter - COTS Demonstration Mission*
    Fourth quarter - CRS Mission
*Orbital's operational dates are subject to coordination with NASA's ISS cargo delivery schedule[/size]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=space&id=news/asd/2012/02/23/05.xml&headline=Orbital%20Hopes%20Antares%20On%20Pad%20In%20Five%20Weeks
ЦитироватьOrbital Hopes Antares On Pad In Five Weeks[/size]
Feb 24, 2012
 
By Frank Morring, Jr.

Barring additional difficulties getting a new launch pad ready at Wallops Island, Va., Orbital Sciences Corp. expects to begin fit checks and other pad work with its first Antares cargo launch vehicle late next month or early in April.

That would clear the way for a first launch of the liquid-fueled rocket late in June or early in July, and its first flight to the International Space Station with a load of cargo late in August or in September. Conceivably the first mission under the company's eight-flight, $1.9 billion commercial resupply services (CRS) contract with NASA could come before the end of the year.

"I want to stress that this sequence of events assumes that all major activities proceed smoothly without major technical problems, which if they were to occur would likely delay subsequent milestones from these targeted dates," Orbital CEO David Thompson said Feb. 21 in reporting company earnings for 2011.

Problems getting the greenfields Antares pad at Wallops certificated for propellant handling and pressurization delayed the schedule "eight to nine months," Thompson said, and traffic at the ISS could thwart the notional plan to begin docking at the station at the end of the year.

The first of those flights would complete Orbital's Commercial Orbital Transportation Services (COTS) milestones and clear the company to begin delivering cargo under the CRS contract.

Orbital developed the Antares (formerly Taurus II) and the pressurized Cygnus cargo vehicle under a COTS space act agreement, which pooled company and NASA funds to develop private vehicles for ISS resupply.

The Cygnus vehicle for that flight is complete and in thermal vacuum testing at the company's Dulles, Va., satellite factory.

It should be delivered to Wallops Island in June, Thompson said. The first Antares reached the "98% complete point" at the end of December, he said, and will support the new launch schedule.

But the equipment needed to handle liquid oxygen and liquid nitrogen for the vehicle has needed redesign and repair, and won't be tested and certificated until the end of April.

Thompson said the first vehicle may be rolled from its integration facility to the pad and erected early in April for fit checks and other work, and then returned to the integration building to await a hold-down host-fire test after the pad is fully tested and certificated.

That test should come in May, followed by the test flight with an instrumented Cygnus mass simulator by midsummer. The COTS demonstration flight to deliver the first Cygnus to the ISS for grappling and berthing with the station's robotic arm would come next, station traffic permitting, followed by the first CRS flight.

"Assuming the first three go well, then I think the fourth one is a little bit anticlimactic because we will have fully demonstrated on multiple occasions most aspects of the cargo delivery system and at least on one occasion all aspects of it," Thompson said. "So our focus right now is on those things we can control centered on those first couple of big milestones coming up in the – mostly in the second quarter."[/size]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=space&id=news/awst/2012/02/27/AW_02_27_2012_p35-428649.xml&headline=Orbital%20Sees%20First%20Antares%20Launch%20Midsummer&prev=10
ЦитироватьOrbital Sees First Antares Launch Midsummer[/size]
Попытка перевода:
http://science.compulenta.ru/663902/?r1=yandex&r2=news
Цитировать«Антарес» стартует в середине года[/size]

28 февраля 2012 года, 20:07 | Текст: Александр Березин |
Носитель «Антарес», оснащённый советским двигателем НК-33, и его герметичная капсула «Сигнус» будут готовы к первому грузовому полёту по снабжению МКС к середине 2012 года. По мнению его производителя, Orbital Sciences Corporation, запуску новой ракеты может помешать только неразбериха с полётным графиком обслуживания МКС, возникшая после порчи «Союза» и задержки старта Dragon.

Orbital Sciences Corp., которая, как и SpaceX, собирается занять место в первом ряду компаний, участвующих в обеспечении МКС, отчиталась на прошлой неделе о финансовых результатах за 2011 год и о готовности к полётам в 2012-м. По словам её руководителя Дэвида Томпсона, первый из восьми оплачиваемых НАСА грузовых рейсов компания может осуществить уже летом. В мае будет готов космодром для «Антареса», сама же ракета с декабря пребывает в состоянии «почти старта», ожидая только заправки жидким кислородом.

К маю же появится капсула, в которой может размещаться до 2 000 кг полезного груза. Впрочем, в первом «Сигнусе» будет только символический груз, а демостыковка с МКС предполагается в ходе второго полёта.

«Антарес» со смонтированным на нём «Сигнусом» (здесь и ниже изображения Orbital Sciences Corp.).

Сама ракета-носитель кажется относительно надёжной, в особенности её первая ступень. Не в последнюю очередь благодаря советскому двигателю НК-33 (разработанному для лунной программы СССР почти полвека назад), сорок штук которых были куплены примерно по миллиону долларов за каждый в 1990-х. Вспоминая, что сейчас за каждого доставленного на МКС американского астронавта Роскосмос берёт с американцев $60 млн, можно лишь отметить правоту древнекитайской поговорки о том, что продать что-либо по разумной цене может только тот, кто не нуждается в деньгах.

На май этого года назначены наземные испытания «Антареса» на космодроме, а в июне состоится первый опытный запуск. Сложнее дело обстоит с первым грузовым полётом. Тесты «Союза ТМА-04М» в начале февраля 2012-го закончились разгерметизацией корпуса, по разным версиям произошедшей то ли из-за производственных дефектов, то или из-за неаккуратных действий персонала, проверявшего герметичность. Перенос на май старта Dragon ещё дальше сдвигает утверждённый 2 февраля график полётов на МКС. Пока Orbital Sciences полагает, что первый грузовой старт может состояться в августе–сентябре, когда, по расчётам, откроется «окно» в расписании рейсов к МКС.

Сбудутся ли эти планы, сможет ли НАСА хотя бы по части грузовых поставок стать независимым от своих партнёров, покажет ближайшее будущее. И если запланированные грузовые рейсы будут удачными, американцы, вполне возможно, очень скоро перейдут к самостоятельной доставке астронавтов в ближний космос при помощи частных фирм-извозчиков. Таких как Orbital Sciences.


«Сигнус» на стадии проверки систем перед установкой обшивки.

Подготовлено по материалам Aviation Week[/size].
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.spacenews.com/policy/120328-station-future-rides-commercial.html
ЦитироватьWed, 28 March, 2012
Space Station's Future Rides on Commercial Cargo Haulers [/size]
By Irene Klotz

 CAPE CANAVERAL, Fla. — In the near-term, NASA is on track to make good use of the international space station but problems loom if the commercial companies hired for cargo runs do not come through, members of a congressional oversight committee warned March 28.

 "I hope the incredible potential of the space station is not squandered," Rep. Ralph Hall (R-Texas), chairman of the House Science, Space and Technology Committee, said during a hearing, which was webcast, to assess the status of the orbiting outpost.

 The United States is counting on two U.S. companies, Space Exploration Technologies (SpaceX) and Orbital Sciences Corp., to deliver cargo and experiments to the station beginning this year. SpaceX is scheduled to launch its Falcon 9 rocket and Dragon cargo capsule April 30 for a test run to the station. Orbital Science's Antares rocket and Cygnus capsule is expected to follow this summer.

 Bill Gerstenmaier, NASA's associate administrator for human exploration and operations, says he believes that in addition to SpaceX's demonstration flight, the companies will be able to pull off at least two cargo runs to the station within a year.

 Hall pointed out that when NASA selected SpaceX in 2006 to develop a space station cargo ship, its first flight to the space station was expected in June 2009. Dragon ended up debuting on Dec. 9, 2010, completing a test milestone originally proposed for September 2008.

 "We spent two decades and tens of billions of dollars to build the international space station," Hall said. "I'm beyond frustrated to know that our space station program is now dependent on launch systems to do the job that NASA ought to be doing. Congress has been pretty clear that NASA is not to rely totally on these commercial proposals. I hear excuses and delay after delay for the supposedly simple act of delivering cargo to the space station. NASA has spent $1.6 billion on this effort so far and the nation doesn't have very much to show for it."

 Gerstenmaier said that when the companies miss milestones and have delays they are penalized.

 "If they miss a launch date, they owe us either some financial considerations or additional analysis," Gerstenmaier testified.

 For example, to compensate for one launch delay, SpaceX did a redesign and added equipment so refrigerated samples could be launched and returned on the Dragon capsule.

 "For every slip that occurs beyond a one-month period, we get some benefit back to us and we have to show how that provides equitable benefit to us equal to the amount that the slip has caused us," Gerstenmaier said.

 Former Apollo astronaut Thomas Stafford, a retired U.S. Air Force lieutenant general who chairs the International Space Station Advisory Committee, testified that his oversight board and the Aerospace Safety Advisory Panel unanimously agreed that the commercial vehicle launch schedule was "overly optimistic."

 "Both commercial contractors continue to experience significant delays in their development, testing and their launch dates," Stafford said, noting that after 2016, NASA is almost totally dependent on SpaceX and Orbital Sciences to resupply the station.

 "Recently NASA has updated and revised the launch manifest, making the schedule more realistic, but this still may have some potential optimistic assumptions," he added.
...
 Gerstenmaier also noted that the $1.6 billion to $1.8 billion NASA has invested in the commercial cargo carriers is "significantly less than we would have spent on a typical NASA full-up development of that activity.

 "We have the potential to really get this cargo capability at a dramatically less cost than we would have paid under traditional contracting," he said.[/size]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Lamort

Интересно, что будет если этот "Антарес" завалится в первом полёте.
La mort toujours avec toi.

Salo

Тоже самое, что будет в том случае, если F9 завалится в третьем.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"