Страницы: Пред. 1 ... 20 21 22 23 24 ... 41 След.
RSS
Ariane-6 Next Generation Launcher
 
Сообщения от Peter B. de Selding ‏@pbdes
Цитата
In 1st for Europe, Ariane 6 will be integrated horizontally under ESA's EUR 600M ($660M) launch-base-production contract w/ CNES.

W/ today's contract Italy's ELV & Aviotoday's to produce 35 P120 motors per year: 4 Vega 1st stages, 31 A6 strap-on boosters.

ESA/industry sign EUR 2.4B ($2.7B) Ariane 6 development, launch 2020; EUR 395M for upgraded Vega, launch 2018, EUR 600M for A6 launch pad.
О как! Ариан 6 будут собирать горизонтально. Где Старый? ;)
Ad calendas graecas
 
Конечно, им же надо в цене с СпэйсИксами конкурировать, так намного дешевле вся инфраструктура выходит.
Хотя ТТУ все= вертикально навешивать на СК, если будут.
 
ну ТТУ они сильно уменьшили, будет проще наверное
 
Так сколько же все-таки выводит на ГПО Ариан-62?

На сайте ЕКА  http://www.esa.int/Our_Activities/Launchers/Launch_vehicles/Ariane_6 по поводу Ариан-6 пишут:
Цитата


Ariane 6 can loft a payload mass of 5–10.5 tonnes in equivalent geostationary transfer orbit.

далее:


The A62, with two P120 solid boosters, will be used mainly in single-launch configurations, while the A64 – with four P120 solids – will enable double launch of medium-class satellites over 4.5–5 t, mainly for commercial market needs
Как видно, нигде прямо не указывается грузоподъемность Ариан62.
По диапазону 5-10,5 чётко определяется только верхний предел для Ариан64- 10,5т
А нижний предел 5т получается из соотношения для нее же: 2КА * 5т = 10т
Уверенность любителей - предмет зависти для профессионалов
 
По соотношению общего импульса ракеты 2320 МН*С у Ариан 64 против 1660 у Ариан 62, последняя должна выводить порядка 7-7,5 т . Метод конечно не самый точный но все же.
Уверенность любителей - предмет зависти для профессионалов
 
Цитата
Александр Ч. пишет:
О как! Ариан 6 будут собирать горизонтально. Где Старый?  ;)
Здесь! В чём дело?  ;)

Так чего, оказывается по максимальной ПН Ариана-6 не будет уступать нынешней Ариане-5ЕСА? Все изменения свелись к повышению гибкости за счёт увеличения числа ускорителей?
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
 
Цитата
Старый пишет:
Так чего, оказывается по максимальной ПН Ариана-6 не будет уступать нынешней Ариане-5ЕСА?
А то и превосходить ее. Рассматривается вариант с 6 ТТУ, чтобы легче было подбирать пары спутников.
 
Цитата
Старый пишет:
Здесь! В чём дело? ;)
Вспоминает чего это было больше месяца назад... А! Наверное это по поводу, что нормальные ракеты на старте вертикально собирают!?  :D
Хотя маловероятно, скорее все таки по поводу ПН.
Ad calendas graecas
 
Цитата
Александр Ч. пишет:
Цитата
Старый пишет:
Здесь! В чём дело?  ;)  
Вспоминает чего это было больше месяца назад... А! Наверное это по поводу, что нормальные ракеты на старте вертикально собирают!?  :D  
Хотя маловероятно, скорее все таки по поводу ПН.
А! Это оказывается был некропостинг...
Сомневаюсь я чтото что ракету с ТТУ будут собирать лёжа. Как там у них Дельту-медиум собирают? В смысле ускорители вешают?
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
 
Строительство стартого комплекса:

https://www.youtube.com/watch?v=Q365JWlRU3Q
Изменено: Nicolas Pillet - 21.10.2015 22:37:32
 
http://spacenews.com/with-revenue-looking-up-arianespace-seeks-to-bring-ariane-5-costs-down/
Цитата
In return for funding Ariane 6, European governments insisted that the annual price support payments they make to Arianespace to keep it from losing money — 100 million euros per year on average — cease once the new rocket is operational. A first launch is scheduled for 2020, with a three-year phase-out of Ariane 5 to follow.
Artist’s concept of the Ariane 64. Credit: CNES
Europe’s rocket industry in turn has won greater autonomy in the operations and production of Ariane 6. Ariane 5 prime contractor Airbus Safran Launchers at the end of this year will purchase the 34.7 percent of Arianespace equity now owned by the French space agency, CNES.
European governments have agreed to guarantee Arianespace at least five Ariane 6 satellite launches per year, and three Vega C launches. Arianespace, Airbus Safran Launchers and the rest of the Ariane and Vega industrial team will then be on their own in the larger commercial market in terms of prices, profit and loss.
But some details remain to be worked out, especially who is responsible for the unforeseen spending that will accompany an Ariane 6 failure, investigation, down time and eventual return to flight.
“That is not entirely clear at this point,” Israel said.
SpaceX has made reuse of the Falcon 9 rocket’s first stage a high priority, a decision that Europe’s launch sector has not made.
Israel said Arianespace’s initial assessment is that a rocket would need to launch 30 times per year to close the business case for a reusable stage given the cost in energy of returning the stage, refurbishment and the fact that reuse means a smaller production run and thus higher per-unit costs.
“We will never be launching 30 times per year,” Israel said, and for now Arianespace is preserving all its rocket’s propellant to carry payloads into orbit, and none to return a stage or the engines.
In keeping with France’s Law on Space Operations, however, Arianespace will be forced to load the Ariane 6 cryogenic upper stage with sufficient fuel to complete its satellite delivery mission and then to lower its orbit to permit a controlled re-entry into the atmosphere.
The current Ariane 5 costs 150-170 million euros to build and launch. Ariane 6’s cost goal is 90 million euros, or $100.3 million at current exchange rates. It would be sold for $120 million per launch, with two satellite customers per launch of the heavier Ariane 64 version. A $60 million price per customer, Israel said, is close enough to what SpaceX charges today, although he said the company has shown it is able to price below that level.
While the Arianespace-SpaceX competition is a focus of the commercial satellite industry, the SpaceX-United Launch Alliance battle for U.S. Defense Department business is even fiercer. It is not just the volume of U.S. military orders that launch vehicles can expect or the higher prices that rockets can charge, it is also the way the U.S. military pays for its launches, Israel said. There is much more up-front cash compared with the commercial market.
Israel said he is not worried about India’s new geostationary launch vehicle for the moment beyond the fact that it will take away some Indian government business from Arianespace.
Similarly, he said China will not be a competitive threat to Arianespace so long as the U.S. government maintains its ban on the export to China of U.S.-built satellite parts. The ban, collectively known as the International Traffic in Arms Regulations, has kept out of Arianespace’s way a formidable competitor with a large domestic market, he said.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
интересно, 100 лямов в год на издержки по всем трем ракетам идут?
 
интересные картинки на Википедии, на англоязычной
Adeline (Advanced Expendable Launcher with Innovative engine Economy)
Ariane 6
 
Цитата
Коля Наумов пишет:
интересные картинки на Википедии, на англоязычной
Adeline (Advanced Expendable Launcher with Innovative engine Economy)
Ariane 6
Когда успели компоновку поменять?
Lingua latina non penis canina
 
Это версия от декабря 2014 года.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Цитата
Salo пишет:


А не 2015-го?
Lingua latina non penis canina
 
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ariane_62_and_64.svg
Цитата

Description
English: Both variants of Ariane 6: with two (left) and four (right) solid rocket boosters.
Polski: Obydwie wersje Ariane 6: z dwoma oraz czterema rakietami bocznymi.
Français : Les deux versions proposées d'Ariane 6 en décembre 2014 : Ariane 62 à gauche et Ariane 64 à droite.
Date 7 June 2015
Source Own work
Author SkywalkerPL
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
http://www.airbusafran-launchers.com/
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Нормальная вроде ракета выходит, даже можно сказать симпатичная, а значит будет летать )
 
Коротковаты ускорители.
Хотя может это и к лучшему, при случае есть куда удлинять.  
Ангара - единственный в истории мировой космонавтики случай когда новая ракета по всем параметрам хуже старой. (с) Старый Ламер
Всё что связано с Ангарой подчинено единственной задаче - выкачать из бюджета и распилить как можно больше денег.
Страницы: Пред. 1 ... 20 21 22 23 24 ... 41 След.
Читают тему (гостей: 1)
Журнал Новости Форум Фото Статьи Книги