Dragon Crew v.2.0

Автор igorvs, 30.04.2014 07:08:57

« назад - далее »

0 Пользователи и 3 гостей просматривают эту тему.

V.B.

Тут кто-то просимулировал полет Драгона в "залунное пространство":

SpaceX Crewed Cislunar Mission Simulation

Оказывается, это можно сделать на FH с тремя возвращающимися первыми ступенями.
При этом максимальное удаление от Земли получается более 593 тыс км, а полная продолжительность полета - 16 суток 22 часа 15 минут.

silentpom

как-то долго, надо быстрее

Искандер

#1282
ЦитироватьV.B. пишет:
Тут кто-то просимулировал полет Драгона в "залунное пространство":

 SpaceX Crewed Cislunar Mission Simulation

Оказывается, это можно сделать на FH с тремя возвращающимися первыми ступенями.
При этом максимальное удаление от Земли получается более 593 тыс км, а полная продолжительность полета - 16 суток 22 часа 15 минут.

Столько болтаться за радиационными поясами туристам? Это слишком. Можно вложиться в 8-9 дней.
Тем более что туристам не рекорды будут интереснее, а пройти над лунной поверхностью как можно ниже и лучше крутануть вокруг Луны пару-тройку витков.
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt

Max Andriyahov

ЦитироватьПока спасатель-унитаз не прилетит, если дракон зависнет на орбите.
зря чтоль НАСА объявляла недавно конкурс на новый космический туалет?

Astro Cat

ЦитироватьИскандер пишет:
ем более что туристам не рекорды будут интереснее, а пройти над лунной поверхностью как можно ниже и лучше крутануть вокруг Луны пару-тройку витков.
Гляньте на Луну в телескоп при 500-800х кратном увеличении. Полное ощущение полета. Бесплатно. Безопасно.

Облеты - бессмысленны.

testest2

ЦитироватьAstro Cat пишет:
ЦитироватьИскандер пишет:
ем более что туристам не рекорды будут интереснее, а пройти над лунной поверхностью как можно ниже и лучше крутануть вокруг Луны пару-тройку витков.
Гляньте на Луну в телескоп при 500-800х кратном увеличении. Полное ощущение полета. Бесплатно. Безопасно.

Облеты - бессмысленны.
Глянул. Желание облететь никуда не делось.
Люди продолжают путешествовать в Париж и Лондон, хотя в интернете миллионы фотографий Эйфелевой башни и Биг Бена в любом масштабе и с любого ракурса.
законспирированный рептилоид

Виктор Кондрашов

Цитироватьtestest пишет:
...
Люди продолжают путешествовать в Париж и Лондон, хотя в интернете миллионы фотографий Эйфелевой башни и Биг Бена в любом масштабе и с любого ракурса.
Причем, на фотографиях они зачастую "красивее", нежели в реале.  :D

V.B.

ЦитироватьИскандер пишет:

Тем более что туристам не рекорды будут интереснее, а пройти над лунной поверхностью как можно ниже и лучше крутануть вокруг Луны пару-тройку витков.
Шото у меня противоположное имхо. Рекорд по мне интереснее. Луну уже изглядели и даже истоптали, а тут ты будешь первым, кто улетел за полмиллиона км! Не, туристы в данном случае сделали правильный выбор (или Маск нашел правильных туристов  ;) )

Georgea

ЦитироватьИскандер пишет:
туристам не рекорды будут интереснее, а пройти над лунной поверхностью как можно ниже и лучше крутануть вокруг Луны пару-тройку витков.
Уже известно, что не получится. Анонсирован именно облет, причем заявлен как самый дальний в истории.

Max Andriyahov

По-белому завидую этим туристам...

Max Andriyahov

#1290
ЦитироватьГлянул. Желание облететь никуда не делось.
Люди продолжают путешествовать в Париж и Лондон, хотя в интернете миллионы фотографий Эйфелевой башни и Биг Бена в любом масштабе и с любого ракурса.
но у японцев возникает "парижский синдром"... Когда реальность разочаровывает.

testest2

ЦитироватьMax Andriyahov пишет:
ЦитироватьГлянул. Желание облететь никуда не делось.
Люди продолжают путешествовать в Париж и Лондон, хотя в интернете миллионы фотографий Эйфелевой башни и Биг Бена в любом масштабе и с любого ракурса.
но у японцев возникает "парижский синдром"... Когда реальность разочаровывает.
Ну, кстати, могу сказать, что Эйфелева башня в действительности, наоборот, красивее, чем кажется по фотографиям. Во всяком случае, меня впечатлила. А вот Париж в целом - наборот.
законспирированный рептилоид


Salo

Цитировать  Jeff Foust‏ @jeff_foust  9 мин.9 минут назад
Koenigsmann also said SpaceX was still planning "end of this year" for first (uncrewed) Dragon v2 demo flight.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

tnt22

https://blogs.nasa.gov/kennedy/2017/06/05/crew-dragon-trainer-takes-shape-at-kennedy/
ЦитироватьCrew Dragon Trainer Takes Shape at Kennedy

Posted on June 5, 2017 at 12:08 pm by Steven Siceloff.
          


NASA and SpaceX engineers are working together at NASA's Kennedy Space Center in Florida to build a full-scale Crew Dragon model, or Recovery Trainer, that will be used by the U.S. Air Force to perform flight-like rescue and recovery training exercises in the open ocean later this year.

The model, shown above with astronauts Dan Burbank and Victor Glover inside, is built to mimic the Crew Dragon spacecraft that SpaceX is developing with NASA's Commercial Crew Program to fly astronauts to and from the International Space Station. In certain unusual recovery situations, SpaceX may need to work with the U.S. Air Force to send parajumpers to recover astronauts from the capsule. The Recovery Trainer will be used by the Air Force to prepare procedures and train for this contingency scenario. The trainer also has two working hatches and other simulated components similar to the ones astronauts and support teams will encounter in real missions.
Спойлер
Scott Colloredo, deputy director of Kennedy's Engineering Directorate, said the engineers adapted SpaceX designs of internal elements to be compatible with the trainer and worked with Kennedy's Prototype Development Lab to produce the parts quickly and install them inside the trainer. The Prototype Development Lab designs, fabricates and tests prototypes, test articles and test support equipment. The lab has a long history of providing fast solutions to complex operations problems. The lab's teams of engineers use specialized equipment to produce exacting, one-of-a-kind items made from a range of materials depending on the design.

"We perform things that complement what the partners and programs provide," Colloredo said. "The team delivered right to the minute."

SpaceX is now finalizing modifications to the trainer to ensure it floats in water in the same way as the Crew Dragon spacecraft. Following those modifications, the trainer will enter service as the primary training vehicle for Crew Dragon astronaut recovery operations.

This entry was posted in Uncategorized on June 5, 2017 by Steven Siceloff.
[свернуть]

instml

ЦитироватьAstro Cat пишет:
ЦитироватьИскандер пишет:
ем более что туристам не рекорды будут интереснее, а пройти над лунной поверхностью как можно ниже и лучше крутануть вокруг Луны пару-тройку витков.
Гляньте на Луну в телескоп при 500-800х кратном увеличении. Полное ощущение полета. Бесплатно. Безопасно.

Облеты - бессмысленны.
А обратную сторону как?
Go MSL!

tnt22

https://www.nasaspaceflight.com/2017/06/commercial-crew-providers-significant-progress-flights/
ЦитироватьCommercial Crew providers making "significant progress" toward first flights
June 27, 2017 by Chris Gebhardt



As the mid-way point of 2017 arrives, both of NASA's Commercial Crew Program service providers are making significant progress toward the first uncrewed test flights of their Dragon and Starliner capsules.

At their second quarter 2017 meeting, the Aerospace Safety Advisory Panel noted this progress while also discussing outstanding concerns regarding the program and vehicles as well as the positive steps being taken to address these matters.

Commercial Crew progress:
Спойлер
During last month's NASA Aerospace Safety Advisory Panel (ASAP) second quarter meeting in Huntsville, Alabama, the panel noted the "significant progress" both Commercial Crew Transportation Capability (CCtCap) providers are making toward their first uncrewed demo flights.



Currently, SpaceX is on track to be the first to perform their uncrewed flight, known as SpX Demo-1, with Dr. Donald McErlean reporting to the ASAP that the flight continues to target a launch later this year.

Currently, both NASA and SpaceX hold that SpX Demo-1 will fly by the end of the year – though L2 level KSC scheduling claims the mission has potentially slipped to March 2018.

...

As previously reported by NASASpaceflight.com, the CCtCap contracts establish a minimum baseline requirement that Dragon and Starliner each meet a LOC criteria of 1 in 270 – meaning for every 270 flights, only one would result in an LOC event.

...

Currently, there is a gap in what the data analysis shows both Starliner and Dragon are capable of providing and that 1 in 270 requirement.

...




For SpaceX, Dragon has completed its first pressurized space suit test and final assembly of the craft for SpX Demo-1 has begun – all while SLC-39A at Kennedy is undergoing final acceptance testing ahead of the upcoming installation of the Crew Access Arm onto the pad's Fix Service Structure tower.

Moreover, the new, full-thrust (Block 5) Merlin 1D engines are in developmental hot fire testing at McGregor, and NASA has received the detailed CDR (Critical Design Review) of the engine for crew mission certification.

Finally, the ASAP noted that "Both providers have completed parachute testing for landings and are moving into production and qualification."

Moreover, SpaceX and Boeing have implemented solutions to several issues flagged by NASA toward the end of last year, and very few new issues have been identified to date.

(Images: NASA, L2 Shuttle and L2 artist Nathan Koga – The full gallery of Nathan's (SpaceX Dragon to MCT, SLS, Commercial Crew and more) L2 images can be *found here*)
[свернуть]

tnt22

Цитировать Chris B - NSF‏ @NASASpaceflight 21 мин. назад

Dragon, Orion and Starliner on stage. I'd love a speech from those three.

Чебурашка

Три консервных банки на прилавке

Искандер

Цитироватьtnt22 пишет:
ЦитироватьChris B - NSF ‏ @ NASASpaceflight 21 мин. назад

Dragon, Orion and Starliner on stage. I'd love a speech from those three.
 
Целый флот. А еще три грузовых. И как минимум три новых носителя средне-тяжелого класса. Не угнаться.
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt