LauncherOne - Virgin Galactic's satellite launching rocket

Автор Salo, 03.10.2010 00:39:15

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

blik

Может кто нибудь ответить зачем для первоначального замысла субобитального туризма нужен самолет?
без планерас планером
высота км360345
высота м360000345000
уск свободн пад9.819.81
энергия35316003384450
скорость26582602
ускорение3030
время132129
грав потери12951265
аэро потери700
хар. скорость40233867
разность156
скор. Истечения2472
масса1.07
увеличение заправки топлива6.5%
Получается, что с вполне достижимыми  характеристиками РД-108 использование самолета сокращает всего 156 м/с хар. скорости что составляет 6.5% заправки ракеты. При этом, как минимум, в 2 раза увеличивает стоимость разработки. В чем суть? В пиар эффекте? Или в том, что Рутан умеет делать самолеты и как каждый молоток видит в любой задаче гвоздь , а Брэнсон использует самолеты и имеет ту же проблему?
уходят корабли за горизонт

Pirat5

Our #LauncherOne structures team met their 2016 goal of building tanks, interstages, and aft skirts for 4 launch vehicles. Well done, team

https://twitter.com/virgingalactic/status/814569430885732352

Astro Cat

Цитироватьblik пишет:
Может кто нибудь ответить зачем для первоначального замысла субобитального туризма нужен самолет?
Если вы про носитель - то это же передвижной СК. Ему не нужен космодром, а лишь обычный аэродром. Поэтому надо учитывать стоимость СК для ракеты.  И по мере совершенствования самолета-носителя будет расти его эффективность. Надо бы сверхзвуковой, имхо.

blik

ЦитироватьAstro Cat пишет:
Если вы про носитель - то это же передвижной СК. Ему не нужен космодром, а лишь обычный аэродром. Поэтому надо учитывать стоимость СК для ракеты.И по мере совершенствования самолета-носителя будет расти его эффективность. Надо бы сверхзвуковой, имхо.
Обычный СК многократно дешевле, чем разработка и производство уникального самолетного СК. У ракеты стартовая масса сейчас (<10 тонн)  значит полноценная ракета порядка 20-50 тонн, для наземного СК это мизер. 
Никакое совершенствование самолета ничего не даст ракете, так как на 15-18 км вертикальная скорость самолета приближается к нулю. А гиперзвук это совсем другая система и совсем другой порядок затрат, VG такой порядок даже не снился.
уходят корабли за горизонт

Astro Cat

Я не согласен с вашими оценками цены наземного ск для ракет. Вы их занижаете. Тонны стали, бетона. километры кабелей. Пожарные системы. Это все очень дорого. И в случае падения рн на стартовый стол удваивается. А авария рн после сброса с самолета, воздушному ск вряд ли повредит.

Вертикальная скорость не при чем. Важнее высота на которую уже не надо подниматься и горизонтальная скорость легко меняется на вертикальную за счет поворота.

pkl

#105
12 лет назад писали, что одним из преимуществ самолётного старта является возможность стартовать из разных точек при минимальных затратах на развёртывание инфраструктуры на новом месте. Благодаря чему туристы в разных полётах могут любоваться разными видами из иллюминатора. Т.е. даже один и тот же турист может летать несколько раз и любоваться из космоса разными местами на планете, если денег хватит, конечно. То, что получится то, что получилось, тогда никто, наверное, представить не мог, включая самого Р. Брэнсона.  :oops:
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Многоразовость - это бяка (с) Дмитрий Инфан

blik

Цитироватьpkl пишет:
12 лет назад писали, что одним из преимуществ самолётного старта является возможность стартовать из разных точек при минимальных затратах на развёртывание инфраструктуры на новом месте. Благодаря чему туристы в разных полётах могут любоваться разными видами из иллюминатора.
Инфраструктура для таких небольших ракет минимальна. Кстати, не исключено, что старт можно сделать подвижным, и, может быть разборным. А для нестандартного самолета и подвесной ракеты  инфраструктура тоже нужна. То есть самолет опять лишний.
Цитироватьpkl пишет:
То, что получится то, что получилось, тогда никто, наверное, представить не мог, включая самого Р. Брэнсона.
Вот и не могу понять, чем они руководствовались? Хотя бы примерное сравнение альтернатив делали?
уходят корабли за горизонт

pkl

Вряд ли. Видимо, вдохновлялись Пегасом. Ну и, Б. Рутан всё же авиаконструктор, а не ракетчик.
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Многоразовость - это бяка (с) Дмитрий Инфан

Salo

Цитировать Jeff Foust ‏@jeff_foust  4 ч.4 часа назад  
Stark: targeting December 2017 for VCLS launch of Virgin Galactic's Launcher One.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

tnt22

Огневое испытание... На полный газ!..
Цитировать Virgin Galactic ‏@virgingalactic 2 ч назад

Our #LauncherOne team continues to advance our rocket engines work. Here's a recent long duration, full thrust NewtonThree test. 73,500 lbf!
 
 

Grus

Крылатый аппарат снижает вероятность раскрутки, позволяет уменьшить перегрузки возвращения, обеспечивает мягкую посадку на ВПП.

Пуск с самолета позволяет произвольно выбрать место пуска, использовать пустотное сопло сразу без потерь, позволяет уменьшить начальную тяговооруженность.

Not

ЦитироватьGrus пишет:
Крылатый аппарат снижает вероятность раскрутки,
Расскажите это родственникам экипажа Колумбии.

Salo

http://spacenews.com/former-boeing-executive-to-lead-virgins-smallsat-launch-venture/
ЦитироватьFormer Boeing executive to lead Virgin's smallsat launch venture
by Jeff Foust — March 2, 2017

Employees of Virgin Orbit, the company being spun out of Virgin Galactic to focus on LauncherOne, pose at the company's Long Beach, California, facility. Credit: Virgin Orbit  
 
WASHINGTON — Virgin Galactic announced March 2 that it has picked a former Boeing space executive to lead its smallsat launch project, which is being spun out into a separate venture.
Dan Hart will be president of Virgin Orbit, a new company created from the division of Virgin Galactic that had been working on the LauncherOne air-launch system. Virgin Orbit is part of the portfolio of companies within the Virgin Group known as Galactic Ventures, which also includes Virgin Galactic and its manufacturing arm, The Spaceship Company.
"We really wanted a focused company for the small satellite launch market, because we knew that this is such an exciting moment for small satellite launch," said George Whitesides, chief executive of Virgin Galactic, in an interview.
The first president of Virgin Orbit will be Dan Hart, who worked for 34 years at Boeing in various satellite and launch vehicle programs. He was most recently vice president of government satellite systems at the company.
"I had been observing and admiring the transformation that has been going on in the industry" while contemplating the next phase of his career, Hart said in an interview. "The spirit here, the drive of the team to develop this launch system and really open new doors, is something that really appeals to me."
 
Dan Hart, president of Virgin Orbit. Credit: Virgin Orbit

Virgin Galactic announced plans for LauncherOne in 2012. Originally, the rocket would launch from the same WhiteKnightTwo aircraft being developed for its SpaceShipTwo suborbital spacecraft. In 2015, Virgin Galactic announced that it had purchased a Boeing 747 aircraft that would serve as the launch platform for the rocket, providing increased performance for the rocket.
The LauncherOne effort had increasing become a part of Virgin Galactic distinct from its better-known suborbital spaceflight program. Besides its own carrier aircraft, LauncherOne was being developed at a separate facility in Long Beach, California. More than 200 Virgin Galactic employees there will now be part of Virgin Orbit, and Whitesides said the new company is continuing to hire additional staff. Virgin Galactic and The Spaceship Company have more than 500 employees, primarily in Mojave, California.
"We're still part of this family, so there will still be different interactions depending on technical areas," Whitesides said of the relationship among Virgin Orbit, Virgin Galactic and The Spaceship Company. "We think that having a dedicated team is really going to be important for the mission success and customer focus that this market demands."
Whitesides said Virgin Orbit is still on track for an initial test launch of LauncherOne by the end of this year. "We're well through development of all major subsystems," including the engines that will power the two-stage rocket, the vehicle's structures and other major elements of the vehicle. Modifications of the 747, being done by L-3 Technologies in Waco, Texas, should be complete in the next few months.
"The heavy focus over the next number of months will be on integration and initial operations," said Hart.
Whitesides said the company has continued to see demand for LauncherOne. "We've been signing up additional customers. Some of them want to be public and some of them don't," he said. He added he did not expect changes in the company's deal with OneWeb, who signed a contract in 2015 for 39 LauncherOne launches, because of OneWeb's merger with Intelsat announced Feb. 28.
"There is still not a responsive, high-flight-rate, low-cost small satellite launch manufacturer in the U.S.," Whitesides said, "and I think we're working hard to become that."
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

tnt22

Цитировать Virgin Orbit‏ @Virgin_Orbit 15 мар.

Testing of our NewtonFour rocket engine (for #LauncherOne upper stage) continues! Now w/ diffuser tube to simulate lower backpressures

Salo

Цитировать Virgin Orbit‏ @Virgin_Orbit
Because we know you love rocket engines: Full-thrust, long duration NewtonFour (upper stage engine) test last week. 1 of a couple that day!
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

tnt22

Цитировать Megs‏ @megsylhydrazine 14 мин. назад

Successful hotfire of @Virgin_Orbit NewtonThree engine for LauncherOne on 6/6/17 Objective: throttle demonstration https://youtu.be/TqOzNDYr83s
ЦитироватьVirgin Orbit - NewtonThree Hotfire (5 June 2017)

Virgin Orbit

Опубликовано: 12 июн. 2017 г.

At Virgin Orbit, we test our rocket engines all the time. Here's a video of a typical test, conducted at our facilities in Mojave, CA. In this video, we test throttling down our NewtonThree rocket engine--the single rocket engine that will power the main stage of our LauncherOne rocket.

(1:05)

Salo

#117
http://space.skyrocket.de/doc_lau/launcherone.htm
ЦитироватьLauncherOne

Virgin Galactic, later spun off as Virgin Orbit, announced in July 2012 the design of its new LauncherOne air-launched space launch system. The
LauncherOne is an expendable, two stage rocket with liquid RP-1 kerosene and liquid oxygen as propellants . The first stage is powered by the Newton-3 engine. The second stage, featuring the Newton-1 engine, is reignitable for orbit insertion. Payloads will be accommodated within a fairing approximately 1 meter in diameter, with a cylindrical shape for the first 77 cm and a conical section above.
LauncherOne is being developed by The Spaceship Company (TSC) of Mojave. TSC is a partnership of Virgin Galactic and Mojave, Calif.-based Scaled Composites, a subsidiary of Northrop Grumman. The stages and shroud, including structures, engines, and Launch Vehicle/Pylon Interface, will be manufactured at TSC's FAITH production facility. Other components, such as avionics and secondary subsystems will be delivered to the production facility by world-class suppliers.
After lift-off with the carrier aircraft, LauncherOne will be released from the airplane at an altitude of approximately 15 km above mean sea level. LauncherOne will free fall for approximately four seconds before the first stage ignites. The two stages operate in sequence, with the potential for the second stage to relight, and the payload is delivered to a designated low-earth orbit.
Originally it was to use the same WhiteKnightTwo (WK2) mother ship as the manned suborbital SpaceShipTwo. Sometimes in 2014, the concept was scaled up for increased performance, using the larger NewtonThree and NewtonFour engines and a Boeing 747-400 carrier plane called "Cosmic Girl" replacing the smaller WhiteKnightTwo.
A maiden launch is planned for 2017. Initially, LauncherOne missions will be staged from Mojave Spaceport. Virgin Orbit has completed launch assessments the primary launch site of the Mojave Air and Spaceport (MHV) in California and for a variety of operating locations including the Shuttle Landing Facility (SLF) at the Kennedy Space Center (KSC) in Florida, NASA Wallops Flight Facility (WFF) in Virginia. Virgin Orbit is prepared to obtain approvals to operate in locations other than Mojave based on customer interest.

Version    [TH]
[/TH][TH]Aircraft[/TH] [TH]Stage 1[/TH][TH]Stage 2[/TH][TH]LauncherOne[/TH]
Boeing 747-400Stage 1 / NewtonThreeStage 2 / NewtonFour
[TH]Performance (kg)[/TH] [TH]LEO[/TH] [TH]LPEO[/TH] [TH]SSO[/TH] [TH]GTO[/TH] [TH]GEO[/TH] [TH]MolO[/TH] [TH]IP[/TH][TH]LauncherOne[/TH]
500300----

LauncherOne with B747-400 [Virgin Galactic]
 
LauncherOne [Virgin Galactic]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

tnt22

ЦитироватьVirgin Orbit - NewtonFour Hotfire (29 June 2017)

Virgin Orbit

Опубликовано: 7 июл. 2017 г.

LauncherOne is powered by two rocket engines—a single NewtonThree on the main stage and a single NewtonFour on the upper stage. Both engines are turbopump-fed, gas generator cycle, LOX/RP-1 engines developed in-house here at Virgin Orbit. Here's a typical test of the NewtonFour on our test stand up in Mojave, CA, in which the engine runs for a full six minutes—the same duration it would run during a full orbital launch. By popular demand, we're posting this in real time--all six minutes of rockety goodness!
(6:26)

tnt22

#119
ЦитироватьVirgin Orbit - Cosmic Girl Homecoming

Virgin Orbit

Опубликовано: 1 авг. 2017 г.

Welcome Home, Cosmic Girl!
 
On July 31, 2017 Virgin Orbit's 747-400 named Cosmic Girl, touched down for the first time in Long Beach Airport. For our airport neighbors, it was a rare sighting of a 747 -- and a mobile rocket launcher at that. For Virgin Orbit employees and supporters, including Long Beach Mayor Robert Garcia, the homecoming marked the completion of significant modification work that enables her to launch rockets for our satellite customers.
(2:13)
Sorry,
ЦитироватьЭто видео было удалено пользователем.

Сожалеем об этом.
Новый вариант

(2:13)