CST-100

Автор Космос-3794, 12.10.2011 11:16:02

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Alex Immortal

ЦитироватьAstro Cat написал:
Вообщем Боинг облажался. Никуда он не полетит в декабре. Имхо.

Постом выше было сообщение, что тест успешен.

Полет в декабре беспилотный, поэтому не вижу причин его отменять.

opinion

ЦитироватьAstro Cat написал:
Вообщем Боинг облажался. Никуда он не полетит в декабре. Имхо.
Вы забываете, что первоначально этот тест вообще планировалось провести после беспилотного полёта. Они почти никак не связаны.
There are four lights

tnt22

Цитировать Boeing Space  @BoeingSpace 6 мин. назад

Although designed with three parachutes, two chutes opening successfully is acceptable for the test parameters and crew safety.


Alex Immortal

ЦитироватьИскандер написал:
Не даром SpaceX проводит столько тестов парашютов!
Для беспилотного полета проблема с одним из куполов не препятствие.
У Боинга я так понимаю тоже будет тест с уводом капсулы на Q-max перед пилотируемым полетом?
Вот тогда все проблемы должны быть решены и всё должно пройти на отлично.
Но вонючку лучше дожигать совсем после отделения ПАО, а не травить сусликов и других двуногих...
Столько тестов парашютов - это требование НАСА, а не хотелки Спэйсов, после того как они поменяли материал и улучшили дизайн своих парашютов. 
http://novosti-kosmonavtiki.ru/forum/messages/forum10/topic14210/message1901687/#message1901687

Такие же требования по парашютам и для Боинга.

Боинг по-моему не будет делать Аборт-Тест в полёте вообще?

Astro Cat

ЦитироватьAlex Immortal написал:
Полет в декабре беспилотный, поэтому не вижу причин его отменять.
На таком хилом напоре оторвался парашют. При нормальной посадке оторвутся все три. Ну не повод же! )))

tnt22

https://ria.ru/20191104/1560564379.html
ЦитироватьBoeing испытал систему эвакуации новейшего корабля Starliner
18:02 04.11.2019 (обновлено: 18:03 04.11.2019)

ВАШИНГТОН, 4 ноя – РИА Новости. Компания Boeing провела испытание системы эвакуации новейшего космического корабля Starliner, НАСА ведет прямую трансляцию.

Корабль без экипажа стартовал с тестовой площадки на базе Уайт Сэндс в штате Нью-Мексико в 9.15 по времени Восточного побережья США (16.15 мск).

Испытание продолжалось менее двух минут. В ходе теста Starliner поднялся на высоту около 1,3 километров, после чего сработали парашюты, отделилась капсула, где в будущем будет находиться экипаж. Она совершила плавное приземление на воздушной подушке.

"Он плавно приземлился. Это был очень удачный тест", - сообщила комментатор трансляции НАСА. Она добавила также, что еще предстоит провести анализ всех параметров прошедшего теста.

Целью испытания является проверка всех систем корабля, которые в случае неудачного старта позволят ему отделиться от ракеты-носителя, отойти на безопасное расстояние и совершить безопасную посадку на Землю.

Первый полет Starliner на МКС в беспилотном режиме запланирован на 17 декабря.

opinion

На одном из кадров трансляции чётко видно три стропы основных парашютов. То есть, третий парашют вышел. На NSF пишут, что его оторвало.
There are four lights

Телевизор-60

Три вытяжных



Выходят три основных?

Paleopulo

ЦитироватьИскандер написал:
Не даром SpaceX проводит столько тестов парашютов!
Для беспилотного полета проблема с одним из куполов не препятствие.
У Боинга я так понимаю тоже будет тест с уводом капсулы на Q-max перед пилотируемым полетом?
Вот тогда все проблемы должны быть решены и всё должно пройти на отлично.
Но вонючку лучше дожигать совсем после отделения ПАО, а не травить сусликов и других двуногих...
Не планируется у Боинг испытания сас в полете.

opinion

ЦитироватьAstro Cat написал:
 
ЦитироватьAlex Immortal написал:
Полет в декабре беспилотный, поэтому не вижу причин его отменять.
На таком хилом напоре оторвался парашют. При нормальной посадке оторвутся все три. Ну не повод же! )))
При нормальной посадке вытяжные парашюты, наверно, ещё и тормозят капсулу до безопасной скорости.
There are four lights

opinion

Кроме того, после выключения двигателей было видно большое облако горючего или окислителя вокруг корабля. А ведь у старлайнера уже были проблемы с закрытием клапанов, которые боинг несколько месяцев пытался решить.
There are four lights

tnt22

https://www.nasa.gov/press-release/boeing-s-starliner-completes-pad-abort-test-for-commercial-crew
ЦитироватьNov. 4, 2019
RELEASE 19-088

Boeing's Starliner Completes Pad Abort Test for Commercial Crew


Boeing's CST-100 Starliner's four launch abort engines and several orbital maneuvering and attitude control thrusters ignite in the company's Pad Abort Test, pushing the spacecraft away from the test stand with a combined 160,000 pounds of thrust, from Launch Complex 32 on White Sands Missile Range in New Mexico.
Credits: NASA

Boeing's CST-100 Starliner spacecraft completed a critical safety milestone on Monday in an end-to-end test of its abort system. The Pad Abort Test took place at Launch Complex 32 at the U.S. Army's White Sands Missile Range in New Mexico.

The test was designed to verify each of Starliner's systems will function not only separately, but in concert, to protect astronauts by carrying them safely away from the launch pad in the unlikely event of an emergency prior to liftoff. This was Boeing's first flight test with Starliner as part of NASA's Commercial Crew Program  to return human spaceflight launches to the International Space Station from American soil.

"Tests like this one are crucial to help us make sure the systems are as safe as possible," said Kathy Lueders, NASA's Commercial Crew Program manager. "We are thrilled with the preliminary results, and now we have the job of really digging into the data and analyzing whether everything worked as we expected."

During the test, Starliner's four launch abort engines, and several orbital maneuvering and attitude control thrusters simultaneously ignited to rapidly push the spacecraft away from the test stand. Five seconds into flight, the abort engines shut off as planned, transferring steering to the control thrusters for the next five seconds.

A pitcharound maneuver rotated the spacecraft into position for landing as it neared its peak altitude of approximately 4,500 feet. Two of three Starliner's main parachutes deployed just under half a minute into the test, and the service module separated from the crew module a few seconds later. Although designed with three parachutes, two opening successfully is acceptable for the test perimeters and crew safety. After one minute, the heat shield was released and airbags inflated, and the Starliner eased to the ground beneath its parachutes.

The demonstration took only about 95 seconds from the moment the simulated abort was initiated until the Starliner crew module touched down on the desert ground.

"Emergency scenario testing is very complex, and today our team validated that the spacecraft will keep our crew safe in the unlikely event of an abort," said John Mulholland, Vice President and Program Manager, Boeing's Commercial Crew Program. "Our teams across the program have made remarkable progress to get us to this point, and we are fully focused on the next challenge—Starliner's uncrewed flight to demonstrate Boeing's capability to safely fly crew to and from the space station."

Boeing's next mission, called Orbital Flight Test, will launch an uncrewed Starliner spacecraft to the station on a United Launch Alliance Atlas V rocket from Cape Canaveral Air Force Station's Space Launch Complex 41. Launch is targeted for Dec. 17.

-end-

Last Updated: Nov. 4, 2019
Editor: Katherine Brown

opinion

Цитироватьtnt22 написал:
 https://www.nasa.gov/press-release/boeing-s-starliner-completes-pad-abort-test-for-commercial-crew  
ЦитироватьNov. 4, 2019
 RELEASE 19-088

     ...the test perimeters

 Last Updated: Nov. 4, 2019
Editor: Katherine Brown
T9
There are four lights

tnt22

https://boeing.mediaroom.com/2019-11-04-Boeing-Starliner-successfully-completes-pad-abort-test
ЦитироватьBoeing Starliner successfully completes pad abort test
Crew escape system test is critical milestone ahead of first crewed launch

WHITE SANDS, N.M., Nov. 4, 2019 – Boeing [NYSE] today cleared a crucial test on the way to returning the United States to human spaceflight launch capabilities by completing a successful pad abort test of the CST-100 Starliner.

During the two-minute test designed to simulate a launch pad emergency, an uncrewed Starliner spacecraft lifted off under its own power fr om a test stand at the U.S. Army's White Sands Missile Range in New Mexico. The vehicle was able to demonstrate the proper performance of numerous integrated systems that would be needed to successfully propel the capsule away from its Atlas V launch vehicle at any point during the ascent.

"The test team and spacecraft performed flawlessly," said Starliner Program Manager John Mulholland. "Emergency scenario testing is very complex, and today our team validated that the spacecraft will keep our crew safe in the unlikely event of an abort."

At T-0 in the countdown, Starliner fired its four launch abort engines (LAEs) and several orbital maneuvering and attitude control (OMAC) thrusters. With 190,000 pounds of thrust, the spacecraft quickly pushed up and away from the test stand, showcasing how fast the system can whisk crews away from danger if necessary. The vehicle flew nearly a mile in just under 20 seconds before deploying its forward heat shield and parachutes.

Nearly 34 seconds into the test, the service and crew modules separated. As the crew module descended slowly to a safe landing under the parachutes, the service module continued to free fall as planned.

Just over a minute into the test, the vehicle's base heat shield separated, allowing the Starliner spacecraft's air bags to deploy and inflate in preparation for landing. The crew module touched down 95 seconds after the abort engines fired.

"We've tested all these systems individually, so we know the propulsion system fires at the intended levels, and we know the parachutes can support the vehicle and safely slow it down, but the real test is making sure those systems can perform together. That's when you know these systems are ready to fly people," said Boeing's Pad Abort Test Flight Director Alicia Evans.

Over the next 24 hours, Starliner's crew module will be recovered for evaluation and analysis. Conducting this test over ground helps to preserve the crew module for reuse, and Boeing will use the data from this test to further validate system performance during nominal landing operations. Starliner is designed to be the first American-made orbital crew capsule to land on land, which will help make the crew modules reusable up to 10 times.

Boeing is committed to providing safe and reliable transportation services to low Earth orbit destinations including the International Space Station, wh ere ongoing research improves life on Earth, supports a growing commercial industry, and enables long-duration missions back to the moon and on to Mars.

Starliner's pad abort test is a critical milestone ahead of flying Boeing and NASA astronauts to the orbiting laboratory on Starliner's Crew Flight Test, and for flying operational missions to the station for NASA in the near future.
...

# # #

tnt22

Вот так надо подавать информацию!

https://boeing.mediaroom.com/2019-11-04-Boeing-statement-regarding-CST-100-Starliner-pad-abort-test
ЦитироватьBoeing statement regarding CST-100 Starliner pad abort test

WHITE SANDS, N.M., Nov. 4, 2019 – Boeing issued the following statement regarding the successful CST-100 Starliner pad abort test.

Today's pad abort test was a milestone achievement for our CST-100 Starliner team, for NASA, and for American human spaceflight. We will review the data to determine how all of the systems performed, including the parachute deployment sequence. We did have a deployment anomaly, not a parachute failure. It's too early to determine why all three main parachutes did not deploy, however, having two of three deploy successfully is acceptable for the test parameters and crew safety. At this time we don't expect any impact to our scheduled Dec. 17 Orbital Flight Test. Going forward we will do everything needed to ensure safe orbital flights with crew.

# # #

tnt22

https://tass.ru/kosmos/7078005
Цитировать4 НОЯ, 19:48
Один из парашютов нового космического корабля США Starliner не раскрылся на испытаниях
Испытания прошли на полигоне Уайт-Сэндз

ВАШИНГТОН, 4 ноября. /ТАСС/. Один из трех парашютов системы спасения экипажа нового космического корабля Starliner не раскрылся в ходе состоявшихся в понедельник испытаний. Об этом сообщила пресс-служба Национального управления США по аэронавтике и исследованию космического пространства (NASA).

"Два их трех основных парашютов [корабля] Starliner раскрылись менее чем на 30-й секунде испытания, а сервисный модуль отделился от модуля, содержащего кабину экипажа, через несколько секунд после этого", - говорится в пресс-релизе космического ведомства. "Хотя [система спасения] спроектирована с тремя парашютами, успешное раскрытие двух [из них] является приемлемым с точки зрения параметров испытания и обеспечения безопасности экипажа", - добавляет NASA.

Нынешние испытания прошли на полигоне Сухопутных войск США Уайт-Сэндз (штат Нью-Мексико). В ходе теста была проведена комплексная проверка всех систем, призванных обеспечить спасение членов экипажа и отвода пилотируемого отсека в сторону в случае возникновения нештатной ситуации при старте ракеты-носителя. Во время испытаний были запущены четыре двигателя системы спасения и двигатели системы ориентации. Они обеспечили отвод капсулы от пускового комплекса на высоту примерно 1,4 тыс. м. При спуске капсулы включилась парашютная система.
...

tnt22

Цитировать Stephen Clark‏ @StephenClark1 8 мин. назад

In an interview after today's Starliner pad abort test, Boeing test pilot and astronaut Chris Ferguson reiterates to me the company's statement anticipating no impact from today's parachute anomaly on the Dec. 17 launch date for spacecraft's first unpiloted space mission.


К.А.

У слетавшего корабля есть номер? 

azvoz

Цитироватьtnt22 написал:
Вот так надо подавать информацию!

 https://boeing.mediaroom.com/2019-11-04-Boeing-statement-regarding-CST-100-Starliner-pad-abort-test
 
ЦитироватьWe did have   a deployment anomaly  ,   not a parachute failure  .

Обезьянничают за Маском.
Ему нужно в суд подать на Боинг  за нарушение авторских прав при использовании слова "аномалия" в таком контексте.

azvoz

ЦитироватьAstro Cat написал:
Вот этот рыжий дым от сброшенной ДУ, это гептильчик?
Нет, это окислитель - Амил. Тетраоксид диазота. N2O4.