Межпланетные планы

Автор byran, 26.03.2009 09:47:16

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Tiamat

Как кстати Maven отправляют к Марсу на фоне пролета кометы C/2013 A1 (Siding Spring). По последним расчетам кома должна зацепить атмосферу. Интересно смогут ли внести какие-то изменения в аппаратуру, получается что прохождение 19 октября 2014 будет через месяц после прибытия 16 сентября 2014 года, любая задержка выходит потерей наблюдения. В то же время есть ли какая-то вероятность выхода амс из строя из за такого близкого пролета кометы.

Shwed

ЦитироватьTiamat пишет:
Как кстати Maven отправляют к Марсу на фоне пролета кометы C/2013 A1 (Siding Spring). По последним расчетам кома должна зацепить атмосферу. Интересно смогут ли внести какие-то изменения в аппаратуру, получается что прохождение 19 октября 2014 будет через месяц после прибытия 16 сентября 2014 года, любая задержка выходит потерей наблюдения. В то же время есть ли какая-то вероятность выхода амс из строя из за такого близкого пролета кометы.
Я надеюсь что эта комета встретится с поверхностью Марса. А амс с орбиты соберут информацию. Может и MSL перед своей "смертью" сможет что передать.

Tiamat

ЦитироватьShwed пишет:
 Я надеюсь что эта комета встретится с поверхностью Марса. А амс с орбиты соберут информацию. Может и MSL перед своей "смертью" сможет что передать.
Это врят ли, на импакт дают вероятность не больше 0.02%.

Shwed

ЦитироватьTiamat пишет:
ЦитироватьShwed пишет:
 Я надеюсь что эта комета встретится с поверхностью Марса. А амс с орбиты соберут информацию. Может и MSL перед своей "смертью" сможет что передать.
Это врят ли, на импакт дают вероятность не больше 0.02%.
Но я всё же надеюсь.

instml

05 Mar 2013
 
The Director of Science and Robotic Exploration intends to define, in the course of 2013, the science themes and questions that will be addressed by the next two Large (L-class) missions in the Cosmic Vision 2015-2025 plan, "L2" and "L3", currently planned for a launch in 2028 and 2034, respectively. This process starts with a consultation of the broad scientific community, in the form of the current Call, soliciting White Papers to propose science themes and associated questions that the L2 and L3 missions should address. The submission deadline for White Papers is 24 May 2013, 12:00 CEST (noon).


   Direct link to this Call page: http://sci.esa.int/Call-WP-L2L3

Upd ate - 12 April 2013: The White Paper Submission Form is online.
 
    Large (L-class) missions are the pillars of ESA's Science Programme, representing the stability and long-term planning for the scientific community and the ESA Member States. The definition of the Programme's pillars should rely on an adequate long-term perspective. This is needed to achieve the adequate technological and scientific preparation required by missions that se t out to provide a significant, paradigm-changing advance in their respective fields.
    The ESA Science Programme can implement three L-class missions every 20 years (two decades being the planning horizon covered by the Programme's successive long-term plans). Considering that the JUICE mission was recently sel ected for the L1 launch opportunity in 2022, the two other L-class missions (L2 and L3) can be launched in approximately 2028 and 2034.

 
Спойлер
   Selection process for the L2 and L3 missions
    The L2 and L3 missions will be defined through a two-step process: first selecting the science areas and questions that should be addressed by each of the two missions through this Call, and then selecting, in due time, the actual mission and payload consortia through dedicated Calls for Missions, issued at a later time.
    The Calls for Missions will be restricted to the science areas previously identified as an outcome of the Call for White Papers. The current planning foresees the issue of the Call for the L2 mission in the course of 2014, and the issue of the Call for the L3 mission likely around the end of the present decade.
    Defining the science themes for L2 and L3
    This Call, open to the broad scientific community, solicits White Papers advocating science themes and questions for the L2 and L3 flight opportunities. The White Papers should focus on two key points:
    [/li]
  •       the science questions that are proposed to be addressed by an L-class flight opportunity
  •       one (or more) strawman mission concept(s), or possible approaches to obtaining the necessary measurements, that could provide the answers to the science questions proposed.
White Papers can also explicitly advocate observatory-type missions and survey-type missions.
    Each White Paper must identify a spokesperson, who must be available to present and advocate the White Paper's content.
    The White Papers received will initially be subject to a screening to eliminate responses that are not of interest either technically or scientifically. Prior to submitting a White Paper authors are required to accept that the submitted material will be made public.
    NOTE: Full details of this Call for White Papers are in the Call document, which is available fr om the right-hand menu.
    Open Workshop
    A number of spokespersons will be invited to present their case in an open workshop, planned to be held in early September (venue and date are to be confirmed). The presentations will form part of the input to the selection process.
    Timeline and deadlines
    Proposals in response the present Call for White Papers are due by 12:00 CEST on 24 May 2013. Submission details are given below.
[свернуть]
Спойлер

[TR]             [TD]                Release of Call for White Papers[/TD]             [TD]                5 March 2013[/TD]          [/TR]
          
[TR]             [TD]                White Paper submission deadline[/TD]             [TD]                24 May 2013, 12:00 CEST (noon)[/TD]          [/TR]
          
[TR]             [TD]                Invitation to spokespersons to the open workshop[/TD]             [TD]                8 July 2013[/TD]          [/TR]
          
[TR]             [TD]                Open workshop[/TD]             [TD]                2-3 September 2013
                (to be confirmed)[/TD]          [/TR]
          
[TR]             [TD]                Director's proposal to the SPC concerning the science themes for L2 and L3[/TD]             [TD]                Late October 2013[/TD]          [/TR]
          
[TR]             [TD]                Selection of the science themes for L2 and L3 by the SPC[/TD][/TR]
[свернуть]
http://sci.esa.int/science-e/www/object/index.cfm?fobjectid=51454
Go MSL!

Valerij

#325
Пожалуй, это самая подходящая тема. Пытался найти тему про "Гибкий путь", но похоже она пропала.
 
ЦитироватьIt's Time to Get Serious About Going to Mars, NASA Says
by Clara Moskowitz, SPACE.com Assistant Managing Editor
Date: 07 May 2013 Time: 10:41 AM ET

 

 
WASHINGTON — If NASA is to land humans on Mars by the 2030s, as President Barack Obama has directed, there's not much time to settle on a plan and develop the technologies required, agency officials said Monday (May 6).

 In the 1960s, America seized an opportunity to go to the moon, and succeeded. A second opportunity for a leap forward in space is upon us now, said NASA chief Charles Bolden at the Humans 2 Mars Summit here at George Washington University.

 "Interest in sending humans to Mars I think has never been higher," Bolden said. "We now stand on the precipice of a second opportunity to press forward to what I think is man's destiny — to step onto another planet." [Buzz Aldrin's Visions for Mars Missions & More (Video)]

Спойлер
Yet the road to Mars is long and challenging, and the difficulties are scientific, technological, political and economic, experts said.
 
http://www.space.com/20988-buzz-aldrin-s-visions-for-missions-mars-and-more-video-part-1.html
 
Of launches and landings

 Sending astronauts to the Red Planet will likely require at least three missions: one to launch the crew and the vehicle that will take them to Mars, one to launch the habitat humans will live on at the planet's surface, and one to launch the vehicle that will lift off fr om Mars to take the crew home, said Doug Cooke, a former NASA associate administrator for the Exploration Systems Mission Directorate who now heads a space consulting firm.

 Overall, about 200 to 400 metric tons of equipment will have to be launched from Earth's surface for the project — a mass roughly equivalent to that of the International Space Station. And about 40 metric tons of that mass will have to be delivered to the surface of Mars at one time. So far, NASA has been able to land only 1 metric ton at a time — a feat recently accomplished in nail-biting fashion when the agency landed the Curiosity rover last summer.

 While this phase, called Mars entry, descent and landing, will be one of the most challenging elements of the mission, at least as difficult is the return, when the astronauts will have to lift off from the surface of Mars and travel home. [Missions to Mars: Robotic Invasion of Red Planet (Infographic)]

 "To me this is one of the biggest challenges," said Mike Raftery, director of space station utilization and exploration at Boeing, the primary contractor for NASA's heavy-lift rocket being developed to go to Mars. "We have to essentially land a launch pad on the surface that's then ready to launch the crew back to Earth."
 
Living off the land
 
In addition to the launch system, Mars crews will have to bring their own life-support systems, medicine, food, communications systems and navigation equipment. Yet the space travelers won't be able to pack everything they'll need. Instead, they will have to take advantage of some of the resources on Mars, such as water and oxygen for breathing, drinking and other needs. However, the technologies needed to extract and use such resources don't yet exist.

 "We're going to have to rely on being able to live off the land," said James Reuther of NASA's Office of the Chief Technologist. "Those will require significant technology investments in order to actually bring that about."

 Engineers must also develop a means of shielding astronauts from the dangerous radiation in space, both during the journey to the Red Planet and on the Martian surface, which lacks a strong enough atmosphere to protect from these damaging particles.

 And to adequately plan for a human landing, additional precursor missions may also be necessary.

 "It's very likely that we'll send some kind of lander or rover to the site we want to send people to first, to drill a couple meters down to tell us if we have fresh water," said John Grunsfeld, associate administrator for NASA's science mission directorate. Such a spacecraft could also serve as a beacon to guide the crewed lander down to the chosen spot on Mars.

 Despite the complexity of all these challenges, NASA has a lim ited amount of time to plan its mission if it wants humans to arrive in the 2030s.
 
[свернуть]
Ticking clock

 By 2020, engineers must choose an architecture for the mission, including what type of propulsion to use to get to Mars, and how many launches are required, said Sam Scimemi, NASA's International Space Station director. It must also establish partnerships with any other nations it hopes to team with for the journey. By 2025, the design for all the major vehicles and technologies must be completed and frozen.

 "That's pencils down," Scimemi said. "We don't have a lot of time. If we're going to get there we have to have a realistic approach from a budget, political and cultural standpoint."

 Still, many NASA and industry experts expressed confidence it can be done.

 "In the coming days we have the opportunity to write history, to determine the future of humankind," said Artemis Westenberg, president of Explore Mars Inc., the nonprofit space advocacy group that organized the conference. "We of Explore Mars give you this platform of this three-day summit. Now all you have to do is tell each other and the world the how" of getting to Mars.

 You can watch the Humans 2 Mars Summit live on SPACE.com through May 8.
 
http://www.space.com/20999-nasa-manned-mars-missions.html
По мнению Болдена никогда еще интерес к полету на Марс не был так велик, как сейчас. Ключевая мысль, как я понимаю, что часы уже тикают, и в 2020 году НАСА должно определиться с ключевыми параметрами системы и со странами, участвующими в проекте. Переведено ПРОМТом:
 
ЦитироватьТикающие часы

 К 2020 инженеры должны выбрать архитектуру для миссии, включая то, какой толчок, чтобы использовать, чтобы добраться до Марса, и сколько запусков требуется, сказал Сэма Скимеми, директора Международной космической станции NASA. Это должно также установить деловые связи с любыми другими странами, к которым это надеется подойти для поездки. К 2025 дизайн для всех главных транспортных средств и технологий должен быть закончен и заморожен.

 "Это - карандаши вниз," сказал Скимеми. "У нас нет большого количества времени. Если мы собираемся добраться там, у нас должен быть реалистический подход из бюджета, политической и культурной точки зрения."

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


Старый

ЦитироватьValerij пишет:
Цитировать what type of propulsion to use 
Цитировать какой толчок, чтобы использовать,
ВалериJ переводчик, такой переводчик...
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Valerij

ЦитироватьСтарый пишет:
ЦитироватьValerij пишет:
Цитироватьwhat type of propulsion to use
Цитироватькакой толчок, чтобы использовать,
ВалериJ переводчик, такой переводчик...
Раз у вас есть время. то могли бы и отредактировать. Ау менясвободного времени мало.

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


Старый

ЦитироватьValerij пишет:
Раз у вас есть время. то могли бы и отредактировать. Ау менясвободного времени мало.
Ну так оставьте только английский текст. Кому надо - переведут хоть гуглом. Ато смысл теряется когда слёзы застилают глаза.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Старый

Проверил. Гугл всёже переводит "пропалшн" как "двигатель".
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Valerij

ЦитироватьСтарый пишет:
ЦитироватьValerij пишет:
Раз у вас есть время. то могли бы и отредактировать. Ау менясвободного времени мало.
Ну так оставьте только английский текст. Кому надо - переведут хоть гуглом. Ато смысл теряется когда слёзы застилают глаза.
Тогда некоторые из тех, кому интересна суть, а не ваш флуд, пройдут мимо интересной информации, так что пусть будет так.
   
ЦитироватьСтарый пишет:
Проверил. Гугл всёже переводит "пропалшн" как "двигатель".
То есть вы обвиняете меня, что я внес искажения в гулоперевод?
   
В общем, как уже сказано, не говорите мне. что мне делать, и я не скажу, куда вам идти. А пока шагайте в задницу, Старый Ламер.

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


Старый

ЦитироватьValerij пишет:
То есть вы обвиняете меня, что я внес искажения в гулоперевод?
Отнюдь. Я иронизирую над тем что вы не знаете английского и даёте смешные переводы. 
ЦитироватьВ общем, как уже сказано, не говорите мне. что мне делать, и я не скажу, куда вам идти. А пока шагайте в задницу, Старый Ламер.
У меня сложилось впечатление что вы выводите свой крейсер на внешний рейд, поднимаете флаг "Погибаю но не сдаюсь!" и подставляете бочину под торпеду.
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Lanista

ЦитироватьСтарый пишет:
ЦитироватьValerij пишет:
Цитироватьwhat type of propulsion to use
Цитироватькакой толчок, чтобы использовать,
ВалериJ переводчик, такой переводчик...
Это сразу в охумору надо было =)
Валерий - днище

pkl

Этот абзац:
ЦитироватьTicking clock

 By 2020, engineers must choose an architecture for the mission, including what type of propulsion to use to get to Mars, and how many launches are required, said Sam Scimemi, NASA's International Space Station director. It must also establish partnerships with any other nations it hopes to team with for the journey. By 2025, the design for all the major vehicles and technologies must be completed and frozen.
Гугл перевёл так:
Цитироватьтикающие часы

К 2020 году инженеры должны выбрать архитектуру для миссии, в том числе то, что тип двигательной использовать, чтобы добраться до Марса, и сколько запусков требуется, сказал Сэм Scimemi, Международная космическая станция НАСА директора. Следует также установить партнерские отношения с любым другим странам, что надеется объединиться с в дорогу. К 2025 году, дизайн для всех крупных транспортных средств и технологий должно быть завершено и замораживают.
В принципе, всё понятно. И никаких толчков! :D  :D  :D

ЦитироватьТикающие часы

 К 2020 инженеры должны выбрать архитектуру для миссии, включая то, какой толчок, чтобы использовать, чтобы добраться до Марса, и сколько запусков требуется,
с языка Валерия:

ЦитироватьТикающие часы

К 2020-му инженеры должны выбрать архитектуру для миссии, включая то, какой толчок надо использовать, чтобы добраться до Марса и сколько запусков [толчков, вестимо] потребуется...
:D  :D  :D  Ох Валерий! Переводите ещё!
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Многоразовость - это бяка (с) Дмитрий Инфан

Старый

#334
Что такое "толчок" правильно  знают только те кто служил в армии. 
 "Инженеры должны определить сколько нужно толчков чтобы экипаж не стоял к ним в очередь когда отравится несвежими продуктами".
1. Ангара - единственная в мире новая РН которая хуже старой (с) Старый Ламер
2. Назначение Роскосмоса - не летать в космос а выкачивать из бюджета деньги
3. У Маска ракета длиннее и толще чем у Роскосмоса
4. Чем мрачнее реальность тем ярче бред (с) Старый Ламер

Антикосмит

А вы представляете что будет, если толчок сломается на межпланетном корабле? То-то и оно! Этот элемента надо многократно резервировать.
Ты еще не встретил инопланетян, а они уже обвели тебя вокруг пальца (с) Питер Уоттс

Анатолий Егоров

Конгресс США, возможно, не поддержит выделение средств на астероидную миссию НАСА, но в то же время может восстановить урезанное в минувшем году финасирование исследований Солнечной системы с помощью автоматических зондов, следует из резюме подготовленного конгрессменами варианта бюджета НАСА
http://rus.ruvr.ru/news/2013_06_18/Kongress-vozmozhno-ne-videlit-sredstva-na-asteroidnuju-missiju-NASA-0604/

Victor123

ЦитироватьСтарый пишет:
Что такое "толчок" правильно знают только те кто служил в армии.
 "Инженеры должны определить сколько нужно толчков чтобы экипаж не стоял к ним в очередь когда отравится несвежими продуктами".
Это передача кинетической энэргии какому либо телу.
Имею скафандр готов путешествовать.

pkl

ЦитироватьСтарый пишет:
Что такое "толчок" правильно знают только те кто служил в армии.
 "Инженеры должны определить сколько нужно толчков чтобы экипаж не стоял к ним в очередь когда отравится несвежими продуктами".
Это значение слова "толчок" я знал, ещё когда в школе учился. А в армии у нас были очки. ;)
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Многоразовость - это бяка (с) Дмитрий Инфан

ZOOR

#339
Я зуб даю за то что в первом пуске Ангары с Восточного полетит ГВМ Пингвина. © Старый
Если болит сердце за народные деньги - можно пойти в депутаты. © Neru - Старому