Antares (Taurus II)

Автор Salo, 20.02.2008 14:45:05

« назад - далее »

0 Пользователи и 3 гостей просматривают эту тему.

Salo

Поздно пить боржоми!
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Lamort

ЦитироватьПоздно пить боржоми!
Это ещё почему поздно?
La mort toujours avec toi.

Agent

ЦитироватьМне кажется, что не так уж и много. Нужно ведь не только вытащить, но и сделать каждому нормальную систему крепления-отделения, выдать команду на её срабатывание, проконтролировать её выполнение телеметрией, а заодно и безударное расхождение объектов. Иначе разные неприятности могут ударить и по этим "автостопщикам", и по репутации Союза.
У кубсатов стандартизированный ланчер. Называется P-POD

Петр Зайцев

Цитировать
ЦитироватьПоздно пить боржоми!
Это ещё почему поздно?
Потому, что вопрос уже решен. Года два назад орбиталовцы очень хотели РД-0124. КБХА вроде не возражало. Но Правительство РФ закобенилось. Кто-то из многочисленных разрешителей не дал добро, никто не знает точно кто и почему. Приунывший Орбитал пошел, солнцем палимый... и пришел прямо к Тиохолу, да и заказал там удлинненую ступень. Так и будут теперь в обозримом будущем, а там уж и водород придет.

Salo

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=space&id=news/asd/2012/02/23/05.xml&headline=Orbital%20Hopes%20Antares%20On%20Pad%20In%20Five%20Weeks
ЦитироватьOrbital Hopes Antares On Pad In Five Weeks[/size]
Feb 24, 2012
 
By Frank Morring, Jr.

Barring additional difficulties getting a new launch pad ready at Wallops Island, Va., Orbital Sciences Corp. expects to begin fit checks and other pad work with its first Antares cargo launch vehicle late next month or early in April.

That would clear the way for a first launch of the liquid-fueled rocket late in June or early in July, and its first flight to the International Space Station with a load of cargo late in August or in September. Conceivably the first mission under the company's eight-flight, $1.9 billion commercial resupply services (CRS) contract with NASA could come before the end of the year.

"I want to stress that this sequence of events assumes that all major activities proceed smoothly without major technical problems, which if they were to occur would likely delay subsequent milestones from these targeted dates," Orbital CEO David Thompson said Feb. 21 in reporting company earnings for 2011.

Problems getting the greenfields Antares pad at Wallops certificated for propellant handling and pressurization delayed the schedule "eight to nine months," Thompson said, and traffic at the ISS could thwart the notional plan to begin docking at the station at the end of the year.

The first of those flights would complete Orbital's Commercial Orbital Transportation Services (COTS) milestones and clear the company to begin delivering cargo under the CRS contract.

Orbital developed the Antares (formerly Taurus II) and the pressurized Cygnus cargo vehicle under a COTS space act agreement, which pooled company and NASA funds to develop private vehicles for ISS resupply.

The Cygnus vehicle for that flight is complete and in thermal vacuum testing at the company's Dulles, Va., satellite factory.

It should be delivered to Wallops Island in June, Thompson said. The first Antares reached the "98% complete point" at the end of December, he said, and will support the new launch schedule.

But the equipment needed to handle liquid oxygen and liquid nitrogen for the vehicle has needed redesign and repair, and won't be tested and certificated until the end of April.

Thompson said the first vehicle may be rolled from its integration facility to the pad and erected early in April for fit checks and other work, and then returned to the integration building to await a hold-down host-fire test after the pad is fully tested and certificated.

That test should come in May, followed by the test flight with an instrumented Cygnus mass simulator by midsummer. The COTS demonstration flight to deliver the first Cygnus to the ISS for grappling and berthing with the station's robotic arm would come next, station traffic permitting, followed by the first CRS flight.

"Assuming the first three go well, then I think the fourth one is a little bit anticlimactic because we will have fully demonstrated on multiple occasions most aspects of the cargo delivery system and at least on one occasion all aspects of it," Thompson said. "So our focus right now is on those things we can control centered on those first couple of big milestones coming up in the – mostly in the second quarter."[/size]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=space&id=news/awst/2012/02/27/AW_02_27_2012_p35-428649.xml&headline=Orbital%20Sees%20First%20Antares%20Launch%20Midsummer&prev=10
ЦитироватьOrbital Sees First Antares Launch Midsummer[/size]
 Feb 28, 2012

  By Frank Morring, Jr.
Washington

 The Antares commercial launcher and its pressurized Cygnus cargo carrier may reach the International Space Station before the end of the year, but only if problems with its launch pad on Wallops Island, Va., can be cleared and it does not run into conflicts with delayed Russian vehicles.

Orbital Sciences Corp., one of two companies under contract to resupply the ISS with vehicles developed under NASA's Commercial Orbital Transportation Services (COTS) seed-money effort, hopes to meet its final COTS milestone with a Cygnus berthing at the station in the fall. That could clear the way for a first delivery under Orbital's $1.9 billion, eight-flight Commercial Resupply Services (CRS) contract by year-end, according to CEO David Thompson.

After "eight to nine months" of delays while propellant-handling facilities in the greenfield pad were redesigned, Orbital engineers hope to roll the first Antares launcher from its integration facility to the pad and erect it early in April for fit checks and other work, Thompson says.

It will be returned in the horizontal orientation to the integration building, where the launcher will await a hold-down hot-fire test after the pad is fully tested and certificated by NASA, which runs the Wallops Flight Facility. That static test should come in May, Thompson said Feb. 21, in reporting company earnings for 2011.

The first test flight of the liquid-fueled rocket—with an instrumented Cygnus mass simulator on top—could come late in June or early in July, followed by the COTS demonstration flight late in August or early in September to deliver the first Cygnus to the ISS for grappling and berthing with the station's robotic arm.

"I want to stress that this sequence of events assumes that all major activities proceed smoothly without major technical problems, which, if they were to occur, would likely delay subsequent milestones from these targeted dates," Thompson says.

A testing problem with the next Russian Soyuz capsule scheduled to take crew members to the ISS also could hamper Orbital's plans, as could more delays with its COTS competitor, Space Exploration Technologies (SpaceX). Workers accidentally overpressurized the Soyuz, forcing managers to order it scrapped, while the SpaceX COTS demo is slipping toward May (AW&ST Feb. 6, p. 16).

That may complicate the ISS traffic schedule late in the year, when Orbital wants to fly its first CRS mission. The replacement Soyuz capsule, which also must be pressure-tested before launch, will not be ready to carry its three-person U.S. and Russian crew to the orbital outpost until May 15. That six-week slip from the original launch date could cascade through the rest of the year.

The next Soyuz to return station crewmembers to Earth is now scheduled to land on April 28, instead of March 16, and the one after that will not come down until July, instead of May 16 as originally planned. The SpaceX Dragon is currently targeted to berth at the station on May 3, and so far there are no more SpaceX missions to the station scheduled this year.

But the two Orbital flights must work around Russian Progress dockings at the station now scheduled for Aug. 2, Nov. 3 and Dec. 28; Soyuz undockings on Sept. 17 and Nov. 12; and Soyuz dockings on Oct. 17 and Dec. 7. All of those activities require extra crew time, and there will only be three crewmembers on the station for three periods totaling about eight weeks during the rest of 2012.

"The best thing we can do is to be ready to go at the earliest date that's consistent with a safe and reliable mission," Thompson says. "Hopefully, the window will open sometime in late August or September for the COTS demonstration launch."

The Cygnus vehicle for that flight is complete and in thermal vacuum-testing at the company's Dulles, Va., satellite factory. It should be delivered to Wallops Island in June, Thompson says. The first Antares rocket reached the "98% complete point" at the end of December, he says, and should support the new launch schedule.

But while the ground equipment for handling the launcher's kerosene fuel is in good shape, the pumps and other gear needed to handle liquid oxygen and liquid nitrogen for the vehicle required redesign and repair, and will not be tested and certificated until the end of April. Orbital sent a 20-member team to Wallops to help oversee pad completion when it started to slip, according to a company spokesman, and the state of Virginia shifted responsibility for building the state-owned facility to its transportation department from its commerce department to capture the former's experience supervising large infrastructure projects.

Orbital has four flight-ready AJ26 engines at Wallops—enough for the first two launches—and more in the pipeline from Aerojet, its supplier.

"Assuming the first three [tests] go well, then I think the fourth one is a little bit anticlimactic because we will have fully demonstrated on multiple occasions most aspects of the cargo delivery system and at least on one occasion all aspects of it," Thompson says. "So our focus right now is on those things we can control centered on those first couple of big milestones coming up mostly in the second quarter."[/size]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Seerndv

Цитироватьthen I think the fourth one is a little bit anticlimactic

... что же он всё-таки сказать хотел...
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

Петр Зайцев

Цитировать
Цитироватьthen I think the fourth one is a little bit anticlimactic
... что же он всё-таки сказать хотел...
Что последовательное тестирование позволяет уменьшить ступенчатость риска. Тут он, правда, немного лукавит, так как главный риск теперь в работе 2-й ступени. У них ведь у самих Taurus XL два раза обтекатель не сбросил, сосут лапу теперь. Помните сколько нижнюю ступень Фалькона-1 тестировали? А не помогло. И с KSLV то же самое.

Seerndv

Цитировать
Цитировать
Цитироватьthen I think the fourth one is a little bit anticlimactic
... что же он всё-таки сказать хотел...
Что последовательное тестирование позволяет уменьшить ступенчатость риска. Тут он, правда, немного лукавит, так как главный риск теперь в работе 2-й ступени. У них ведь у самих Taurus XL два раза обтекатель не сбросил, сосут лапу теперь. Помните сколько нижнюю ступень Фалькона-1 тестировали? А не помогло. И с KSLV то же самое.

Хоспидя! Да заказали бы наконец как остальное! :P
Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

Salo

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=space&id=news/awst/2012/02/27/AW_02_27_2012_p35-428649.xml&headline=Orbital%20Sees%20First%20Antares%20Launch%20Midsummer&prev=10
ЦитироватьOrbital Sees First Antares Launch Midsummer[/size]
Попытка перевода:
http://science.compulenta.ru/663902/?r1=yandex&r2=news
Цитировать«Антарес» стартует в середине года[/size]

28 февраля 2012 года, 20:07 | Текст: Александр Березин |
Носитель «Антарес», оснащённый советским двигателем НК-33, и его герметичная капсула «Сигнус» будут готовы к первому грузовому полёту по снабжению МКС к середине 2012 года. По мнению его производителя, Orbital Sciences Corporation, запуску новой ракеты может помешать только неразбериха с полётным графиком обслуживания МКС, возникшая после порчи «Союза» и задержки старта Dragon.

Orbital Sciences Corp., которая, как и SpaceX, собирается занять место в первом ряду компаний, участвующих в обеспечении МКС, отчиталась на прошлой неделе о финансовых результатах за 2011 год и о готовности к полётам в 2012-м. По словам её руководителя Дэвида Томпсона, первый из восьми оплачиваемых НАСА грузовых рейсов компания может осуществить уже летом. В мае будет готов космодром для «Антареса», сама же ракета с декабря пребывает в состоянии «почти старта», ожидая только заправки жидким кислородом.

К маю же появится капсула, в которой может размещаться до 2 000 кг полезного груза. Впрочем, в первом «Сигнусе» будет только символический груз, а демостыковка с МКС предполагается в ходе второго полёта.

«Антарес» со смонтированным на нём «Сигнусом» (здесь и ниже изображения Orbital Sciences Corp.).

Сама ракета-носитель кажется относительно надёжной, в особенности её первая ступень. Не в последнюю очередь благодаря советскому двигателю НК-33 (разработанному для лунной программы СССР почти полвека назад), сорок штук которых были куплены примерно по миллиону долларов за каждый в 1990-х. Вспоминая, что сейчас за каждого доставленного на МКС американского астронавта Роскосмос берёт с американцев $60 млн, можно лишь отметить правоту древнекитайской поговорки о том, что продать что-либо по разумной цене может только тот, кто не нуждается в деньгах.

На май этого года назначены наземные испытания «Антареса» на космодроме, а в июне состоится первый опытный запуск. Сложнее дело обстоит с первым грузовым полётом. Тесты «Союза ТМА-04М» в начале февраля 2012-го закончились разгерметизацией корпуса, по разным версиям произошедшей то ли из-за производственных дефектов, то или из-за неаккуратных действий персонала, проверявшего герметичность. Перенос на май старта Dragon ещё дальше сдвигает утверждённый 2 февраля график полётов на МКС. Пока Orbital Sciences полагает, что первый грузовой старт может состояться в августе–сентябре, когда, по расчётам, откроется «окно» в расписании рейсов к МКС.

Сбудутся ли эти планы, сможет ли НАСА хотя бы по части грузовых поставок стать независимым от своих партнёров, покажет ближайшее будущее. И если запланированные грузовые рейсы будут удачными, американцы, вполне возможно, очень скоро перейдут к самостоятельной доставке астронавтов в ближний космос при помощи частных фирм-извозчиков. Таких как Orbital Sciences.


«Сигнус» на стадии проверки систем перед установкой обшивки.

Подготовлено по материалам Aviation Week[/size].
"Были когда-то и мы рысаками!!!"


instml

Happy 30th Birthday Orbital!

@@OrbitalSciences "Today, Orbital celebrates our 30th Anniversary. Company co-founded by Dave Thompson, Bruce Ferguson and Scott Webster on April 2, 1982."

Happy Birthday!
Go MSL!

Sharicoff

https://twitter.com/#!/OrbitalSciences/status/190156854838562819/photo/1



ЦитироватьOrbital rolls out Antares first stage to MARS pad at @NASA_Wallops for pathfinder and fit check operations.
Не пей метанол!

Sharicoff





http://www.orbital.com/Antares/

ЦитироватьApril 2012

For the next several days, Orbital will be conducting "pathfinder" operations for the critical process of rolling out and erecting the Antares rocket at the MARS launch Pad 0A at Wallops Island.  In the top photo below, the Antares first stage has just left the Horizontal Integration Facility (HIF), beginning its one-mile trip to the launch pad aboard the specially designed Transporter/Erector/Launcher (TEL).  In the lower photo the first stage ascends the ramp leading to the pad. (NASA Photos)
Не пей метанол!

instml

Orbital Rolls Antares First Stage Out to Pad for Tests
ЦитироватьWASHINGTON — Orbital Sciences Corp., one of two companies under contract with NASA to deliver cargo to the international space station, has rolled the core stage of its Antares rocket out to the launch pad for several days of fitting tests.

The first stage left the horizontal integration facility at NASA's Wallops Flight Facility on Wallops Island, Va., April 11 for an hour-long trek to a launch pad that is "pretty much done," but still awaiting NASA certification, Baron Beneski, an Orbital spokesman, said. The pad certification is behind schedule and Orbital officials have identified it as a pacing item as they prepare for the vehicle's debut later this year.

The pad is "certainly complete enough for us to do fit checks," Beneski said. "So when we erect the first stage, there are interfaces that go between the launch pad and the first stage itself, and we just need to make sure everything fits up properly."

The first stage will be stood up vertically for the first time since Orbital moved into the Mid Atlantic Regional Spaceport, the commercial corner of the NASA installation, Beneski said. It will then undergo a series of tests in preparation for a planned hold-down test, during which it will be fired for about 30 seconds, scheduled for this summer, he said.

Orbital's pad will need to be certified for that test, Beneski said.

Orbital will be updating its testing and launch schedule at its next quarterly earnings call, now scheduled for April 20.

Dulles, Va.-based Orbital holds a $1.9 billion Commercial Resupply Services contract with NASA. The company must complete two flight demonstrations — one of just the rocket and one of the rocket and its Cygnus cargo capsule — before it can begin regular supply runs to the space station.
http://www.spacenews.com/launch/120411-orbital-antares-pad-tests.html
Go MSL!


Theoristos

Sharicoff: на среднем впечатление, что они её за верёвочку тянут.

Ярослав

ЦитироватьSharicoff: на среднем впечатление, что они её за верёвочку тянут.
дак, выгуливают !

Петр Зайцев

У меня в детстве был такой танк с батарейками в пульте.

Salo

У меня был, но без батареек. :wink:
"Были когда-то и мы рысаками!!!"