CCiCap - Commercial Crew Integrated Capability

Автор Salo, 17.09.2012 14:53:48

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

Дмитрий В.

#40
упс!
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

ronatu

ЦитироватьДмитрий В. пишет:
упс!
Дима - все путем.
Идем путем прогресса  ;)
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.

Александр Ч.


ЦитироватьBlue Origin is one of four NASA partners working with the agency's Commercial Crew Program to develop new capabilities to transport people to low-Earth orbit. Ultimately, NASA intends to certify and use commercial systems to fly astronauts from the United States to the International Space Station and back. Click here for a printable version of this poster.
Ad calendas graecas

Александр Ч.

Внезапно   ;)  
http://itar-tass.com/nauka/1393395
ЦитироватьСМИ: NASA нашло замену российским "Союзам"

Наука
 22 августа, 7:58 UTC+4 
По данным Washington Post, NASA намерено заключить контракт на создание нового "челнока" для доставки астронавтов на МКС



ВАШИНГТОН, 22 августа. /Корр. ИТАР-ТАСС Дмитрий Злодорев/. NASA в ближайшее время может объявить о заключении нового контракта с одной из американских фирм на строительство "челнока" для доставки астронавтов на борт Международной космической станции (МКС). Это делается для того, чтобы избежать зависимости от российских "Союзов", сообщила в четверг вечером на своем интернет-сайте газета Washington Post.



NASA надеется продолжить сотрудничество с Россией по программе МКС




"Как ожидается, в ближайшие недели NASA объявит о долгожданном решении: заключении многомиллиардного контракта на строительство американского космического корабля, который позволит вдохнуть новые силы в испытывающую трудности космическую программу США", - говорится в материале. "Вместо того, чтобы платить по $70 млн за место в "Союзе", данный контракт позволит США впервые за годы отправлять астронавтов в космос с американской территории", - пишет издание.
По данным Washington Post, основных претендентов на заключение контракта трое: "это два относительных "новичка" в космической отрасли - компании SpaceX и  Sierra Nevada, а также "ветеран" - концерн Boeing. "В то время, как SpaceX и Boeing создают капсулы для доставки астронавтов на орбиту, третий претендент - Sierra Nevada - разрабатывает, возможно, наиболее интересное предложение. Это "космический самолет", который выглядит как миниатюрная версия космического шаттла и может использовать для взлетов и приземлений взлетно-посадочные полосы", - говорится в материале.
Подчеркивается, что "изначально запуск первого экипажа в рамках данного проекта намечался к 2015 году", однако "из-за проблем с бюджетом его пришлось перенести на 2017 год". "NASA ожидает, что новый "челнок" будет совершать в среднем два путешествия к МКС в год", - уточняется в статье.
Газета не указывает источников, из которых она почерпнула данную информацию. При этом в материале отмечается, что в программе примет участие фирма Blue Origin, принадлежащая владельцу Washington Post Джеффри Безосу.
Ad calendas graecas

dcstssu

Ждем-с оглашения результатов.

vaxyzek

Boeing $4.2 млрд. SpaceX $2.6 млрд.

Александр Ч.

Ага, осталось двое

Для тех кто не смотрел:
http://blogs.nasa.gov/bolden/2014/09/16/american-companies-selected-to-return-astronaut-launches-to-american-soil/
ЦитироватьNEWSMISSIONSMULTIMEDIACONNECTABOUT NASA



blogs.nasa.gov


NASA Administrator Charlie Bolden's Blog



American Companies Sel ected to Return Astronaut Launches to American Soil
Posted on September 16, 2014 at 4:09 pm by Administrator Charles Bolden.

Today, with the selection of Boeing and SpaceX to be thefirst American companies to launch our astronauts to the International Space Station, NASA has set the stage for what promises to be the most ambitious and exciting chapter in the history of human space flight.
Fr om day one, the Obama Administration has made it clear that the greatest nation on Earth should not be dependent on other nations to get into space. Thanks to the leadership of President Obama and the hard work of our NASA and industry teams, today we are one step closer to launching our astronauts from U.S. soil on American spacecraft and ending the nation's sole reliance on Russia by 2017. Turning over low-Earth orbit transportation to private industry also will allow NASA to focus on an even more ambitious mission – sending humans to Mars.
We have already fulfilled part of the President's vision. For the past two years, two companies, SpaceX and Orbital Sciences, have been making regular cargo deliveries to theInternational Space Station. The contracts we are announcing today are designed to complete the NASA certification for human space transportation systems capable of carrying people into orbit. Once certification is complete, NASA plans to use these systems to ferry astronauts to the International Space Station and return them safely to Earth. Again, this will fulfill the commitment President Obama made to return human spaceflight launches to U.S. soil and end our sole reliance on the Russians.
As a former space shuttle commander, I know that the goal of every mission is to do something different from the flights that have gone before. Alan Shepard earned the title first American in space, John Glenn the first American to orbit Earth. And with all due respect to the late Michael Jackson, Neil and Buzz were the first moonwalkers.
Today, we don't know who is going to get to command the first mission to carry humans into low-Earth orbit on a spacecraft built by an American private company, but we know it will be a seminal moment in NASA history and a major achievement for our nation. We now know, however, who will build it.
The Boeing Company (Boeing) and Space Exploration Technologies (SpaceX) have each presented to us designs that will allow us to fly crews to the International Space Station in just a few years. Respectively, the vehicles are Boeing's CST-100 and SpaceX's Dragon. The total potential contract value is $4.2 billion for Boeing and $2.6 billion for SpaceX. The spacecraft will launch from Kennedy Space Center – Cape Canaveral complex.
Our specialist teams have watched the development of these new spacecraft during earlier development phases, and are confident they will meet the demands of these important missions. We also are confident they will be safe for NASA astronauts – to achieve NASA certification in 2017, they must meet the same rigorous safety standards we had for the Space Shuttle Program.
It was not an easy choice, but it is the best choice for NASA and the nation. We received numerous proposals from companies throughout the aerospace industry. Highly qualified, American companies – united in their desire to return human spaceflight launches to U.S. soil – competed to serve this nation and end our reliance on Russia. I applaud them all for their innovations, their hard work and their patriotism.
The partnership with Boeing and SpaceX promises to give more people in America and around the world the opportunity to experience the wonder and exhilaration of spaceflight – to realize the dream of leaving Earth for even a short time to float above our planet Earth in microgravity and to see the stars and the majestic tapestry of the Milky Way unobstructed by the artificial lights and dust of our atmosphere. Space travelers also will be able to imagine and realize new benefits that can be brought back to Earth.
While Boeing and SpaceX handle the task of taking our astronauts to the space station, the scientists on Earth and astronauts on the orbiting ISS National Laboratory will continue the groundbreaking research that has been taking place there for almost 14 years now without interruption. They will be able to add to that portfolio with an expanded crew made possible by the arrival of these new spacecraft.
As research takes place in Earth orbit and the companies refine these new space transportation systems, we at NASA will be working just as diligently readying our new heavy-lift rocket, the Space Launch System (SLS), and our multi-purpose crew vehicle, Orion,for missions in the next decade that will carry people far from our local space neighborhood.
Just yesterday, off the coast of California, I witnessed the successful recovery test of the Orion engineering test article – the next generation spacecraft that is being readied for its December flight test and its eventual use for journeys to an asteroid and to Mars. With the help of the U.S. Navy, the Orion mockup was put through a full ocean recovery dress rehearsal. Following its first flight (EFT-1), Orion will splashdown in the Pacific Ocean – the first time in more than 40 years that it has been necessary to recover a human spacecraft from the ocean.
Last week, at Kennedy Space Center, we rolled theOrion crew module for EFT-1 out of the Neil Armstrong O&C Building to the Hypergolic Processing Facility for fueling in preparation for its maiden test flight in December. Just two days later at NASA's Michoud Assembly Facility in New Orleans, we cut the ribbon on the new 170 foot high Vertical Assembly Center, the state of the art tooling facility that will weld together the massive core stage of the SLS – the rocket that will launch Orion and our astronauts farther into space than any human has gone before. Fr om Michoud, I traveled to the Stennis Space Center to view progress on the historic B-2 Test Stand that is being prepared to test the core stage of SLS and its configuration of four RS-25 engines.
We will launch SLS andOrion from Kennedy Space Center. They will test the systems needed to get to Mars – with missions to an asteroid and areas beyond the moon such as Lagrange points, wh ere space observatories will be operating within our reach in the 2020s as we conduct the first deep space mission with astronauts since the Apollo moon landings.
We'll conduct missions that will each set their own impressive roster of firsts. First crew to visit and take samples of an asteroid, first crew to fly beyond the orbit of the moon, perhaps the first crew to grow its own food in space — all of which will set us up for humanity's next giant leap: the first crew to touch down and take steps on the surface of Mars.
The partnership we are announcing today for development of our commercial crew vehicles would not be possible without the hard work of hundreds of individuals dedicated to America's spirit of exploration and innovation. I especially want to commend the President and Congress for providing support for this new way of doing business. By combining private sector ingenuity with a bipartisan national commitment, and the unmatched expertise of NASA, we are not only better able to stretch the boundaries of the possible, we are strengthening our economy and creating good jobs for our people. As President Obama has said, "We will not only extend humanity's reach in space — we will strengthen America's leadership here on Earth."
Our destiny is set. Our course is laid out before us. And we are following it. We hope the American people will be inspired to join us on this next great, ambitious leg of humanity's journey farther into our solar system than ever before.

This entry was posted inUncategorized on September 16, 2014 by Administrator Charles Bolden





Ad calendas graecas

Lanista


Димитър

ЦитироватьLanista пишет:
Лаптя жалко...
Мне тоже. В нем было хоть что-то новое.

Димитър

Не понял!
Две компании получают 6.8 миллиардов чтобы совершить "от 2 до 6 полётов 4-местного корабля" !? 
2 х 6 полётов х 4 человека = 48
6 800 / 48 = 141.7 миллионов долл на космонавта. И это вместо того, чтобы заплатить 70 миллионов (вдвое меньше) России?

Дмитрий В.

ЦитироватьДимитър пишет:
Не понял!
Две компании получают 6.8 миллиардов чтобы совершить "от 2 до 6 полётов 4-местного корабля" !?
2 х 6 полётов х 4 человека = 48
6 800 / 48 = 141.7 миллионов долл на космонавта. И это вместо того, чтобы заплатить 70 миллионов (вдвое меньше) России?
При чем здесь экономика? Речь идет о национальном суверенитете. В данном случае "мелкотравчатый монетаризм" не применим.
Lingua latina non penis canina
StarShip - аналоговнет!

Langolier

ЦитироватьДимитър пишет:
Не понял!
Две компании получают 6.8 миллиардов чтобы совершить "от 2 до 6 полётов 4-местного корабля" !?
2 х 6 полётов х 4 человека = 48
6 800 / 48 = 141.7 миллионов долл на космонавта. И это вместо того, чтобы заплатить 70 миллионов (вдвое меньше) России?
Это деньги на разработку кораблей, а не за полеты.

Александр Ч.

ЦитироватьLangolier пишет:
ЦитироватьДимитър пишет:
Не понял!
Две компании получают 6.8 миллиардов чтобы совершить "от 2 до 6 полётов 4-местного корабля" !?
2 х 6 полётов х 4 человека = 48
6 800 / 48 = 141.7 миллионов долл на космонавта. И это вместо того, чтобы заплатить 70 миллионов (вдвое меньше) России?
Это деньги на разработку кораблей, а не за полеты.
Ну да, в итоге кресло для NASA будет стоить еще дороже.
Ad calendas graecas

gabiturat

#53
ЦитироватьLangolier пишет:
Это деньги на разработку кораблей, а не за полеты.
И на разработку и на полеты же.

ЦитироватьДимитър пишет:
Не понял!
Две компании получают 6.8 миллиардов чтобы совершить "от 2 до 6 полётов 4-местного корабля" !?
2 х 6 полётов х 4 человека = 48
6 800 / 48 = 141.7 миллионов долл на космонавта. И это вместо того, чтобы заплатить 70 миллионов (вдвое меньше) России?
Это же вопрос национального суверенитета, какие тут могут быть вопросы про деньги.
Танэгасимы негасимый свет

triage

ЦитироватьДимитър пишет:
Две компании получают 6.8 миллиардов чтобы совершить "от 2 до 6 полётов 4-местного корабля" !?
2 х 6 полётов х 4 человека = 48
6 800 / 48 = 141.7 миллионов долл на космонавта. И это вместо того, чтобы заплатить 70 миллионов (вдвое меньше) России?
Следующие полеты обойдутся дешевле, чем сейчас в указанной сумме разработка + указанные полеты. Ведь не только под это количество полетов разрабатываются корабли. Стоимость покупаемого у России кресла растет как на дрожжах, Может в 2017 году НАСА сможет купить кресло у России минимум за 120 млн долларов.

Чебурашка

Не забывайте ещё, что значительная часть из этих денег вернутся в бюджет США в виде всяческих налогов..

Vlad_hm

Поскольку рентабельность ПК - пустое слово, стоимость "кресла" высчитывать бессмысленно. США желают получить свои КК, а не платить нам - это понятно и нормально...
Интересно, как именно будут распределяться заказы впоследствии между Боингом и SpaceX, и как будут (и будут ли вообще) работать механизмы конкуренции.

triage

Грузовые корабли пока летают двух разных компаний (пока т.к. один завязан на Россию и Украину как поставщиков/производителей). По каким признакам распределялись заказы у грузовиков?

asmi

Цитироватьpnetmon пишет: 
Следующие полеты обойдутся дешевле, чем сейчас в указанной сумме разработка + указанные полеты. Ведь не только под это количество полетов разрабатываются корабли. Стоимость покупаемого у России кресла растет как на дрожжах, Может в 2017 году НАСА сможет купить кресло у России минимум за 120 млн долларов.
Только есть вероятность, что летать им будет некуда.

Sam Grey

#59
Несколько свежих фактов о прошедшем CCtCap после того как SNC отправила формальный протест по результатам контракта Наса с Боингом и SpaceX о разработке пилотуриемых аппаратов к ISS. 

Во-первых, и в главных: Заявка СНС была 3.3 милларда (т.е. на 900 миллионов меньше чем у Боинга).

SNC также раскрыла одно из основных требований НАСА к участникам - "[T]he official NASA solicitation for the CCtCap contract prioritized price as the primary evaluation criteria for the proposals, setting it equal to the combined value of the other two primary evaluation criteria: mission suitability and past performance," the company stated. "SNC's Dream Chaser proposal was the second lowest priced proposal in the CCtCap competition."  т.е., в переводе, фактор СТОИМОСТИ равняется по весу двум следующим факторам взятым вместе (mission suitability and past performance).  - http://aviationweek.com/space/sierra-nevada-protests-nasa-commercial-crew-loss

 Однако...

Собственные мысли: если все действительно так, совершенно непонятно, чем руководствовалась НАСА, выбирая Боинг. Ведь понятно же было, что детали всплывут, а подробности процесса нужно будет опубликовать.  
К SpaceX, понятно, ни у кого вопросов нет, но как, интересно, НАСА смотрело SNC в глаза, когда на дебрифинге объясняло, что они проиграли?

И еще: "A GAO attorney said his agency will have 100 days to make a ruling, which would place a question mark over the NASA commercial crew contract awards to Boeing and SpaceX until Jan. 5, 2015."   Означает ли это, что контракт не войдет с силу до окончания разборок? 

Какой именно контракт SNC опротестовывает? Я так понимаю, что НАСА заключила один со SpaceX, а второй - с Боингом?  SNC опротестовывает только один из них? 

И еще: до объявления победителей, Боинг припугнул НАСА, что распустит все команду СТС-100, если его не выберут  :)   Мол, на свои деньги им тянуть все это совершенно неинтересно.  Будут ли они продолжать работы следущие три месяца, пока идут разборки?