CCiCap - Commercial Crew Integrated Capability

Автор Salo, 17.09.2012 14:53:48

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

silentpom

нет, вроде R&D уже вообще нет, вот и интересно,  что там за производство и обслуживание на 4.5 лярда.

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Чебурашка

На nasaspaceflight.com пишут что опять сроки поплыли

ISS schedule:

Boeing Orbital Flight Test (uncrewed): NET August 2018
Boeing Crew Flight Test (crewed): Q1 2019
SpaceX Demonstration Mission 1 (uncrewed): second half of 2018
SpaceX Demonstration Mission 2 (crewed): early 2019

Искандер

#264
ЦитироватьЧебурашка пишет:
На nasaspaceflight.com пишут что опять сроки поплыли

ISS schedule:

Boeing Orbital Flight Test (uncrewed): NET August 2018
Boeing Crew Flight Test (crewed): Q1 2019
SpaceX Demonstration Mission 1 (uncrewed): second half of 2018
SpaceX Demonstration Mission 2 (crewed): early 2019
У SpaceX проблемы? Мерлин?
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt

LRV_75

ЦитироватьЧебурашка пишет:
SpaceX Demonstration Mission 1 (uncrewed): second half of 2018
SpaceX Demonstration Mission 2 (crewed): early 2019
В этих миссиях вроде на Фалькон-9 будет Блок-5 (и далее по пилотируемой программе). А были уже ОСИ Блок-5, не для этих миссий, а вообще?
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Alex_II

ЦитироватьИскандер пишет:
У SpaceX проблемы? Мерлин?
А причем тогда Боинг? Скорее это у НАСА возникла мысль сертифицировать чего-нибудь еще дополнительно - поскольку срок переносится у обоих кораблей...
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

LRV_75

ЦитироватьAlex_II пишет:
ЦитироватьИскандер пишет:
У SpaceX проблемы? Мерлин?
А причем тогда Боинг? Скорее это у НАСА возникла мысль сертифицировать чего-нибудь еще дополнительно - поскольку срок переносится у обоих кораблей...
Скорее просто у боинга также как и у SpaceX проблемы с выполнением давно уже обозначенных вех.
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Чебурашка

Да ясно кто виноват.
Виноваты бюракраты

ЦитироватьOutside study blames NASA's bureaucracy and contracting practices for delays 

Чебурашка

https://www.nasaspaceflight.com/2018/01/atlas-v-flies-dcr-ahead-starliner-debut/

Беспилотные назначены на один день  - 30 августа 2018 года.
Делаем ставки господа - чья лошадка придёт первой :D

А пилотируемые уплыли аж на апрель -май 2019 года

ЦитироватьThe planning documents also show the potential for Commercial Crew flights in April and May 2019 (one each for SpaceX and Boeing) with only two astronauts on board each flight.  Those missions would depend on the vehicles being certified in time.

LRV_75

Короче, все таки улетели на 2-й квартал 2019 год.
А еще не пройдено много вех при прохождении которых могут паравозиком опять сдвинуться все вехи ближе к 2020 году.

Мой график сдвига от 2016 года был такой

http://novosti-kosmonavtiki.ru/forum/messages/forum10/topic14210/message1574860/#message1574860

Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

LRV_75

#271
Тогда текущий график с учетом переноса тестового полета на август 2018 выглядит так:

Flight to ISS without Crew - август 2018
Flight to ISS with Crew - апрель/май 2019
Certified Crewed Flight - апрель 2020
 
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Ну-и-ну

Т.е. всё ещё хуже, чем думалось. 11 месяцев назад было "осталось 15 маскомесяцев работы до пилотируемого пуска", стало "осталось 15 маскомесяцев работы до пилотируемого пуска". Жуть.

Думается, всё же до конца 2019 полетят. Есть надежда, что нынешний план более реалистичен, чем все предыдущие.

LRV_75

#273
А сколько вех уже выполнено из 21? 
Где мы сейчас находимся?

https://oig.nasa.gov/audits/reports/FY16/IG-16-028.pdf

1Certification Baseline Review: A review to ensure baseline requirements are identified in line with NASA guidance; identify the current Crew Transportation System design baseline; define the plan and schedule to complete design, development, test, and evaluation and certification for the Crew Transportation System design, production, and operations; and define top safety, technical, cost, and schedule risks.
2Avionics Test Bed Activation: Flight-like avionics and flight-like harnessing are developed and built to perform system-level testing, demonstration, and validation of avionics hardware and software capabilities.
3Initial Propulsion Module Testing Complete:
 Conduct testing of a flight-representative Crew Dragon spacecraft propulsion system. 
4Validation Propulsion Module Testing
 Complete: Split milestone from Initial Propulsion
 Module Testing Complete. 
5Critical Design Review: A review to ensure that the detailed Dragon-Falcon 9 System design will satisfy all applicable requirements with adequate margins; is sufficiently mature to proceed with fabrication, assembly, integration, and test; and
 has completed the product verification and validation plans with NASA's approval. 
6Delta Critical Design Review: Split milestone
 from Critical Design Review. 
7Delta Critical Design Review 2: Split milestone
 from Critical Design Review. 
8Docking System Qualification Complete: Qualify
 the docking system to the requirements and test
 with a fully functional qualification unit. 
9Propulsive Land Landing Test Complete:
 Conduct a propulsive landing test of Dragon under nominal hardware conditions. The vehicle will be dropped from an altitude sufficient to deploy parachutes and approach the landing burn under flight-like conditions. The intent of the test is to integrate the parachute, navigation, and propulsion systems into Dragon to demonstrate landing with command and control,  as well as data acquisition. (Renamed Propulsive Descent Test Complete per SpaceX request) 
10Launch Site Operational Readiness Review for
 Crew: A review to demonstrate that the launch site meets requirements with  cceptable level of risk for completing the flight to the ISS without crew milestone;  valuation of the effectiveness of the pad escape system. 
11Flight Test Without Crew Certification Review:
 A review to certify the design and safety of the flight to the ISS without crew; complete all
 requirements for the Dragon-Falcon 9 Crew Vehicle, ground segment, and mission operation elements in preparation for a mission to the ISS without crew. 
12Environmental Control and Life Support System
 Integrated Test Complete: Demonstrate that the Crew Dragon Environmental Control and Life Support System will support the metabolic loads of the crew and provide the conditions needed to sustain human life onboard the Dragon spacecraft during a nominal mission. 
13Flight to ISS Without Crew: To conduct a flight test of the Dragon-Falcon 9 Crew  Vehicle without crew; to provide early demonstration and risk reduction of the Dragon-Falcon 9, ground segment, and mission operations elements. 
14Parachute Qualification Complete: To conduct a series of tests on the parachute system in nominal and off-nominal configurations, enveloping conditions for abort and nominal
 entry scenarios. 
15Spacesuit Qualification Testing Complete: To conduct a series of tests on the space suit to qualify the design for flight.
16Launch Site Operational Readiness Review for
 Crew: A review to demonstrate the readiness of the launch complex crew ingress/egress system to show that the system meets all requirements with acceptable risk. 
17Design Certification Review: A review to demonstrate that the Crew Transportation
 System and operations meet all applicable requirements; demonstrate schedule performance; and define top safety, technical, cost, and schedule risks. 
18Flight Test Readiness Review: A review to demonstrate readiness to conduct a crewed flight test and defines a risk baseline for crewed flight test activities. 
19Flight to ISS With Crew: Conduct a second test flight of the crew system, this time with crew, to provide an early demonstration and risk reduction of the system for operational missions. 
20Operational Readiness Review: A review to demonstrate that the Crew Transportation System characteristics and the procedures used in operations reflect the deployed state of the system; evaluation of all project and support hardware, software, personnel, and procedures to ensure flight and associated ground systems are in compliance with program requirements and constraints.
21Certification Review: A review in which the contractor provides evidence that the Crew
 Transportation System has met all NASA requirements and provides documentation of the crew safety and mission assurance risks. 
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Quoоndo

Люблю Америку и весь мир. Но я очень люблю и российские Союзы. Как-то мне никто не верил что Союзы будут возить весь мир на МКС до 2020-го года, а вместе с тем похоже все к этому идет. Ради спасения ситуации Энергия даже увеличивает производство Союзов и вместо двух КА Союз в 2019-ом году похоже будет три и возможно три в 2020-ом))
Фактически Союзы на протяжении 10 лет исправно возят всю нашу планету на МКС.
Задержки идут валом. Помню дискуссию 2016-го года. LRV_75 правильно писал, что такие задержки сдвигают программу еще на 2-3 год. Так и есть. Сейчас мы имеем задержку в лучшем случае до 2020-го г., а возможно и больше. Отставание от первоначальных планов 5-7 лет. 
В принципе ничего критичного нет, американские КА могут потом бесконечно летать к МКС и другим ОС несколько десятилетий, но все равно как то просто обидно, что все идет так медленно. 

Salo

https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2018/01/11/nasas-commercial-crew-program-target-test-flight-dates-2/
ЦитироватьNASA's Commercial Crew Program Target Test Flight Dates
Anna Heiney
Posted on January 11, 2018
                   
The next generation of American spacecraft and rockets that will launch astronauts to the International Space Station are nearing the final stages of development and evaluation. NASA's Commercial Crew Program will return human spaceflight launches to U.S. soil, providing reliable and cost-effective access to low-Earth orbit on systems that meet our safety and mission requirements. To meet NASA's requirements, the commercial providers must demonstrate that their systems are ready to begin regular flights to the space station. Two of those demonstrations are uncrewed flight tests, known as Orbital Flight Test for Boeing, and Demonstration Mission 1 for SpaceX. After the uncrewed flight tests, both companies will execute a flight test with crew prior to being certified by NASA for crew rotation missions. The following schedule reflects the most recent publicly releasable dates for both providers.

Targeted Test Flight Dates:
 Boeing Orbital Flight Test (uncrewed): August 2018
 Boeing Crew Flight Test (crewed): November 2018
 SpaceX Demonstration Mission 1 (uncrewed): August 2018
 SpaceX Demonstration Mission 2 (crewed): December 2018
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

Fox: NASA отложило пилотируемые полеты кораблей SpaceX и Boeing до весны 2019 года
Подробнее на ТАСС: http://tass.ru/kosmos/4870845
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

testest2

ЦитироватьTASS пишет:
Fox: NASA отложило пилотируемые полеты кораблей SpaceX и Boeing до весны 2019 года
Подробнее на ТАСС: http://tass.ru/kosmos/4870845
заголовок вводит в заблуждение
законспирированный рептилоид

Quoоndo

Кстати как раз постепенно стала вылезать инфа связанная с событиями лета 2016 г когда Фалькон на столе взорвался. НАСА и тогда было в шоке. А сейчас это больше похоже на вал проблем. Вопрос с 40-минутной заправкой перед пуском так и не решен. Дрэгон похоже уходит за 2020 год. Очередной антирекород, 9 лет без ПК. Все это означает что МКС продлевают после 2024 г до 2030-35 минимум. Ну а ЛОС будет где-нить к 2040-ому таким темпом (привет КА Союзам и РН Р-7)  ))

Система современного государства и экономики так устроена что все упирается в деньги. Основный смысл любого проекта становиться получить и аккумулировать как можно больше налички. Вот и получается что выгодней как можно больше денег наличных везде  во всем получать чем заниматься реальным развитием.

Самое интересное что КА в итоге построят и будут летать и должно быть норма.

Шамс

Quoоndo, МКС будут топить в 2024 году.