Antares (Taurus II)

Автор Salo, 20.02.2008 14:45:05

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Lanista

Откуда вы выкопали требования по гарантированному уводу без 1го движка? Совсем каша в головах, это было для Руси.

TDMS

ЦитироватьLanista пишет:
Откуда вы выкопали требования по гарантированному уводу без 1го движка? Совсем каша в головах, это было для Руси.
Чтобы не создавать оффтопа, задайте этот вопрос в целевой ветке, где в том числе активно обсуждают возможности увода. Было это в ТЗ, не было - лично мне неизвестно. Покажите ТЗ - и пишите тогда про кашу.

Apollo13

#1842
По наводке с NSF. Много букв. Скопировал только интересное.

http://docs.house.gov/meetings/AS/AS29/20150626/103668/HHRG-114-AS29-Wstate-CulbertsonF-20150626.pdf

ЦитироватьHouse Armed Services Committee
Strategic Forces Subcommittee
26 June 2015

Testimony Presented by Frank L. Culbertson, Jr., Capt, USN (ret) President/Space Systems Group Orbital ATK, Inc.
ЦитироватьAs both a launch vehicle builder and a propulsion system supplier, Orbital ATK is uniquely
positioned to support the Air Force RPS Prototype Program. Orbital ATK has proposed both
solid and liquid propulsion developments that will support a new all-American launch vehicle family
that meets all the specified national security launch requirements as well as civil
government, commercial and international launch needs. Our new systems will be developed in
a public/private partnership with significant private investment supplementing government
funding. We are confident that our alternatives will be ready to support first flights by early
2019. For our vehicles and propulsion systems, we will combine advanced solid rocket motor and liquid engine technologies to create a modular family of highly affordable and commercially competitive launch vehicles.
Beyond their contribution to assured and affordable access to space, these new systems will also strengthen our country's technology base and increase its industrial utilization to benefit the U.S. Navy and Air Force's strategic missile, MDA's missile
defense and NASA's human space flight programs as well.
ЦитироватьRecommendations

3.Encourae the Air Force to expand its EELV Phase 2 proam to include consideration of
medium-lift vehicles in adtion to intermediate- and heavy-lift launchers. As satellite
architectures continue to evolve over the next 25 to 30 years, when these new launch vehicles are
operational, many types of space payloads are likely to become lighter and not require heavy
launch capabilities. By ensuring the full consideration of medium-lift vehicles in its plans, DoD
will provide even stronger incentives to industry to invest in a broader range of launch and
propulsion systems and to further drive down launch costs.

Орбитал АТК предлагает ВВС новое "полностью американское" семейство РН среднего класса, которое может быть готово к первым полетам в 2019.

Apollo13

Судя по этому они хотят двигатель Blue Origin.

ЦитироватьNew Liquid Propulsion Ennes
While the Urn'fed States is the world's undisputed leader in development and production of solid
rocket motors, the same cannot be said for our current position related to large liquid rocket
engines. Fortunately, this deficiency is now being addressed by several new and innovative
liquid propulsion system suppliers. In particular, we are impressed by the progress being made
by Blue Origin in its BE-3 and BE-4 liquid hydrogen and methane engine programs which are
being developed with private investment. Based on the progress thus far, the BE-3\BE-4 engines
have the potential to advance United States liquid rocket engines far ahead of what is currently
being produced overseas. And like the solid propulsion technology we are developing internally,  we believe the BE engines can be available for operational use by 2019 and will be offered at  commercially attractive prices.
In addition, Blue Origin has committed to be a merchant supplier of its liquid engines, making
them available to all interested U.S. launch vehicle integrators. As a result, competition among
vehicle companies will be promoted and production rates on BE engines will be increased,
leading to lower costs for all launch service customers.

Salo

http://spacenews.com/space-station-schedule-may-delay-antares-return-to-flight/
ЦитироватьSpace Station Schedule May Delay Antares Return to Flight
by Jeff Foust — September 2, 2015

Although Orbital ATK expects its re-engineed Antares to be ready by March, it could be some months after that before Wallops Island resumes its role as an International Space Station on-ramp. Credit: NASA  
 
PASADENA, Calif. — While Orbital ATK says it is on schedule to have the new version of its Antares launch vehicle ready for flight in March, the vehicle's first launch may be delayed by other missions to the International Space Station, including a Cygnus cargo spacecraft launching on an Atlas 5.
"Our initial launch capability for the re-engined Antares is scheduled for March of 2016," said Mark Pieczynski, vice president of strategy and business development for Orbital ATK's Flight Systems Group, in a panel session at the American Institute of Aeronautics and Astronautics' Space 2015 conference here Sept. 1.
Pieczynski said work replacing the AJ-26 engines previously used on the first stage of the Antares with RD-181 engines was on schedule. That effort, he said, includes a static fire test of the vehicle on the pad at the Mid-Atlantic Regional Spaceport in Virginia planned for January.
While the vehicle may be ready for flight in March, it may have to wait for its payload. Orbital announced Aug. 12 it would launch a second Cygnus cargo mission on a United Launch Alliance Atlas 5 in 2016, after a previously announced launch scheduled for December. Orbital and ULA officials said here that second launch is planned for March.
If that schedule holds, the Antares launch would likely be delayed. "We will be ready for launch in March, but we may not launch in March," said Warren Frick, advanced projects program manager at Orbital ATK, in a separate presentation at the conference Sept. 1. "We will work whatever is most effective for the program."
One advantage to flying Cygnus on an Atlas 5 is the increased cargo that the spacecraft can carry to the ISS. "Those launches are actually twice the capacity of the other commercial cargo launches that have happened," said Dan Collins, ULA's chief operating officer. "So we're ... basically going to get four launches from here to next spring" on those two Atlas 5 Cygnus launches.
The re-engined Antares, while not as powerful as the Atlas 5, will offer increased performance over the earlier version of the Antares. The RD-181 engines provide higher thrust and greater efficiency than the AJ-26 engines, Frick said, increasing the vehicle's payload for ISS missions from 5,800 to 7,000 kilograms.
Although the engine is more powerful, Frick said Orbital was able to use it on Antares with minimal changes to the overall rocket, primarily in the way the engines are attached to the core structure of the vehicle. "We did not really make any changes to the core," he said. "We just changed how we attach the engines to the core."
He added that Orbital ATK is looking at future modifications to the rocket to optimize it for the RD-181 engines. Those changes would increase the vehicle's payload capacity for ISS missions by an additional 1,000 kilograms.
Plans for replacing the first stage engines in Antares were already in progress at the time of the October 2014 launch failure, blamed on the failure of a turbopump in one of the rocket's AJ-26 engines. "We had always planned on re-engining it," Frick said, both to increase performance and because of the limited supply of AJ-26 engines available. "At the time of the failure we had already selected the new engine. It just sped up how fast things went."
The final report of the investigation into that failure is complete and has been delivered to the Federal Aviation Administration, Frick said, but declined to discuss its contents. He did note in one chart that none of the current suppliers for the Antares vehicle "has any implications in the failure." That list of suppliers no longer includes Aerojet Rocketdyne, which provided the AJ-26 engine.
While the RD-181 provides improved performance for the vehicle, Pieczynski suggested the company has longer-term plans for the Antares. Asked about using the Russian-built engine on Antares, he said the company had no other options for the vehicle. "We needed a quick solution, and the fact of the matter is that there are no quick solutions in propulsion technology in the United States today," he said.
"We see that as probably a mid-term solution to a longer-term solution," he said of the RD-181.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Apollo13

Антарес-130 - 5800кг
Антарес-230 - 7000кг
Антарес-330 - 8000кг

Александр Ч.

Орбитал сообщает о готовности интеграции двух РД-181 с первой ступенью, иллюстрируют фото
Ad calendas graecas

triage

#1847
Этой фотографии около месяца
 http://www.nasa.gov/image-feature/two-rd-181-engines/
Aug. 12, 2015
Two RD-181 Engines
Two RD-181 engines that arrived in July are being integrated with the Antares first stage air frame at the Wallops Island, Virginia Horizontal Integration Facility (HIF).  A "hot fire" test on Pad 0A is scheduled for late 2015 or early 2016.
(большой размер)
или тут же на форуме

Андрей Иванов

Цитироватьу Orbital Sciences возникли проблемы при возобновлении доставок грузов на МКС
http://tass.ru/kosmos/2271645
Частная американская компания Orbital Sciences сталкивается с серьезными трудностями в восстановлении способности доставлять грузы на Международную космическую станции (МКС). К такому заключению пришел главный инспектор Национального управления США по аэронавтике и исследованию космического пространства .
"МанкуртыЛюди, которые после мощного внешнего воздействия на свою психику, забыли о своём прошлом и о прошлом своих предков".
Чингиз Айтматов ( "И дольше века длится день" ).

Александр Ч.

pnetmon, а посмотрите кто в тот раз сообщение выкладывал :-D 

Кстати, сообщение про Лебедя Орбитал тоже проиллюстрировал фоткой оттуда ;-) 
Ad calendas graecas

TDMS

ЦитироватьАндрей Иванов пишет:
у Orbital Sciences возникли проблемы при возобновлении доставок грузов на МКС
В оригинале
The space agency's inspector general office said the company's upcoming flight plan contains significant risks, as its attempts to recover from last October's launch explosion. 

Это разные вещи и по смыслу и по последствиям. Хотя если опираясь на доклад очкующего чиновника, НАСА не согласится на первый запуск на РД-181, это будет именно то, что "перевел" ТАСС.

triage

ЦитироватьАлександр Ч. пишет:
pnetmon , а посмотрите кто в тот раз сообщение выкладывал

Кстати, сообщение про Лебедя Орбитал тоже проиллюстрировал фоткой оттуда
За что Вам большое Спасибо ;)

Александр Ч.

Андрей Иванов, мне почему то кажется что тут лучше про это читать http://spacenews.com/nasa-inspector-general-warns-of-risks-to-cygnus-return-to-flight-plans/ 
ИМХО, акцент там несколько другой. NASA в очередной раз пинают за "бездействие" и упущенную экономию.
Ad calendas graecas

Андрей Иванов

Господа, это всё частности.
Смотрите в корень . в америке просто очередная мода ... пошел как сейчас модно говорить тренд на участие "мелких" частников в космонавтике.
Государство крикнуло клич - все кому не лень, давай на ракеты!
 и куча не пойми кого, быстро поняло что на этом можно отлично заработать.
 
Вы говорите о двигателях Blue Origin 
 
Посмотрите на этих ребят .
Вы им свою жизнь доверите для полета в космос?
 

 
Это Основатель и руководитель одной из крупнейших компаний торговли в интернете Amazon Джеффри Безос, который  намерен заняться доставкой людей и грузов на орбиту Земли.
http://tass.ru/kosmos/2264773
 
Торговцы предлагают вам, вас доставить на орбиту земли.
ЦитироватьДля этого его компания Blue Origin наладит строительство ракет-носителей для их запуска с базы ВВС на мысе Канаверал (штат Флорида).
На проект решено выделить $200 млн, сообщил на пресс-конференции на мысе Канаверал 51-летний Безос.
всё познается в сравнение- на полное создание только КА Орион америка тратит более 10 миллиардов$  из которых больше 4 миллиардов$ уже потрачено.
Один старт РН СЛС по самым оптимистичным прогнозом от пол-миллиарда$ и выше.
 
Вы конечно можете по прежнему серьезно относится к высказываниям руководителей всяких СпейсХа, Орбитал, Голубого Origin'ала и т.д. и т..п.
 :D
пс
... ждем когда,  с дня на день,  в америке, пилотируемой космонавтикой начнут заниматься домохозяйки.
"МанкуртыЛюди, которые после мощного внешнего воздействия на свою психику, забыли о своём прошлом и о прошлом своих предков".
Чингиз Айтматов ( "И дольше века длится день" ).

Плейшнер

 
ЦитироватьАндрей Иванов пишет:
Посмотрите на этих ребят .
Вы им свою жизнь доверите для полета в космос?
 
На себя посмотрите, на аватар :D
Не надо греть кислород!
Я не против многоразовых ракет, я за одноразовые!

Apollo13

По слухам Безос в прошлом году потратил на БО 500 млн. И с его деньгами он мог бы купить юлу, маска и орбитал вместе взятые.

Владимир Шпирько

ЦитироватьАлександр Ч. пишет:

Орбитал сообщает о готовности интеграции двух РД-181 с первой ступенью, иллюстрируют фото
Двух? РД-181?  Это один РД-181 - он имеет 1 ТНА и 2 КС и соответственно 2 сопла.

Дмитрий В.

ЦитироватьВладимир Шпирько пишет:
ЦитироватьАлександр Ч. пишет:

Орбитал сообщает о готовности интеграции двух РД-181 с первой ступенью, иллюстрируют фото
Двух? РД-181? Это один РД-181 - он имеет 1 ТНА и 2 КС и соответственно 2 сопла.
Да, ну?! А вот Энергомаш так не думает:http://npoem.ru/dejatelnost/engines/models/#
 :D
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

Владимир Шпирько

Надо же оказывается Рд-181 сделали не из рд-180, а из рд-191! Я бы понял, если б надо запутать супостата, а ведь для супостата и сделали. А я запутался....

azeast

«Южмаш» работает 4 дня в месяц: за долги блокируют счета, начальство надеется на США, а рабочие требуют зарплату.
«У нас сейчас надежда на американцев — на «Боинг» и программу «Таурус». Если бы вернули нам «Таурус», это бы помогло. Но пока в США подписали только меморандум о намерениях», — говорят в администрации завода.

http://www.politnavigator.net/yuzhmash-rabotaet-4-dnya-v-mesyac-za-dolgi-blokiruyut-scheta-nachalstvo-nadeetsya-na-ssha-a-rabochie-trebuyut-zarplatu.html