AMOS 6 - Falcon 9-029 - Канаверал SLC-40 - 3-4 сентября 2016

Автор Salo, 27.07.2016 15:01:20

« назад - далее »

0 Пользователи и 2 гостей просматривают эту тему.

Pirat5

ЦитироватьOleg пишет:
не просто горение, а быстрое горение
не "падение в смятку", а "быстрая разборка"

Reader

ЦитироватьShin пишет:
Личные разборки - отставить!
Принято. Хотя я ни с кем и не разбирался.

triage

#722
ЦитироватьPirat5 пишет:
Если вспоминать Орбитал – то выходит – да, не полгода, а много более. Но, с другой стороны, у Маска другая манера ведения дел. Именно по этому Орбитал толком ещё не полетел (2 Атласа не хочу брать в расчёт), а у Маска всё выглядело раза в 2 более оптимистично по скорости работ. Хотя бюрократия (согласования с инстанциями) у них одна и та же.
Орбитал выбирал, заключал контракт, получал разрешение что ему продадут (у Маска этой бюрократии небыло ;) ), ему изготавливали новые двигатели, подгоняли ранее изготовленную ступень.
Как бы не сравнится с Маском по трудоемкости.

SGS_67

#723
ЦитироватьСтарый пишет:
Такое впечатление что при взрыве нижняя часть первой ступени с куском керосинового бака уцелела. Она стояла на старте и тихо горела. Потом в ней чтото бабахнуло что её и добило.
Кислородный бак 1-й ст. раскрылся в верхней части, а керосиновый сперва уцелел. 
На 1:15-1:16 лопнул и он, а разлетевшийся керосин произвел нехилую вспышку с громом.
За пару секунд до этого, можно слева-внизу ракеты наблюдать водо... не, кислородопад выливающегося ЖК.
  :(

Seerndv

#724
ЦитироватьWhen a Commercial Rocket Blows Up, Who Pays?Sonali Basak,Bloomberg 9 hours ago 
    [/li]

When the SpaceX rocket exploded on a Florida launchpad Thursday, the first thought that probably came to mind was thank heavens there weren't any astronauts on board. The second may have been: Who's going to pay for all this?
The concept of insuring a hugely expensive payload situated atop a big bomb wasn't the foremost concern when Mercury, Gemini, and Apollo astronauts were hurtled into space in the heyday of America's space adventure. Even during the years of the lumbering space shuttle, and the subsequent tragedies that befell the Challenger and Columbia, it was lives lost rather than the cost to taxpayers that occupied the public consciousness.
But now that the U.S. has taken a backseat to commercial interests and flashy entrepreneurs on its forays into the final frontier, the more mundane matter of insurance has become a central issue when disaster strikes.
More from Bloomberg.comElon Musk and the Terrible, Horrible, No Good $779 Million Day
As it turns out, there is a way to get a policy. Some of the largest firms, including American International Group Inc., Munich Re, Swiss Re and Allianz SE, have units that offer space insurance. AIG says it's one of the few insurers able to offer a policy spanning as long as five years, as well as one that begins two years prior to launch. The New York-based firm took part in a policy for Richard Branson's Virgin Galactic spaceship, which crashed in 2014.
Space risks present "a new generation of challenges," according to an Allianz presentation in December. In 2012, The German insurer cited data showing that insurance premiums on space shots were close to $800 million, with total losses at about $600 million the previous year. The company said that a "future challenge for insurers includes rising launch values, a decreasing premium pool and increasing risk exposures." This means it takes just a few botched launches to hurt an insurer that's taking in premiums for only a handful of missions every year.
More from Bloomberg.comSpaceX Rocket Blast Destroys Satellite for Facebook Project
Policy worth almost $300 million
SpaceX (or Space Exploration Technologies Corp.) co-founder Elon Musk, of Tesla Motors Inc. fame, didn't buy an insurance policy for the Falcon 9 rocket that exploded at Cape Canaveral, according to a person familiar with the matter. The billionaire sought to launch a satellite named Amos 6, built by Israel Aerospace Industries, a privately-held defense company, and operated by Israeli firm Space Communications Ltd.
The satellite was backed by a policy worth almost $300 million, said the person, who requested anonymity because they weren't authorized to speak publicly. SpaceX declined to comment.
Shares of Tel Aviv-based Space Communications fell the most since November amid a proposed deal to be acquired by a Chinese conglomerate. A successful launch of Amos 6 was a condition of the $285 million sale to a unit of Beijing Xinwei Group, according to an Aug. 24 filing. The insurance policy for Space Communication may not have triggered because it would have required a true launch, rather than a pre-launch, said Peter Elson, chief operating officer for the aerospace team at insurance broker Jardine Lloyd Thompson Group Plc.
"In terms of the shareholders, they lose out because any damage done to the satellites means a loss of customers," said Meir Slater, head of research at Bank of Jerusalem. Space Communication didn't immediately respond to an email seeking comment.
The blast, which occurred shortly after 9 a.m. local time before a test firing of the Falcon 9's engines, left a plume of thick black smoke and triggered a shock wave felt miles around. The failure occurred as fuel was loaded onto the rocket, Musk said in a tweet, adding the problem "originated around upper stage oxygen tank." The Federal Aviation Administration's Office of Commercial Space Transportation, which licenses launches, will oversee the company's investigation into the mishap, the agency said in an e-mail.
More from Bloomberg.comWhy Luck Plays a Big Role in Making You Rich
Elson said the market will be looking for an "efficient and transparent" investigation. "To have a loss like this during routine preparations for launch will be a major irritation for them," Elson said of SpaceX. "Before they can launch their next mission, they're going to have to figure out what went wrong with this mission." Elson's company was the broker for coverage obtained by Branson's Virgin Galatic. Brokers advise companies on the best ways to cover risks.
The SpaceX accident is a blow to Musk's firm because of immediate financial costs, and also since it may delay future launches, said Elson. "This was an unusual loss that we've seen for SpaceX," he said. "Launches over the last 50 years have frequently gone wrong, but we've seen very few rockets blow up during routine pre-launch operations." An explosion occurring pre-launch is an extremely rare event, agreed Teal Group's Marco Caceres, an analyst of space studies.
The failure is also a setback for insurers that rose to the occasion to provide coverage, said Elson. There's a handful of specialized firms that offer pre-launch policies, with a firm named Pembroke leading the market, according to Elson. Pembroke is affiliated with Ironshore Inc., a firm founded by ex-AIG executives which filed for an initial public offering in the U.S.
Aon Plc, the second largest insurance broker by market value, counts SpaceX as a client and said in June that insurers have given Falcon 9 a "tremendous amount of support." A representative of the London-based firm declined to comment on Thursday's explosion.Mark Zuckerberg is not amused
It's the second loss of a spacecraft by Musk's firm in a little more than a year. The satellite was meant to beam Internet service to sub-Saharan Africa, in conjunction with Facebook Inc. and Eutelsat to connect people in remote parts of the world. Facebook Chief Executive Officer Mark Zuckerberg said in an online post that he's "deeply disappointed to hear that SpaceX's launch failure destroyed our satellite that would provided connectivity to so many entrepreneurs and everyone else across the continent."
Musk's Hawthorne, California-based company has shaken up the space industry by introducing cost competition and successfully landing rocket boosters to be reused. It has won contracts with NASA to ferry cargo and crew to the International Space Station and agreements with commercial satellite companies to send satellites into orbit.
SpaceX has scheduled more than 70 launches, representing $10 billion in contracts. Saturday's launch was to be the ninth of the year for the company, which had settled into a steady tempo of flights following a June 2015 accident that grounded its rockets for six months. That failure was linked to a two-foot-long, inch-thick strut that snapped in a liquid oxygen tank. The latest "anomaly occurred during propellant loading of the first and second stages," SpaceX said in a statement, adding that no one was injured. "We are continuing to review the data to identify the root cause."—With assistance from Dana Hull and Julie Johnsson.The latest SpaceX disaster shows how insurers take a big risk covering pricey payloads perched on top of a bomb.Attribution
David Rovella: editor
Sonali Basak: author
Dana Hull: contributor
Julie Johnsson: contributor

https://www.yahoo.com/finance/news/commercial-rocket-blows-pays-100008785.html

Свободу слова Старому !!!
Но намордник не снимать и поводок укоротить!
Все могло быть еще  хуже (С)

m-s Gelezniak

ЦитироватьШтуцер пишет:
Видите ли, я бы с превеликим удовольствием.
Но. Если чел сознательно и сладострастно использует слово "хрюники" на техническом форуме, он для меня как личность не существует. Это просто маленькое озлобленное чмо.



Всё куда проще.
По работе и характеристика. Сформулировано не мною а специалистами по пусковым системам первого Гранита.
За свинское поведение при первой загрузке.
Привет из прошлого.
Шли бы Вы все на Марс, что ли...

m-s Gelezniak

#726
Я к этой истории только как передающее звено.
По поводу кто "ЧМО". Повторюсь субъекту которому важнее своя зарплата и премия более человеческих жизней экипажа, название одно - скот и подлец.
И чмо в догонку.
И так будет всегда. Всех остальных тоже касается.
Шли бы Вы все на Марс, что ли...

Reader

#727
Мужики, заканчивайте не по теме. Завтра же на охоту.
Это я как шизофреник вам говорю (с)

LRV_75

ЦитироватьSeerndv пишет:
ЦитироватьAn explosion occurring pre-launch is an extremely rare event, 

А действительно, когда был крайний подобный взрыв на старте до пуска?
Мне вспоминается только случай 26 лет назад с Зенитом
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Сергей

ЦитироватьSeerndv пишет:
When a Commercial Rocket Blows Up, Who Pays? Sonali Basak,Bloomberg 9 hours ago
Писк страховщиков по поводу страховых выплат в связи с аварией,причем главным образом беспокоит неучтенный ранее в тарифной политике риск взрыва при заправке. Окончательные выводы сделают после выяснения причин взрыва, но тарифы могут поднять, что бы компенсировать убытки, вопрос для кого - только для Маска или затронет клиентов, пользующихся тем же заправочным оборудованием.

m-s Gelezniak

Клиентов не затронет. И некто не уйдёт.
Шли бы Вы все на Марс, что ли...

planktos


Pirat5

А кому выгодно это происшествие:
1 ULA
2 ЦиХ (Протон)
3 Ariane-5
4 наверное Роскосмосу – в плане доставки грузов на МКС
5 кажется дядьки из Planet (Flock-Dove) ругались про засорение пространства запуском спутников SHERPA
6 морской старт возможно теперь кому-то пригодится, а то без этого про него и совсем забыли
7 конечно можно сказать и про Антарес, но уж очень непонятно, что им может сейчас помочь
8 конкуренты израильской компании Space Communications
Кто ещё?

Pirat5

Цитироватьpnetmon пишет:
Цитировать...достал постоянно меняющийся график пусков Драконов и Лебедей к МКС

ЦитироватьА есть кто-то, у кого графики пусков не меняются?
К МКС обычно у Роскосмоса не меняется. Обычно.
и Атлас в последнее время как часы - пуски на год вперёд стараются выдерживать.

Not

ЦитироватьВалерий Жилинский пишет:
 
Но Маск промахнулся, потому, что быстро движется вперёд.
Ага, потому и порвал штаны, от быстрого движения.

SGS_67

ЦитироватьInterval пишет:
А мне кажется, это попытка выстроить новый ускоренный регламент подготовки к запуску использованных ступеней.
Сильно сомневаюсь, что подобный регламент - инициатива Спейсикс.
Для них он есть лишь траты, и немалые.
Полагаю его обязательным требованием регулирующих органов для получения сертификата летной годности ракеты, (ну, или как там это называется), и разрешения на пуск.
Страховщиков и заказчиков - также.
Иными словами, необходимым, но не достаточным условием деятельности в сфере пусковых услуг.

MGouchkov

#736
ЦитироватьВалерий Жилинский пишет:
ЦитироватьMGouchkov пишет:
.."..I-нет диванная комиссия приступи.. ..".. У меня одного "видЕние" что эпицентр начала процесса - в месте пристыковки заправочной арматуры? "Восток" в Плесецке. За неимением перекиси - электрическая дуга + кислород заправляемый + алюминий материала блока
Вы не единственный.
Видел ваш пост с аналогичным мнением.
НА NSF вроде бы это же в основном обсуждают
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?PHPSESSID=ar2iuf4gtl39d9lfj0u4p5dp61&topic=30981.780

У меня видЕние что на кадре предшествующем тому что с очевидным "началом процесса" меж фермой и ракетой уже "подсветка" уже горит?  Именно там где на следующем кадре - центр огня

Старый всегда логично делает это с медведем (случайно заглянув в ЧД)

Старый

ЦитироватьВалерий Жилинский пишет:
ЦитироватьСтарый пишет:
Not just SpaceX: Proton launches were suspended following June underperformance of lower stage. New schedule is late-Nov return to flight.
В анном случае к тебе нет претензий. Ты отлично понимаешь - все под богом ходим.
Я это не писал.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

SGS_67

#738
ЦитироватьMGouchkov пишет:
У меня видЕние что на кадре предшествующем тому что с очевидным "началом процесса" меж фермой и ракетой уже "подсветка" уже горит?
Похоже, что так.
То есть, видЕние, длиной в минуту.
--------------------------

Не сильно удивлюсь, если в ближайшее время официально будет выдвинута версия саботажа.
.