SpaceX Falcon 9

Автор ATN, 08.09.2005 20:24:10

« назад - далее »

0 Пользователи и 2 гостей просматривают эту тему.

maxus

Port of Los Angeles
А где-то рядом в порту Long Beach догнивает Odessey

LRV_75

Цитироватьmaxus пишет:

 А где-то рядом в порту Long Beach догнивает Odessey
Почему это он догнивает?
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Зловредный

Да, действительно. Почему это он догнивает вместо того, чтобы деньги зарабатывать?
Гробос-Фунт

bavv

@JonathanBrendle 49 мин.
 Here is a good image that shows the scale of how large these landing legs on the #Falcon9 rocket are (@SpaceX)
 

tnt

Чисто теоретически , возможно ли установить на Falcon 9 в качестве 2 ступени Центавр?Сколько бы он тогда поднял на НОО и ГПО?И способна ли первая ступень Falcon 9 вывести на орбиту что-либо без 2 ступени?

silentpom

"Чисто теоретически , возможно ли установить на Falcon 9 в качестве 2 ступени Центавр?" - я чисто по ХС прикидывал (очень грубо), чуть меньше, чем со своей второй ступенью

Дмитрий В.

Цитироватьsilentpom пишет:
"Чисто теоретически , возможно ли установить на Falcon 9 в качестве 2 ступени Центавр?" - я чисто по ХС прикидывал (очень грубо), чуть меньше, чем со своей второй ступенью
Можно. Чисто теоретически. Но зачем?
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

Комодский Варан

Лучше поставить Фалькону вместо второй ступени S-IVB с улучшенным двигателем. Тогда он спокойно где-то 10 тонн вытянет.

tnt22

Цитировать Chris B - NSF‏ @NASASpaceflight 30 мин. назад

Looks like Falcon 9 B1029 (BulgariaSat-1) is enjoying a road trip on the back of the former Shuttle OTS. https://www.instagram.com/p/BWQSPOgF67i/

Антон Матвеев

ЦитироватьКомодский Варан пишет:
Лучше поставить Фалькону вместо второй ступени S-IVB с улучшенным двигателем. Тогда он спокойно где-то 10 тонн вытянет.
И как вы эту порнографию представляете? Она почти в два раза больше по диаметру, чем Фалкон-9, не говоря уже о том, что она рассчитана на вертикальную сборку.

tnt22

http://spacenews.com/air-force-ask-spacex-ula-to-bid-on-a-five-launch-contract/
ЦитироватьAir Force asks SpaceX, ULA to bid on a five-launch contract
by Phillip Swarts — July 5, 2017

WASHINGTON — The Air Force announced it is soliciting proposals for five upcoming launches — the largest group it has posted since certifying SpaceX to compete with United Launch Alliance for launch contracts.

Claire Leon, director of the Launch Enterprise Directorate at the Air Force's Space and Missile Systems Center, told reporters that grouping launches together was an effort to streamline and speed the acquisition process at a time when the national security sector is demanding ever-increasing access to space.
Спойлер

United Launch Alliance Atlas 5 rocket launches NROL-55 mission. Credit: ULA

"By doing five at once, it makes our acquisition more efficient and it allows the contractors to put in one proposal," she said.

The Evolved Expendable Launch Vehicle (EELV) Launch Service contracts included in the request for proposal (RFP) are Air Force Space Command Satellite 8 and Satellite 12, and a three GPS 3 launches.

Interested companies have until Aug. 14 to submit proposals, but must bid on all five launches. A waiver to not bid on a particular launch will only be granted if there are technical concerns, Leon said.

AFSPC-8 will carry two Geosynchronous Space Situational Awareness Program satellites, GSSAP-5 and 6. The GSSAP program is an Air Force effort to deploy satellites that can keep an eye on the geostationary orbital belt 36,000 kilometers above the equator, as well as other orbits, to track satellite movements and improve attribution should any problems arise. The launch is scheduled for spring 2020.

AFSPC-12 will carry two space vehicles: the Wide Field of View Testbed and a propulsive EELV Secondary Payload Adapter, the Air Force said. Both are aiming for geosynchronous orbit, and are scheduled to lift off in early 2020.

The service did not say when the three Lockheed Martin-built GPS 3 satellite launches are scheduled for. Delays in the program have repeatedly pushed back the schedule, and the first satellite in the program has yet to launch.

Two more bidding opportunities are expected before the end of 2017. Leon said the service would put out an RFP for AFSPC-52 in August, and another batch of five launches grouped together sometime before the end of the year.

That next group of five launches would include three missions for the National Reconnaissance Office — NROL-85, -87, and -107 — one satellite for the Space Based Infrared Systems missile-warning constellation, and AFSPC-44. Leon said it's possible that another GPS 3 launch might be added to the group as well.


SpaceX

Although United Launch Alliance has long been the military's sole source for national security launches, the desire to develop competition in the field has many looking to Elon Musk's SpaceX.

SpaceX, however, would need a heavy-lift vehicle to successfully win some of the upcoming launch bids, Leon said. The company's Falcon Heavy is not yet certified for military launches.

"It would need to be certified by the time that we awarded the contract," Leon said. "We want to see one flight, and before we would actually fly a mission we would want to see three flights."

SpaceX President Gwynne Shotwell said late last month that Falcon Heavy is on track to debut later this year and should fly a total of three times within the next 18 months.

For the first part of the Pentagon's competitive space launch contracts — dubbed Phase 1A — the Air Force has decided not to allow previously flown boosters for any missions.

Leon said that approving reusable-rocket technology would require an entirely new certification process, at a time when the military wants to focus certifying things like the Falcon Heavy or new entrants like Jeff Bezos' Blue Origin.

However, the service is open to eventually accepting reusable technology as part of a company's bid.

"We are trying to reduce the cost of launch, and if this is the offering from commercial providers we need to get on board," Leon said. "It's just going to take us a little bit of time, but it is something we are starting to study first. Longer term my hope is any company that's offering flight proven hardware demonstrates or develops a track record that helps us build confidence."
[свернуть]

Комодский Варан

ЦитироватьАнтон Матвеев пишет:
ЦитироватьКомодский Варан пишет:
Лучше поставить Фалькону вместо второй ступени S-IVB с улучшенным двигателем. Тогда он спокойно где-то 10 тонн вытянет.
И как вы эту порнографию представляете? Она почти в два раза больше по диаметру, чем Фалкон-9, не говоря уже о том, что она рассчитана на вертикальную сборку.
Укоротим Фалькону первую ступень, увеличив её диаметр. И получится Сатурн-1Б.

Чебурашка

Да, кстати, а чего SpaceX выбрали именно такой диаметр ракеты - такой что наращивать запас топлива в первой ступени уже невозможно  :?:
Соотношение длины и даметра достигло предела. 

vlad7308

ЦитироватьЧебурашка пишет:
Да, кстати, а чего SpaceX выбрали именно такой диаметр ракеты - такой что наращивать запас топлива в первой ступени уже невозможно  :?:  
Соотношение длины и даметра достигло предела.
ну дык сначала Ф9 (версии 1.0) был куда короче :)
и его можно было удлинять. его и стали удлинять, ну и наконец - вот :)

наверно, палкостроение - штука заразная ;)
это оценочное суждение

Старый

Увеличить длину всегда легче чем диаметр.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Apollo13

ЦитироватьЧебурашка пишет:
Да, кстати, а чего SpaceX выбрали именно такой диаметр ракеты - такой что наращивать запас топлива в первой ступени уже невозможно  :?:  
Соотношение длины и даметра достигло предела.
Его везут через всю страну на грузовике.

https://www.youtube.com/watch?v=kK8FSTHYLOo

Анатолий Ревзин

А дайте, пожалуйста, ссылку, где можно посмотреть, прочитать про " табуретку" , с которой Фалькон приезжает на место старта.

opinion

ЦитироватьЧебурашка пишет:
Да, кстати, а чего SpaceX выбрали именно такой диаметр ракеты
Это максимальные габариты для перевозки по автодорогам без их перекрытия. Чтобы было дешевле.
There are four lights

tnt22

Цитировать Stephen C. Smith‏ @SpaceKSCBlog 4 ч. назад

This chart is in the prepared testimony by @SpaceX rep Tim Hughes. Impressive how SpaceX has brought commercial launch business back to U.S.

m-s Gelezniak

Цитироватьvlad7308 пишет:
ЦитироватьЧебурашка

пишет:
Да, кстати, а чего SpaceX выбрали именно такой диаметр ракеты - такой что наращивать запас топлива в первой ступени уже невозможно
Соотношение длины и даметра достигло предела.
ну дык сначала Ф9 (версии 1.0) был куда короче
и его можно было удлинять. его и стали удлинять, ну и наконец - вот

наверно, палкостроение - штука заразная
Вот это вернее.
Шли бы Вы все на Марс, что ли...