Страницы: Пред. 1 ... 3 4 5 6 7 ... 43 След.
RSS
Orion: Exploration Flight Test 1 - Delta IV Heavy - Canaveral SLC-37B -- 05.12.2014
 
Предлагаю остановиться на компромиссном варианте, что Шаттлы были шагом в сторону.
 
Шагом назад был отказ от пилотируемых миссий на луну в 72-ом.. Вот 50 лет уже прошло..Если орионы на луну летать будут то в следующем десятилетии мы вернемся в 60-е, а так сейчас если не регресс то конкретная стагнация длиной в пол века. все эти разговоры об орионах шатлах апполонах ни о чем без конкретных фактов
 
Будут факты к 30му году - с орбиты вокруг Луны наблюдать за посадкой китайцев...
Дрион покидает Землю
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
 
Вспомним прошлое:
Apollo 4 Mission (1967)


November 9, 1967 — Unmanned
Вчера, кстати, 47 лет исполнилось. :oops:
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Выход из колыбели В БУДУЩЕМ может возникнуть только в случае конфликта цивилизаций. А. Семёнов (с)
 
Цитата
NASA Kennedy / KSC ‏@NASAKennedy 3 minutes ago

@NASA_Orion arrived at the @ulalaunch pad at 3:07a ET. #Orion will be stacked atop the #DeltaIV rocket later today.
 
First Orion Spacecraft Arrives at Launch Pad for EFT-1
http://www.youtube.com/watch?v=ihKkOAeyalA




Orion hoisted atop launch vehicle
https://www.youtube.com/watch?v=lEalf5BqsYA

 
 
Цитата
che wi пишет:
Orion hoisted atop launch vehicle
Понравилась надпись на футболке: "First Step to Deep Space" (на 1:45 минуте). Внушаит. :)
 
http://spacenews.com/article/civil-space/42550nasa-lockheed-to-use-%E2%80%9Cblended-teams%E2%80%9D-for-orion-test-flight
Цитата
NASA, Lockheed To Use “Blended Teams” For Orion Test Flight
By Jeff Foust | Nov. 13, 2014

The Orion spacecraft for the mission, EFT-1, arrived at Space Launch Complex 37 at Cape Canaveral Air Force Station, Florida, in the early morning hours of Nov. 12. Credit: NASA photo by Kim Shiflett

WASHINGTON — As preparations ramp up for the first test flight of NASA’s Orion spacecraft in December, agency officials say they will be closely involved in all aspects of the mission even though the flight itself will be run by Lockheed Martin.
The Orion spacecraft for the mission, designated Exploration Flight Test 1 (EFT-1), arrived at Space Launch Complex 37 at Cape Canaveral Air Force Station, Florida, in the early morning hours of Nov. 12, after completing a circuitous 35-kilometer trip from the Launch Abort System Facility at the Kennedy Space Center. Workers hoisted the spacecraft later that day atop the United Launch Alliance Delta 4 Heavy rocket already on the pad.
That rocket is scheduled to lift off Dec. 4 at 7:05 am EST and place Orion into Earth orbit. After completing one orbit, the Delta 4’s upper stage will reignite and send Orion into a more elliptical orbit, reaching a peak altitude of about 5,800 kilometers. Orion will re-enter at the end of that second orbit, splashing down in the Pacific Ocean west of Baja California, Mexico.
While lasting only four and a half hours, NASA considers EFT-1 a key mission in the overall development of Orion. The flight will address 10 of the program’s top 16 risks, including Orion’s thermal protection system and parachutes.
Despite its essential nature, NASA itself will not be in charge of the mission. Lockheed Martin, the prime contractor for Orion, is responsible for the flight, providing flight data to NASA.
“We took a different approach with EFT-1. We’re basically buying services from Lockheed Martin,” said William Hill, NASA deputy associate administrator for Exploration Systems Development, at a Nov. 6 briefing about the mission at KSC. “They are responsible for the mission. It is truly a commercial endeavor.”
“It’s somewhat unique for this mission. NASA’s asking for a service and we’re providing the data back,” Bryan Austin, the Lockheed Martin EFT-1 mission manager, said at the briefing.
However, both NASA and Lockheed Martin officials emphasized that the agency will have considerable insight into the mission. Lockheed Martin has subcontracted the mission operations and spacecraft recovery work for EFT-1 to NASA, and NASA and company personnel will be working in what Austin called “blended teams” throughout the mission.
“The teams are highly integrated since this one flight test on the way towards EM-2, so all the engineers work together,” said Garth Henning, Orion program executive at NASA headquarters, in a Nov. 12 speech at a Space Transportation Association luncheon here. He was referring to Exploration Mission 2, the first crewed Orion mission, currently scheduled for 2021.
NASA Orion program manager Mark Geyer said at the Nov. 6 briefing that ULA will manage the launch itself in much the same way as any other mission, with NASA confirming Orion’s readiness for launch as a payload. Once in orbit, the NASA mission operations team contracted by Lockheed Martin will run the flight.
Should any issues arise with the flight, a mission management team at Cape Canaveral will address them. That team will be chaired by Lockheed Martin’s Austin, but with NASA participation as well. “I’m there, we’ll have safety and engineering there,” Geyer said. “We’ll talk about the particular issue, we’ll caucus, and make the decision.”
“You’re going to have all of the folks at the Cape all in the same room,” said Henning of the mix of NASA and Lockheed Martin personnel. “A Lockheed person will be chairing the meeting, but it’s going to be all the same folks with all the same insight.”
While an unconventional arrangement, NASA and Lockheed Martin officials said that it has worked well so far. “That teamwork has really been vital, and is proving very productive in making us a very efficient and effective team,” Austin said.

Twitter: @jeff_foust
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Инфографика к предстоящему полету

http://www.universetoday.com/116312/cool-infographics-explain-8-key-events-on-orions-eft-1-test-flight/
Россия больше чем Плутон.
 


















Изменено: SFN - 16.11.2014 09:03:55
 


Некрасивая какая конструкция.
"One small step for a man, one giant leap for mankind." ©N.Armstrong
"Let my people go!" ©L.Armstrong
 
Да ладно, привыкнем. Главное, чтобы слетал как надо.
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Выход из колыбели В БУДУЩЕМ может возникнуть только в случае конфликта цивилизаций. А. Семёнов (с)
 
Цитата
ааа пишет:
Некрасивая какая конструкция.
Зато функциональная. САС, капсула, сервисный модуль и разгонник.
Любознательный дилетант.
 
Цитата
Bizonich пишет:
Цитата
ааа пишет:
Некрасивая какая конструкция.
Зато функциональная. САС, капсула, сервисный модуль и разгонник.
Хорошо бы все таки на новых кораблях оптимизировать эту старую схему - уйти от сас  к своим движкам, как Маск хочет. И отказаться от обтекателя - что бы его роль играла сама верхняя часть возвращаемого модуля. САС ведь очень прилично ПН съедает.
 
Цитата
ааа пишет:


Некрасивая какая конструкция.
Сие нaзывaется нaгородили.
Шли бы Вы все на Марс, что ли...
 
Цитата
pkl пишет:
November 9, 1967 — Unmanned
Вчера, кстати, 47 лет исполнилось.  :oops:
Мда уж.... прошло 47 лет, а что изменилось? Кстати даже 47 лет считать нельзя, так как тогда запускали уже на сверхтяже, а сейчас даже сверхтяжа нет, приходится на чем есть пускать, дай бог в 50 лет уложатся с повторением 67 года  :(
Страницы: Пред. 1 ... 3 4 5 6 7 ... 43 След.
Читают тему (гостей: 1)
Журнал Новости Форум Фото Статьи Книги