Нортроп-Грумман близок к покупке Орбитал АТК

Автор Apollo13, 18.09.2017 09:44:46

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Max Andriyahov

ЦитироватьВсе продают
Как это, не хочешь продавать? Все хотят! Дал бог макеты, даст и ракеты. Часики-то тикают!

Not

ЦитироватьВасилий Ратников пишет:
Дмитрий В. , этим убогим губошлепам ? никогда

Если ФХ попрет то СЛС сдохнет надеюсь,
если ФХ и\или Ф9 Блок 5 попрет то Атлас5 сдохнет
причем учитывая цену на Ф9 подозреваю что УЛА свой Вулкан и делать то не хочет
ибо незачем
как только появится NewGlenn то чмори бюджетопилы из ula лишатся последней антимонопольной соломинки.
Дружок, у Вас истерика! C чего бы это? ;)
ЦитироватьВасилий Ратников пишет:
и просто закроют свой бизнес долетав последние РД-180.
О, а вот тут собачка и порылась. Доложите, что там с РД-заменителями пооисходит? А то тут астрономический конгресс на носу, надо бы доложиться о победах ;)

Искандер

#22
ЦитироватьДмитрий В. пишет:
Интересно, когда Маск продаст SpaceX ULA?
А смысл? Скорее ULA тихо прикроют или сплавят тому же Nortrop.
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt

triage

Цитироватьесли ФХ и\или Ф9 Блок 5 попрет то Атлас5 сдохнет
РД-180 смотря как со Starliner'ом к МКС пойдет, для пилотируемых полетов использоваться будет еще долго. 
Если конечно будут продавать, хотя на один пилотируемых полета в год до 2024 года нужно меньше 10 штук.

Хотя раз про Орбитал, что там с заменителями РД-181?

Василий Ратников

#24
pnetmon, забыл про Старлайнер, он им продлит конвульсии.

Not, какая ) истерика. истерики у людей у которых подгорает типа тех кто верит в Ангару

у меня же наоборот все ровно ) всем доволен, на самом деле нет ) медленно, даешь ФХ быстрее,
даешь Драгон 2.0 быстрее, даешь Нью Гленн быстреееееее.
ну да ладно ) направление верное, будем спокойно ждать когда ULA сдохнет

все баблопильное, тупое, диназавроподобное, полное манагерами над манагерами должно сдохнуть.
не люблю такое ) и у меня опять таки все ровно Ф9 уже нагибает ULA отбирая у них контракты.

PS я давно говорил в лице патриотов ангары, ULA имеет верных фанов, ибо это уежище может быть конкурентно способным только соревнуясь с таким же уежищем которое тоже заточено на дойку бюджета.

Not

ЦитироватьВасилий Ратников пишет:
 Ф9 уже нагибает ULA отбирая у них контракты.

Понимаете какая штука... политтехнологии - дело продвинутое и сурьезное, но никак не помогают в деле двигателестроения. Ф9 не в состоянии выводить ПН МО США на примерно 40 процентов орбит. И как бы вы тут ни упражнялись в литературных оборотах, как бы ни называли ULA чморями, построить ТНА на кислом газе это ну никак не поможет. Поэтому, Василий, вопрос к Вам все тот же:

Что там с РД-заменителями, покажут чего на конгрессе астрономов? А то Тони Бруно нервничает, ему на Вулкан ставить нечего, вот и приходится опять к клятым москалям на поклон! ;)

Искандер

ЦитироватьNot пишет:
Ф9 не в состоянии выводить ПН МО США на примерно 40 процентов орбит.

А что, кто-то ставил такую задачу? Или SpaceX не в состоянии сделать разгонный блок для F9 и FH на "вакуумном" "SuperDraco"?
Не делайте из кислого газа культа.
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt

Старый

ЦитироватьNot пишет: Ф9 не в состоянии выводить ПН МО США на примерно 40 процентов орбит.  Поэтому, Василий, вопрос к Вам все тот же: 
Это как ты считаешь проценты?

Цитироватьпостроить ТНА на кислом газе это ну никак не поможет.
Ужос какой!  :o  Это зачем это стране имеющей водородные ЖРД строить ТНА на кислом газе?  :o  Типа чтоб быть отброшенной на полвека назад в 60-е гг прошлого века?  :o
Аааа! Типа по примеру китайцев - оздать амму себе трудность и успешно её преодолеть? ;)

Да, а ты часом не в курсе каковы удельные импульсы масковских вакуумных двигателей на сладком газе? ;)


ЦитироватьЧто там с РД-заменителями, покажут чего на конгрессе астрономов? А то Тони Бруно нервничает, ему на Вулкан ставить нечего, вот и приходится опять к клятым москалям на поклон!  ;)



Не к москалям а к дикарям которые продают алмазы за еду.
А белые люди ничего страшного, на Дельте-4 полетают.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Дем

ЦитироватьСтарый пишет:
Да, а ты часом не в курсе каковы удельные импульсы масковских вакуумных двигателей на сладком газе?  ;)
Удельный импульс в вакууме не зависит от давления в камере, а исключительно от коэффициента расширения сопла
Так что если к СуперДрако прикрутить сопло нормального размера - будет не хуже чем у любого другого на той же топливной паре.
Летать в космос необходимо. Жить - не необходимо.

Apollo13

ЦитироватьJeff Foust‏ @jeff_foust 11h11 hours ago

Northrop Grumman announces it has received FTC approval for its acquisition of Orbital ATK, which becomes "Northrop Grumman Innovation Systems" after the deal closes tomorrow.

С завтрашнего дня Орбитал АТК все.


Искандер

ЦитироватьApollo13 пишет:
Опять самолет перекрашивать.  :)
Не велика проблема. Главное чтоб в прок.:-)
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt

Apollo13

ЦитироватьOrbital ATK‏Verified account @OrbitalATK 10h10 hours ago

Today, we begin a new chapter as Northrop Grumman Innovation Systems. As we sign off, we hope you will continue to keep up with our products & programs by following @NorthropGrumman. We'd like to thank all of you for engaging with us & sharing our content over the years!


Apollo13

http://spacenews.com/acquisition-of-orbital-atk-approved-company-renamed-northrop-grumman-innovation-systems/

ЦитироватьAcquisition of Orbital ATK approved, company renamed Northrop Grumman Innovation Systems

by Sandra Erwin — June 5, 2018
Orbital ATK developed the OmegA rocket to compete for national security launches. Credit: Orbital ATK

Orbital ATK will become Northrop Grumman's fourth business sector.

WASHINGTON — The U.S. Federal Trade Commission on Tuesday announced it has cleared Northrop Grumman's $7.8 billion purchase of defense and space contractor Orbital ATK.
Orbital ATK will become Northrop Grumman's fourth business sector, named Northrop Grumman Innovation Systems. The other three are Aerospace Systems, Mission Systems and Technology Services. With the addition, Northrop Grumman's sales for 2018 should reach $30 billion. Blake Larson will serve as corporate vice president and president of Northrop Grumman Innovation Systems,
As a condition for the approval of the merger, the company will have to supply solid rocket motors "on a non-discriminatory basis under specified circumstances," the FTC ruled.
Ensuring competition in the solid rocket motors industry is a key issue for the Defense Department because only two manufacturers remain in the business, Orbital ATK and Aerojet Rocketdyne. The Air Force plans to acquire a new strategic intercontinental ballistic missile, the so-called Ground Based Strategic Deterrent, with Northrop Grumman and Boeing competing for the award. The intent was for both Orbital ATK and Aerojet to supply both prime contractors. The FTC decision requires Northrop Grumman to separate its solid rocket motors business with a firewall so it can continue to support Boeing.
It will be up to the Defense Department to ensure compliance with the firewall mandate.
Northrop Grumman  announced the $9.2 billion deal on September 18. To buy Orbital ATK, it paid $7.8 billion in cash and assumed $1.4 billion in debt.
Executives from both firms have pushed back on the idea  that the combination reduces competition in the defense and space sectors. "Our two companies represent a very complementary fit," Northrop Grumman CEO Wes Bush told analysts. "We have very little overlap."
Orbital ATK CEO David Thompson said last fall that the deal will give the company greater access to "technical and financial resources than we currently possess."
The merger is coming to fruition as both companies move to increase their NASA and military space business. Orbital ATK in April unveiled a new intermediate to heavy lift rocket that was designed deliberately to compete for national security launches. Northrop Grumman recently secured a sole-source Air Force contract to develop next-generation missile-warning satellites.



tnt22

https://spaceflightnow.com/2018/06/07/northrop-grumman-completes-orbital-atk-acquisition/
Цитировать[SIZE=8]Northrop Grumman completes Orbital ATK acquisition[/SIZE]
June 7, 2018 | Stephen Clark


File photo of an Antares rocket carrying a Cygnus spacecraft, developed by Orbital ATK to haul cargo to the International Space Station. Photo credit: Northrop Grumman

Northrop Grumman concluded its purchase of Orbital ATK on Wednesday, with the absorption of launch vehicle developer, satellite manufacturer, and munitions supplier as a new business unit named Northrop Grumman Innovation Systems.

The $9.2 billion acquisition, executed with a $7.8 billion cash purchase and a $1.4 billion debt transfer, closed a day after the Federal Trade Commission cleared the transaction to proceed with a provision requiring Northrop Grumman to make Orbital ATK-developed solid rocket motors available to other defense and aerospace contractors.

Officials expect no immediate changes to Orbital ATK's major space initiatives, such as its cargo resupply program for the International Space Station, a new rocket in development to compete with SpaceX and United Launch Alliance for U.S. military launch contracts, and its role as a builder of commercial communications satellites and military spacecraft.
Спойлер
"We welcome Orbital ATK's talented employees," said Wes Bush, chairman and chief executive officer of Northrop Grumman, in a statement. "We are delighted to have them join the Northrop Grumman team, and we are very excited about the value creation our combination represents for our customers, shareholders and employees.

"Together, through our leading technologies and innovation-focused culture, we look forward to developing enhanced mission capabilities and more competitive offerings in critical global security domains," Bush said.

Northrop Grumman and Orbital ATK announced the acquisition last September. Orbital ATK's shareholders and U.S. and international regulatory agencies had to approve the deal.

Before its purchase of Orbital ATK, Northrop Grumman was not a leading player in the launch industry, but it has a long history in producing spacecraft. The company's space facility in Redondo Beach, California, is building the spacecraft bus for the James Webb Space Telescope. Northrop Grumman also builds airplanes and airplane components, and supplies radars, avionics and other components to military customers.

Orbital ATK built smaller satellites and light- and medium-class launchers, supported missile defense programs, and produced ammunition.

Headquartered in Dulles, Virginia, with 13,000 employees and major sites in eight states, Orbital ATK was formed in early 2015 with the merger of Orbital Sciences and ATK. The corporate marriage combined Orbital's satellite manufacturing, missile and launcher expertise with ATK's solid propulsion and composite structure heritage.

In a statement announcing the FTC's approval of the acquisition, Northrop Grumman said the commission's order required "solid rocket motors to be available on a non-discriminatory basis."

The FTC said Northrop Grumman is one of four companies capable of supplying the U.S. military with tactical missiles, strategic missiles, and missile interceptors.

The commission said in a statement that Northrop Grumman's acquisition of Orbital ATK, if allowed to go forward without conditions, "would have reduced competition in the market for missile systems purchased by the U.S. government, resulting in less innovation and higher prices for taxpayers."

"By ensuring that other missile suppliers can continue to compete, the settlement preserves the procompetitive benefits of the transaction while addressing the potential anticompetitive harms," the FTC statement said.

In remarks during an April conference call with investment analysts, Bush said Northrop Grumman and Orbital ATK were "a very complementary match."

"Northrop tends to focus on the larger systems that have a set of mission applications that is attendent with that class of platform, whereas Orbital ATK has demonstrated a very significant capability in the small and medium size, and I would say, more agile class of spacecraft.

"If you think about what is happening in the space environment today, we are clearly moving into an arena where we need a mix of those capabilities to address the set of missions that we need to address, particularly given the contested environment that is not only the future of space, but that is the today of space," Bush said. "It's on us already."

"Our ability to bring to the customer set a full range of offerings will be significantly enhanced with this coming together of the companies," he said.

Blake Larson, Orbital ATK's chief operating officer since 2015 and a former head of ATK's aerospace business, will lead Northrop Grumman Innovation Systems.
[свернуть]

tnt22

https://news.northropgrumman.com/news/releases/northrop-grumman-announces-organization-and-leadership-changes-6775579
ЦитироватьNorthrop Grumman Announces Organization and Leadership Changes

September 18, 2019

FALLS CHURCH, Va. – Sept. 18, 2019 – Northrop Grumman Corporation (NYSE: NOC) announces organization changes to its operating sectors to better align the company's broad portfolio to serve its customers' needs. There will be four operating sectors: Aeronautics Systems, Defense Systems, Mission Systems and Space Systems. The changes are effective Jan. 1, 2020.


"This new operating structure allows us to take full advantage of our company's portfolio by aligning businesses that have shared markets, customers and technologies," said Kathy Warden, chairman, chief executive officer and president of Northrop Grumman. "It will accelerate our ability to rapidly identify and deliver the technologies, products and services our customers need, and fuel our continued growth and execution."

In addition, Patrick M. Antkowiak, corporate vice president and chief strategy and technology officer, and Christopher T. Jones, corporate vice president and president of Technology Services, have announced their intent to retire.


"Chris and Pat have made significant contributions to Northrop Grumman," Warden said. "Their leadership and commitment to our company and our customers have been instrumental in laying the foundation for our future success. I want to sincerely thank them for their leadership."

The four operating sectors will be:

    [/li]
  • Aeronautics Systems, an innovative manned and unmanned air system provider, with a proven track-record of systems engineering, manufacturing excellence and reliability. This sector will be led by Janis Pamiljans, current corporate vice president and president of Aerospace Systems.


  • Defense Systems, a broad-spectrum provider of critical technology services, sustainment and modernization, including integrated battle command systems, directed energy, tactical weapons and information systems, focused on evolving threats and quick-turn requirements for a wide variety of national security, military and civilian customers. The sector will be led by Mary Petryszyn, current vice president and general manager, Land & Avionics C4ISR, Mission Systems.


  • Mission Systems, a technology leader in open, cyber-secure, software-defined systems for defense and intelligence applications across multiple domains. This sector will be led by Mark Caylor, current corporate vice president and president of Mission Systems.


  • Space Systems, a space and launch systems provider serving national security, civil and commercial customers. Blake Larson, current corporate vice president and president of Innovation Systems, will lead the Space Systems sector.


The changes announced today are not expected to have a material impact on the company's 2019 financial results or guidance as updated in July 2019.

Northrop Grumman is a leading global security company providing innovative systems, products and solutions in autonomous systems, cyber, C4ISR, space, strike, and logistics and modernization to customers worldwide. Please visit news.northropgrumman.com and follow us on Twitter, @NGCNews, for more information.

Старый

Эххх, хороший был Орбитал. :( Практически предыдущий Сейсекс. :( 
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Apollo13

ЦитироватьСтарый написал:
Эххх, хороший был Орбитал.  Практически предыдущий Сейсекс.  
Зато внутри НГ бывший Орбитал похоже скушал бывшую TRW :)

Старый

ЦитироватьApollo13 написал:
 
ЦитироватьСтарый написал:
Эххх, хороший был Орбитал.  Практически предыдущий Сейсекс.  
Зато внутри НГ бывший Орбитал похоже скушал бывшую TRW
TRW Нортроп сожрал ещё лет 20 назад. Тоже хорошая была компания, практически первый Спейсекс. 
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер