Страницы: Пред. 1 ... 800 801 802 803 804 ... 973 След.
RSS
SpaceX Falcon 9
 
Цитата
Alex_II пишет:
Учитывая, что сертификакция может занимать больше времени, чем само внесение изменений в конструкцию - их можно понять...
особенно учитывая, что их метода заправки не устраивает генерал-космонавта...
 
Цитата
Виктор Зотов пишет:
Ну и зачем это язвительное предложение? Унизить? Уязвить? Зачем?
Каждый понимает меня в соответствии с тем, на что он настроен сам. Сергей, к которому я обращался, никакой язвительности не увидел.
Гробос-Фунт
 
Цитата
Salo пишет:
There are ample rumors in the spaceflight community about how SpaceX has struggled to make its existing, returned rockets ready for flight.
Кто-нибудь знает подробности? Что за слухи о проблемах с повторным запуском?
 
Цитата
LRV_75 пишет:
Цитата
silentpom пишет:
просто он не сторонник методологии "ху*к-ху*к и в продакшин" .
Именно у него хуяк хуяк и в продакшн.
по косвенным признакам и ощущениям - ближе в эту сторону, да.
Не то чтобы совсем оно, но крен изрядный.
 
https://www.nasaspaceflight.com/2017/01/dragon-pulls-rank-lc-39a-readiness-spacex/
Цитата
However, with SLC-40 out of action until at least the Spring – and more likely the Summer – the company only has LC-39A in its near-term plans for launches out of the Eastern Range.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Цитата
Salo пишет:
https://www.nasaspaceflight.com/2017/01/dragon-pulls-rank-lc-39a-readiness-spacex/
Цитата
However, with SLC-40 out of action until at least the Spring – and more likely the Summer – the company only has LC-39A in its near-term plans for launches out of the Eastern Range.
Ничо так рванули - почти на год ремонта.
 
SLC-40 наверно не только отремонтируют, но и заодно проапгрейдят :)
Гробос-Фунт
 
Цитата
Зловредный пишет:
SLC-40 наверно не только отремонтируют, но и заодно проапгрейдят  :)  
Покроют все жаропрочными материалами? )))
Изменено: Astro Cat - 01.02.2017 19:12:08
 
Ну должны же были они чему-то научиться за эти годы!
Гробос-Фунт
 
МакГрегор сегодня:
@ about 20:00 last evening we had the longest burn in McGregor. I didn't measure it but I'm pretty sure it was in the 5-6 minute range & very loud & shook the house. We are literally getting our house shook apart. We did have perfect weather to hear it. Clear dry air with no overcast, ie. temperature inversion. Anybody know what's going on?

Прожиг 5 минут? Но зачем?
 
На 5 минут в баках ступени топлива не хватит. Это наверно отдельный двигатель какой-то.
 
Цитата
Apollo13 пишет:
На 5 минут в баках ступени топлива не хватит. Это наверно отдельный двигатель какой-то.

Falcon 9 Full Thrust

Тяга второй ступени в вакууме возросла до 934 кН, удельный импульс в вакууме — 348 с, время работы двигателя увеличилось до 397 секунд
Изменено: LRV_75 - 02.02.2017 21:09:05
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия
 
Цитата
Georgea пишет:
Цитата
Salo пишет:
There are ample rumors in the spaceflight community about how SpaceX has struggled to make its existing, returned rockets ready for flight.
Кто-нибудь знает подробности? Что за слухи о проблемах с повторным запуском?
Появилось вот это:
https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=42218.msg1637935#msg1637935
Цитата
Wow. Quite a clickbait title. I'm pretty sure the turbopump cracks have been reported here some time ago. If I remember right, they were able to identify the problem after examining the landed boosters. I expect SpaceX is already working on a solution.
И ещё:
https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=42218.msg1637941#msg1637941
Цитата
WSJ - Congressional Investigators Warn of SpaceX Rocket Defects
Government Accountability Office’s preliminary findings show persistent cracking of vital propulsion-system components

“Congressional investigators are raising new safety concerns about Space Exploration Technologies Corp.’s plans for future manned launches, citing persistent cracking of vital propulsion-system components, according to government and industry officials familiar with the details. The Government Accountability Office’s preliminary findings reveal a pattern of problems with turbine blades that pump fuel into rocket engines, these officials said. The final GAO report, scheduled to be released in coming weeks, is slated to be the first public identification of one of the most serious defects affecting Falcon 9 rockets.

The crack-prone parts are considered a potentially major threat to rocket safety, the industry officials said, and may require redesign of what are commonly called the Falcon 9’s turbopumps. The National Aeronautics and Space Administration, they said, has warned SpaceX that such cracks pose an unacceptable risk for manned flights.
A SpaceX spokesman didn’t have any comment.

The red flags are appearing as entrepreneur Elon Musk’s closely held company has delayed for at least two weeks its first unmanned launch from a newly renovated Cape Canaveral, Fla., pad, pending further tests of ground facilities. SpaceX’s initial blastoff from the Kennedy Space Center’s pad 39A—a historic site used to launch NASA’s Apollo missions to the moon—is now scheduled no earlier than mid-February.

Taken together, the moves underscore technical and schedule challenges facing Southern California-based SpaceX as it seeks to accelerate its launch tempo. This year, the company aims to launch more than double the eight rockets it launched last year to meet commitments to NASA, and whittle away at a bulging backlog of delayed commercial missions. SpaceX’s internal projections envision ramping up total launches to roughly one a week past the end of the decade, including at least a handful of its most-powerful Falcon Heavy boosters annually. Development of the Falcon Heavy is years behind schedule, but SpaceX hopes to conduct its maiden flight later this year.

Industry officials have known about problems with cracked blades on Falcon 9 versions for many months or even years. But cracks continued to be found during tests as recently as September 2016, Robert Lightfoot, NASA’s acting administrator, confirmed in an interview with The Wall Street Journal earlier this week. NASA officials have been briefed on the focus of the GAO’s preliminary findings. Mr. Lightfoot said “we’re talking to [SpaceX] about turbo machinery,” adding that he thinks “we know how to fix them.” In the interview, Mr. Lightfoot said he didn’t know if the solution would require a potentially time-consuming switch to bigger turbopumps.

[Remainder snipped]
Гробос-Фунт
 
https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=42218.msg1637997#msg1637997
Цитата
http://www.theverge.com/2017/2/2/14490946/spacex-rocket-engine-safety-defect-congressional-investigation-wsj-report

Quote
Цитата
However, SpaceX argues that it has designed its engines so that they can withstand cracking in the turbines, but it’s also working on ways to get rid of the problem. “We have qualified our engines to be robust to turbine wheel cracks,” John Taylor, a SpaceX representative, tells The Verge. “However, we are modifying the design to avoid them altogether. This will be part of the final design iteration on Falcon 9. SpaceX has established a plan in partnership with NASA to qualify engines for [crewed] spaceflight.”
Гробос-Фунт
 
Перенес в тему SpaceX
Изменено: LRV_75 - 03.02.2017 09:03:01
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия
 
http://www.spacepolicyonline.com/news/wall-street-journal-draft-gao-report-finds-problems-with-spacex-turbine-blades#.WJQRrMpg8MA.twitter
Цитата
Wall Street Journal: Draft GAO Report Finds Problems with SpaceX Turbine Blades
Marcia S. Smith
Posted: 02-Feb-2017
Updated: 03-Feb-2017 12:15 AM

The Wall Street Journal (WSJ) reported today that a draft study from the Government Accountability Office (GAO) reveals problems with the turbine blades on SpaceX rockets that could impact safety and therefore the schedule for commercial crew launches.  A GAO spokesman told SpacePolicyOnline.com that he could not confirm the contents of the report because it is only in draft form.
WSJ's Andy Pasztor cites unnamed "government and industry officials familiar with the details of the report" as the sources of the story that GAO found "persistent cracking" of  turbine blades in SpaceX Falcon 9 rocket engines.  Pasztor goes on to say that NASA "has warned SpaceX that such cracks pose an unacceptable risk for manned flights."
SpaceX did not respond to a request from SpacePolicyOnline.com for comment on the WSJ story by press time. Pasztor quotes an unnamed SpaceX spokesman as saying that the company is modifying its design to avoid the cracks.
GAO Public Affairs Managing Director Chuck Young could confirm to SpacePolicyOnline.com only that GAO has work underway in response to language in the House Appropriations Committee's report to accompany the FY2016 Commerce-Justice-Science appropriations bill (H.R. 2578 ). He said he could not comment on the contents of a draft report and GAO had not provided copies to reporters.  The final report is expected to be released by the end of the month.
Скрытый текст
Изменено: Salo - 03.02.2017 09:29:05
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Цитата
Salo пишет:
http://www.spacepolicyonline.com/news/wall-street-journal-draft-gao-report-finds-problems-with-spacex-turbine-blades#.WJQRrMpg8MA.twitter
Цитата
Wall Street Journal: Draft GAO Report Finds Problems with SpaceX Turbine Blades
Marcia S. Smith
А вот это серьёзно, может потребоваться изменение конструкции турбонасоса. А это время.
Изменено: Валерий Жилинский - 03.02.2017 09:54:21
 
Пока информации не достаточно, что бы судить о степени опасности трещин на элементах ТНА, они вообще могут появляться после окончания рабочей стадии. Сообщения о трещинах уже были на этом форуме, однако аварий с ТНА не было до сих пор. Когда Маск дозреет и пригласит ученых-прикладников, ему посчитают, дадут рекомендации где и что изменить, а пока будет лечить методом тыка, каждому свое.
 
Цитата
Сергей пишет:
Пока информации не достаточно, что бы судить о степени опасности трещин на элементах ТНА, они вообще могут появляться после окончания рабочей стадии. Сообщения о трещинах уже были на этом форуме, однако аварий с ТНА не было до сих пор. Когда Маск дозреет и пригласит ученых-прикладников, ему посчитают, дадут рекомендации где и что изменить, а пока будет лечить методом тыка, каждому свое.
Согласен с тем, что, вероятно, эти трещины не опасны для одноразовых ракет.
 
Маск давно "созрел и пригласил", но ТНА космических ракет по умолчанию одноразовый.  учёных-прикладников тоже есть свои наработки, вот они и дали Маску параметры, по которым был рассчитан ТНА. Это вовсе не "метод тыка", это метод последовательного приближения, и судя по достигнутым результатам Маска использование этого метода себя оправдывает.
 
Цитата
Сергей пишет:
Когда Маск дозреет и пригласит ученых-прикладников
и журналистов-международников. Ржу я с этих литераторов  :D
Страницы: Пред. 1 ... 800 801 802 803 804 ... 973 След.
Читают тему (гостей: 5)
Журнал Новости Форум Фото Статьи Книги