Маск: смертники должны быть храбрыми

Автор TAU, 21.07.2017 15:29:45

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

TAU

ЦитироватьМаск предупредил, что первые пассажиры сверхтяжелой ракеты компании, которая полетит на Марс, должны быть «храбрыми», потому что «есть высокий шанс катастрофы во время первого полета». Об этом Маск рассказал во время конференции NASA по исследованиям и разработкам Международной космической станции (МКС) в Вашингтоне (США).
Ракету Falcon Heavy с 27 двигателями, которые должны запуститься одновременно, достаточно трудно протестировать на земле, подчеркнул предприниматель. Однако он уверен, что первое испытание ракеты «гарантированно будет захватывающим»
Ну-ну. В 1986 старт Чэлленджера выглядел действительно захватывающе...

Может, все же правительство обуздает безумца и не даст ему ставить эксперименты на живых людях?!!

Chilik

STS же с людьми и в первый раз пускали.
Просто были средства спасения.
До чего там Маск в итоге дойдёт - неизвестно, но надзорные органы бдить как-то должны.

Виктор Кондрашов

ЦитироватьTAU пишет:
ЦитироватьМаск предупредил, что первые пассажиры сверхтяжелой ракеты компании, которая полетит на Марс, должны быть «храбрыми» , потому что «есть высокий шанс катастрофы во время первого полета». Об этом Маск рассказал во время конференции NASA по исследованиям и разработкам Международной космической станции (МКС) в Вашингтоне (США).
Ракету Falcon Heavy с 27 двигателями, которые должны запуститься одновременно, достаточно трудно протестировать на земле, подчеркнул предприниматель. Однако он уверен, что первое испытание ракеты «гарантированно будет захватывающим»
Ну-ну. В 1986 старт Чэлленджера выглядел действительно захватывающе...

Может, все же правительство обуздает безумца и не даст ему ставить эксперименты на живых людях?!!
Он что - во время первого запуска собрался туда людей сажать?  8)

Виктор Кондрашов

Вот, кстати, транскрипт его пассажа о ФХ (взято с NSF):
Complete text of Elon's comments on Falcon Heavy:

First of all I should say that Falcon Heavy requires the simultaneous ignition of 27 orbital class engines. There's a lot that could go wrong there. And I encourage people to come down to the Cape and see the first Falcon Heavy mission. It's guaranteed to be exciting.  But it's one of those things that's really difficult to test on the ground. We can fire the engines on the ground and try to simulate the dynamics of having 27 orbital booster engines and the airflow as it goes transonic. It's going to see heavy transonic buffeting. It's behavior at Max Q, there's a lot of risks associated with Falcon Heavy.  Real good chance that that first vehicle doesn't make it to orbit. So I want to make sure to set expectations accordingly. I hope it makes it far enough away from the pad that it's not going to cause damage. I would consider that a win, honestly. And yeah. Major pucker factor is the only way to describe it. I think Falcon Heavy is going to be a great vehicle. There's just a lot that's impossible to test on the ground. And we'll do our best. And it ended up being way harder to do Falcon Heavy than we thought. Because at first it sounds really easy to just stick to first stages on as strap-on side boosters. But then everything changes. The loads change, the air dynamics totally change. You triple the vibration and acoustics. So you break the qualification levels and so much of the hardware. The amount of load you're putting through that center core is crazy because you have two super powerful boosters also shoving that center core. So we had to redesign the whole center-core airframe on the Falcon 9 because it's going to take so much load. And then you've got the separation systems... and, yeah, it just ended up being way way more difficult than we originally thought. We were pretty naive about that. But the next thing is that we're going to fully optimize it.  It has about 2.5 times the payload capacity of the Falcon 9. We're well over 100,000 lb to LEO payload capability. And then it has enough thrust performance to put us in a loop with Dragon 2 around the moon. And Dragon itself, the heat shield is designed with a huge amount of margin. So it has enough margin to handle a lunar reentry. But no question, whoever is on the first flight, brave.

pkl

#4
В первом абзаце речь шла, как я понял, о супертяже BFR.

Ндаааа...  :oops:

Это уже перестаёт быть смешным.
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Многоразовость - это бяка (с) Дмитрий Инфан