Stratolaunch Systems - компания Пола Аллена

Автор avmich, 14.12.2011 11:34:35

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

tnt22

Видео посадки
ЦитироватьApril 13, 2019

Matt Hartman

Опубликовано: 13 апр. 2019 г.

#stratolaunch landing at mhv after its first historic flight 04-13-19
https://www.youtube.com/watch?v=ATydyCVwHaEhttps://www.youtube.com/watch?v=ATydyCVwHaE (0:45)

tnt22

Взлёт-посадка. Да, садился с лёгким правым креном...
ЦитироватьStratolaunch first flight!!!

Hecht Speed

Опубликовано: 13 апр. 2019 г.

We had the peivelage of watching history happen in front of our eyes!!! It was incredible...please forgive my excited coments lol
https://www.youtube.com/watch?v=Hku8TH9NKfwhttps://www.youtube.com/watch?v=Hku8TH9NKfw (3:50)

tnt22

ЦитироватьJeff Foust‏ @jeff_foust 3 мин. назад

Just got off a a very brief "media briefing" on Stratolaunch's first flight today. Aircraft spend 2.5 hours in the air and performed very well, according to test pilot Evan Thomas.


1 мин. назад

But the company said nothing about future plans for the plane's test program, and declined to take questions during the ten-minute call.

tnt22

С этого ракурса крен тоже заметен
ЦитироватьStratolaunch First Landing - April 13, 2019

Jack Beyer

Опубликовано: 13 апр. 2019 г.

The first flight of the world's largest aircraft successfully ends with a smooth landing.
https://www.youtube.com/watch?v=B2ZiofW2WyIhttps://www.youtube.com/watch?v=B2ZiofW2WyI (2:00)

tnt22

ЦитироватьStratolaunch‏ @Stratolaunch 20 мин. назад

What an incredible morning for the Stratolaunch team! Thank you to our partners at @ScaledC for their hard work. Learn more about today's #StratoFirstFlight here: https://bit.ly/2VIv49d 


https://www.stratolaunch.com/2019/04/13/stratolaunch-completes-historic-first-flight-of-aircraft/
ЦитироватьStratolaunch Completes Historic First Flight of Aircraft 
April 13, 2019 | Press Release

World's largest aircraft takes to the sky for its test flight over Mojave Desert

MOJAVE, CA – April 13, 2019 – Stratolaunch Systems Corporation, founded by Paul G. Allen, today successfully completed the first flight of the world's largest all-composite aircraft, the Stratolaunch. With a dual fuselage design and wingspan greater than the length of an American football field, the Stratolaunch aircraft took flight at 0658 PDT from the Mojave Air & Space Port. Achieving a maximum speed of 189 miles per hour, the plane flew for 2.5 hours over the Mojave Desert at altitudes up to 17,000 feet. As part of the initial flight, the pilots evaluated aircraft performance and handling qualities before landing successfully back at the Mojave Air and Space Port.

"What a fantastic first flight," said Jean Floyd, CEO of Stratolaunch. "Today's flight furthers our mission to provide a flexible alternative to ground launched systems. We are incredibly proud of the Stratolaunch team, today's flight crew, our partners at Northrup Grumman's Scaled Composites and the Mojave Air and Space Port."

The test team conducted standard aircraft testing exercises. Initial results from today's test points include:
    [/li]
  • Performed a variety of flight control maneuvers to calibrate speed and test flight control systems, including roll doublets, yawing maneuvers, pushovers and pull-ups, and steady heading side slips.
  • Conducted simulated landing approach exercises at a max altitude of 15,000 feet mean sea level.
The Stratolaunch aircraft is a mobile launch platform that will enable airline-style access to space that is convenient, affordable and routine. The reinforced center wing can support multiple launch vehicles, weighing up to a total of 500,000 pounds.

"We all know Paul would have been proud to witness today's historic achievement," said Jody Allen, Chair of Vulcan Inc. and Trustee of the Paul G. Allen Trust. "The aircraft is a remarkable engineering achievement and we congratulate everyone involved."

For more information, please visit www.stratolaunch.com/news-and-featuresfor fact sheet, aerial images and video of first flight. Please also follow @Stratolaunch on Twitter for the latest updates.


Спойлер




[свернуть]

tnt22

ЦитироватьJackie Wattles‏Подлинная учетная запись @jackiewattles 45 мин. назад

New images out from the @Stratolaunch team. The aircraft reached a max speed of 189 mph, flew for 2.5 hours and reached altitudes up to 17,000 feet (5,182 m) over the Mojave.


tnt22

https://www.interfax.ru/world/658135
Цитировать20:53, 13 апреля 2019
В США успешно испытан гигантский самолет для запуска космических ракет

Москва. 13 апреля. INTERFAX.RU - Американский двухфюзеляжный самолет авиационно-космической системы воздушного старта, предназначенный для запуска на орбиту многоразовых ракет, в субботу, 13 апреля, совершил свой первый успешный полет, сообщила компания-разработчик Stratolaunch Systems.

Самый большой в мире самолет Stratolaunch вылетел с аэродрома в пустыне Мохаве в штате Калифорния. Его испытательный полет проходил к югу от Лос-Анджелеса.

Stratolaunch - двухфюзеляжный самолет с размахом крыльев, составляющим около 117 метров (больше футбольного поля). Длина самолета достигает 53 метров, а высота - 15 метров. Гигант оснащен шестью двухконтурными турбореактивными двигателями Pratt&Whitney, а также 28 колесами. Центральная часть самолета между фюзеляжами предназначена для крепления космических ракет. Масса самолета достигает 227 тонн, а максимальная взлетная масса - около 590 тонн.

В 2018 году в рамках испытаний уже были проведены пробежки самолета по взлетно-посадочной полосе на авиабазе Мохаве.

Разработчики ожидают, что их самолет сможет летать примерно на той же высоте, что и современные пассажирские авиалайнеры. Однако Stratolaunch разрабатывался не для перевозки пассажиров, а для запуска ракет в космос прямо во время полета. По словам инженеров, такой метод может существенно удешевить процесс запусков, так как позволит экономить на ракетном топливе. Кроме того, в отличие от "традиционного" метода запуска ракет в космос, Stratolaunch сможет выполнять эту задачу, не завися от погодных условий.

tnt22

https://spacenews.com/stratolaunch-plane-makes-first-flight/
ЦитироватьStratolaunch plane makes first flight
by Jeff Foust — April 13, 2019


Stratolaunch's giant aircraft takes off on its first test flight April 13 fr om the Mojave Air and Space Port in California. Credit: Stratolaunch

WASHINGTON — The giant aircraft built by Stratolaunch to serve as an air-launch platform made its first flight April 13 amid questions about the future of the venture.

The aircraft, the largest in the world by wingspan, took off from Mojave Air and Space Port in California at 9:58 a.m. Eastern. The plane flew for two and a half hours before landing back in Mojave, reaching a top speed of 278 kilometers per hour and altitude of 4,570 meters.

Evan Thomas, the Scaled Composites test pilot who flew the plane, said the flight went very well. "I honestly could not have hoped for more on a first flight, especially of an airplane of this complexity and this uniqueness," he said in a brief media call after the flight.

The test flight came after a series of taxi tests of the plane at increasing speeds, culminating with one Jan. 10 wh ere the plane's nose gear briefly left the ground. Thomas said this flight started out like those previous tests until they throttled up and did a rotation maneuver to take off. "It definitely was ready to fly and wanted to fly," he said.

Other than what Thomas described as "a few little things that were off-nominal," the plane handled well during the flight, closely matching its simulator. "Really, for a first flight, it was spot on."

"Overall, we're very pleased with how the Stratolaunch aircraft performed," said Zachary Krevor, vice president of engineering at Stratolaunch. "The aircraft flew as predicted, which is exactly what we wanted."

However, neither Krevor nor Jean Floyd, the chief executive of Stratolaunch, said anything about the test flight program, including when the plane will fly again and how long the overall test program will last. The company took no questions from reporters during the call, which lasted 10 minutes.

The flight comes after a turbulent six months for the company. Its founder and principal funder, billionaire Paul Allen, passed away last October. In January, Stratolaunch announced it was abandoning development of its own launch vehicles that would have been air-launched from the plane. A company spokesman said at the time that Stratolaunch was "streamlining operations" to focus on aircraft development.

The only vehicle Stratolaunch currently plans to launch from the aircraft is Northrop Grumman's Pegasus XL, a small launch vehicle that has struggled in the commercial marketplace in recent years despite the surge in interest in small satellites. The only recent customer for the Pegasus is NASA, and problems with the rocket have delayed for months its latest mission for the agency, the ICON space science satellite.

Stratolaunch has argued in the past that the ability to carry as many as three Pegasus rockets on a single flight would make the system appealing to national security customers, offering the ability to deploy an entire constellation on a single aircraft flight. Military agencies, though, have been supporting other small launch vehicles, including another air-launch system, Virgin Orbit's LauncherOne, named as a qualifier in the DARPA Launch Challenge April 10 alongside Vector and a stealth-mode launch developer.

Stratolaunch dedicated this test flight to Allen. "I had imagined this moment for years, but I never imagined the experience without Paul standing next to me," Floyd said. "Even though he wasn't there today, as the plane lifted gracefully from the runway, I did whisper a thank-you to Paul for allowing me to be a part of this remarkable achievement."

pkl

Так проект жив или что с ним?
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Многоразовость - это бяка (с) Дмитрий Инфан

tnt22

Цитироватьpkl пишет:
But the company said nothing about future plans for the plane's test program, and declined to take questions during the ten-minute call.
Взлетели, поднялись на 5 км, полетали 2.5 ч, сели - об этом в пресс-релизе. Об остальном - молчание (см #543)
ЦитироватьBut the company said nothing about future plans for the plane's test program, and declined to take questions during the ten-minute call.

triage

ЦитироватьКроме того, в отличие от "традиционного" метода запуска ракет в космос, Stratolaunch сможет выполнять эту задачу, не завися от погодных условий.
хм, хм... и что погодные условия приведшие к переносу с 11 на 12 апреля тоже не страшны? Или какие такие погодные условия?

tnt22

Попытка объяснить крен при посадке: борьба с редким поперечным восточным ветром до 9 км/ч
ЦитироватьParabolicarc.com‏ @spacecom 5 мин. назад

I've heard the reason #Stratolaunch landed first on the right landing gear then the left was due to a crosswind out of the east that was about 5 knots. It's pretty rare to have winds out of the east up here. Mostly they are from the west or northwest.

triage

#552
Цитироватьreaching a top speed of 278 kilometers per hour
что-то скорость уж очень странная если учесть из чего собирали, в en wiki пишут Maximum speed: 461 kn; 853 km/h (530 mph)

tnt22

ЦитироватьChris B - NSF‏ @NASASpaceflight 14 мин. назад

ARTICLE: Roc – the world's largest plane – takes flight ahead of Stratolaunch rocket goals -

https://www.nasaspaceflight.com/2019/04/roc-worlds-largest-plane-flight-stratolaunch-goals/ ...

Pilots were Evan Thomas and Chris Guarente. "...the team had a lot of fun" <--I bet!

Jack Beyer @thejackbeyer

Спойлер


[свернуть]

Not

Цитироватьpnetmon пишет:
ЦитироватьКроме того, в отличие от "традиционного" метода запуска ракет в космос, Stratolaunch сможет выполнять эту задачу, не завися от погодных условий.
хм, хм... и что погодные условия приведшие к переносу с 11 на 12 апреля тоже не страшны? Или какие такие погодные условия?
Никаких хм, для первого полета это норма.

Not

Цитироватьpnetmon пишет:
Цитироватьreaching a top speed of 278 kilometers per hour
что-то скорость уж очень странная если учесть из чего собирали, в en wiki пишут Maximum speed: 461 kn; 853 km/h (530 mph)
Это фактически ультралайт, с облегченными фюзеляжами, а значит может летать медленно.

Not

Цитироватьpkl пишет:
Так проект жив или что с ним?
Вопрос интересный. Берт Рутан - заслуженный конструктор и свою задачу выполнил, я думаю, на пять с плюсом. А вот что там с инфраструктурой запусков - сложно сказать, главный заводила склеил ласты.

pkl

Хреново. Такое ощущение, что программа продолжается чисто по инерции, пока деньги на счетах не кончились.
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Многоразовость - это бяка (с) Дмитрий Инфан

Alex_II

Цитироватьpkl пишет:
Хреново. Такое ощущение, что программа продолжается чисто по инерции, пока деньги на счетах не кончились.
Ракеты для него, насколько я знаю, нет до сих пор. Пегасы запускать, по три штуки за раз? Дороговат  вообще-то Пегас...
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

tnt22

Официальное видео
ЦитироватьStratolaunch First Flight

Stratolaunch
Опубликовано: 13 апр. 2019 г.

In partnership with Scaled Composites, Stratolaunch successfully completed the first flight of the Stratolaunch aircraft. As part of this initial flight, the pilots evaluated aircraft performance and handling qualities.
https://www.youtube.com/watch?v=VFHAz4AG-nohttps://www.youtube.com/watch?v=VFHAz4AG-no (0:58)