CCDev - NASA Commercial Crew Development

Автор Agent, 24.09.2009 08:34:06

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

SFN

Про частников: Это будет напоминать те времена, когда на чемпионат мира по хоккею североамериканцы направляли команду, не прошедшую в кубке Стенли.
Психологически сложные времена будут.

Agent

ЦитироватьСобственно, Обама отказался финансировать программы типа Constellation именно из-за потрясающей неффективности этой программы.
По сравнению с тем что Обама финансирует, Констелейшен - образец эффективности. Просто не видит он никакого резона тратить на ПК деньги. Все что он видит - распил бабла донорами республиканцев. Прямо сказать этого не может, тк ПК пользуется поддержкой подавляющего большинства населения, вот и изводит не мытьем так катаньем.

Lamort

ЦитироватьПро частников: Это будет напоминать те времена, когда на чемпионат мира по хоккею североамериканцы направляли команду, не прошедшую в кубке Стенли.
Психологически сложные времена будут.
Там все частники, просто есть новые частники, которые пока работают эффективнее и те, которым работа за небольшие деньги уже не интересна.
La mort toujours avec toi.

Valerij

Цитировать
ЦитироватьСобственно, Обама отказался финансировать программы типа Constellation именно из-за потрясающей неффективности этой программы.
По сравнению с тем что Обама финансирует, Констелейшен - образец эффективности. Просто не видит он никакого резона тратить на ПК деньги. Все что он видит - распил бабла донорами республиканцев. Прямо сказать этого не может, тк ПК пользуется поддержкой подавляющего большинства населения, вот и изводит не мытьем так катаньем.
Ну, судя по вот этой табличке Обама ПК не так уж и подрезал:



Но, насколько я понимаю, Конгресс не позволил ему урезать ассигнования на CLS. Если Орион как тяжелый корабль для дальнего космоса какой-то смысл имеет, то CLS мне кажетсячистой предвыборной жертвой. А подрезав эти расходы можно было бы накормить частников, и быстро получить принципиально другой результат.

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


Valerij

Цитировать
ЦитироватьПро частников: Это будет напоминать те времена, когда на чемпионат мира по хоккею североамериканцы направляли команду, не прошедшую в кубке Стенли.
Психологически сложные времена будут.
Там все частники, просто есть новые частники, которые пока работают эффективнее и те, которым работа за небольшие деньги уже не интересна.
Если невооруженным глазом будет видно на примере относительно небольших денег, что новые частники умеют работать эффективно, то и большие деньги им дадут с большей вероятностью. Точнее, если начнут распределять деньги на следующие серьезные задачи так, как это сделано в COTS, то и "старые частники" с огромным удовольствием приложат свои силы, и постараются эффективно работать. И "старичкам" участие в таких проектах интересно - пример CST-100 вполне показателен.

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".


Salo

По-поводу эффективности новых частников:
ЦитироватьAviation Week: ISS Research Vulnerable To Cargo Schedule[/size]
Mar 30, 2012
 
By Mark Carreau

The future research productivity of the International Space Station (ISS) rests on the delayed startup of U.S. commercial resupply missions within the next year, experts from NASA and the agency's oversight panels told the House Science, Space and Technology Committee March 28.

The transition from space shuttle resupply to private cargo providers that began with NASA's six-year-old Commercial Orbital Transportation Services (COTS) initiative must be in full swing by mid-2013 if the space agency is to avoid research and possible staffing reductions aboard the six-person orbiting science laboratory, according to testimony from representatives of the Government Accountability Office (GAO) and a NASA Advisory Council (NAC) task force.

The U.S.-led, 15-nation ISS partnership is committed to station operations through 2020.

Even the short-term projection assumes the success of scheduled unmanned cargo deliveries by the European Space Agency's Automated Transfer Vehicle, Japan's H-II Transfer Vehicle and Russia's Progress, which experienced a launch failure last August.

"If you have delays that extend into 2013 and beyond, you will see a lot of impacts on the space station and scaling back of research," Cristina Chaplain, GAO's director for acquisition and sourcing management, told the House panel.

Under current scheduling, NASA anticipates up to five test and delivery missions by the agency's two COTS partners, SpaceX and Orbital Sciences Corp., by year's end. They start with the April 30 launch of the SpaceX demonstration mission that includes plans for an early May station docking and a small cargo delivery.

A half-dozen additional Progress, ATV and HTV flights are slated for the remainder of 2012 as well, including Europe's anticipated ATV-3 arrival at the station late March 28.

Much is at stake, as the U.S. space station partnership turns its focus from the station's assembly, which drew to a close in mid-2011, to research and technology demonstrations.

"We are starting to begin serious use of the ISS," said William Gerstenmaier, associate administrator for human exploration and space operations, who told the panel he anticipates at least one or two successful commercial cargo deliveries this year.

"Ultimately if we don't get the cargo in the time frame we need, we will need to cut back on research first and then ultimately go to the survival mode," he said. As few as two astronauts could maintain the station.

"In the near term, NASA's plans are adequate," testified Thomas Stafford, the former Apollo astronaut who chairs the NAC's ISS Operational Readiness Task Force. However, he cautioned that the COTS initiative has been plagued by chronic overoptimism and remains vulnerable to lapses in management and contractor oversight.

"Beyond the mid part of 2013, NASA becomes increasingly dependent for its projected flow of spare parts and resupply needs on the planned fleet of cargo vehicles," Stafford said.

He credited NASA with the foresight to equip the space station with critical spare parts, food and research gear on its final shuttle missions, STS-134 and STS-135, in May and July 2011.

"Without those two shuttle missions, right now we would be in a serious situation and probably be considering how we could de-crew the space station," Stafford told the panel.[/size]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Salo

http://www.parabolicarc.com/2012/03/29/spacex-announces-safety-advisory-panel/
ЦитироватьSpaceX Announces Safety Advisory Panel[/size]
Posted by Doug Messier
on March 29, 2012, at 10:21 am

Hawthorne, CA (SpaceX PR) – Today, Space Exploration Technologies (SpaceX), one of the leading private companies working to restore America's ability to carry astronauts to the Space Station, announced it has assembled a team of outside experts to help the company create the world's safest human spaceflight system.

"When it comes to manned spaceflight, safety is our top priority," said SpaceX CEO and Chief Designer, Elon Musk. "These experts will provide us with important insights as we prepare to carry astronauts on the next generation of American spacecraft."

The independent Safety Advisory Panel is composed of leading human spaceflight safety experts, including several former NASA astronauts and senior NASA officials. The panel will provide objective assessments of the safety of the Dragon spacecraft and Falcon 9 rocket to help SpaceX maintain the highest level of safety.

Among the experts joining the SpaceX Safety Advisory Panel are:·        

    Dr. Leroy Chiao, PhD, Former NASA astronaut, Former International Space Station commander, member of the Augustine Commission (Review of United States Human Spaceflight Plans Committee).    
    Dr. G. Scott Hubbard, Former Director of NASA Ames Research Center, Stanford University professor of aeronautics and astronautics, sole NASA representative on the Columbia Accident Investigation Board.
     Dr. Richard T. Jennings, MD, MS, Former Chief of Medicine for NASA Johnson Space Center, University of Texas Medical Branch professor at the Aerospace Medicine Center.
    Captain Mark Kelly, Former NASA astronaut, Former Space Shuttle commander, Retired Navy Captain.
    Dr. Edward Lu, PhD, Former NASA astronaut.  The panel will convene in the fall of 2012 and will continue its work well after SpaceX begins flying people to space.  

About the Members:

Leroy Chiao, PhD
Dr. Chiao served as a NASA astronaut from July 1991 until December of 2005. During that time he qualified for flight assignments as a Space Station commander, Space Station science officer and Space Shuttle mission specialist. Chiao also served as chief of the Astronaut Office EVA Branch. A veteran of four spaceflights, he flew as a mission specialist on STS-65, STS-72 and STS-92, flew to and from the ISS as Flight Engineer on a Russian Soyuz, and was the commander and NASA science officer on Expedition-10. Chiao logged a total of 229 days in space, including 36 hours and 7 minutes of EVA time in six space walks. He has received numerous awards including NASA's highest award, the Distinguished Service Medal.  Chiao served as a member of the Review of U.S. Human Spaceflight Plans Committee, chaired by Norm Augustine.

G. Scott Hubbard
Dr. Hubbard has been engaged in space-related research for over 35 years including 20 years with NASA culminating as director of NASA's Ames Research Center. In 2003, he was the sole NASA representative on the Columbia Accident Investigation Board where he directed impact testing analysis that established the definitive physical cause of the loss of the Columbia. Hubbard was NASA's first Mars program director and successfully restructured the Mars program in the wake of mission failures. He is the founder of NASA's Astrobiology Institute, conceived the Mars Pathfinder mission and was manager for NASA's Lunar Prospector Mission.  Hubbard has received many honors including NASA's highest award, the Distinguished Service Medal. He is currently a professor of Aeronautics and Astronautics at Stanford University, where his research focuses on planetary exploration and the emerging entrepreneurial space industry. Hubbard serves as the Director of the Stanford Center of Excellence for Commercial Space Transportation.

Richard T. Jennings, MD
Dr. Jennings served as flight surgeon at NASA-JSC from 1987-1995, as chief of the Flight Medicine Clinic, and as chief of Medical Operations-Space Shuttle. He was crew surgeon or deputy crew surgeon on 14 Shuttle missions and provided mission support to 45 Shuttle flights. In 1995, he joined the University of Texas Medical Branch in Galveston where he directs the UTMB/NASA-JSC aerospace medicine residency program and coordinates the Wyle Integrated Sciences and Engineering/UTMB physicians that support NASA spaceflight operations, advanced medical projects, and research at the Gagarin Cosmonaut Training Center, NASA-JSC, and the Flight Analog Research Unit at UTMB. He is the lead flight surgeon for Space Adventures and consults in commercial suborbital spaceflight with Virgin Galactic. Jennings is a principal investigator for UTMB in the FAA Center of Excellence in Commercial Space Transportation.

Mark E. Kelly, Captain, USN
Captain Kelly served as a NASA astronaut from August of 1996 until October of 2011. His first trip into space was as pilot of STS-108, when Endeavour lifted off on December 5, 2001. In July 2006, Kelly served as pilot for STS-121 aboard Discovery, the second "Return to Flight" mission following the loss of Columbia in February 2003 in a mission that tested new safety and repair techniques introduced following the Columbia disaster. STS-124, aboard Discovery, was Kelly's first mission as commander. Kelly was also the commander of the STS-134 mission, which was Space Shuttle Endeavour's last flight. A Captain in the U.S. Navy, Kelly logged more than 6,000 hours in more than 50 different aircraft and has over 375 carrier landings.

Edward Lu, PhD
Dr. Lu served as a NASA astronaut from March of 1995 until August of 2007. A veteran of three space missions, Lu has logged over 206 days in space, including an EVA totaling 6 hours and 14 minutes. Lu was the first American to launch as the flight engineer of a Soyuz spacecraft and the first American to launch and land on a Soyuz spacecraft (Soyuz TMA-2). As flight engineer and NASA ISS science officer, Lu spent a 6-month tour of duty aboard the International Space Station maintaining ISS systems and overseeing science operations. Lu received numerous commendations including NASA's highest award, the Distinguished Service Medal. After leaving NASA, Lu joined Google, where he led the Advanced Projects Group responsible for imaging for Google Street View and Google Maps/Earth, book scanning technology and innovative energy projects.[/size]
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Yutani

Копировать с других сайтов все мастаки. Но можно хоть в трёх предложениях по русски написать об чём речь.

Salo

Вы здесь третью неделю, а уже пытаетесь всех строить? :wink:
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Lamort

ЦитироватьКопировать с других сайтов все мастаки. Но можно хоть в трёх предложениях по русски написать об чём речь.
Общий смысл можно получить с помощью машинного перевода, а хороший перевод с учётом отраслевой специфики дело достаточно долгое и кропотливое.
La mort toujours avec toi.

Ded

SpaceX Announces Safety Advisory Panel
Posted by Doug Messier
on March 29, 2012, at 10:21 am

Hawthorne, CA (SpaceX PR) – Today, Space Exploration Technologies (SpaceX), one of the leading private companies working to restore America's ability to carry astronauts to the Space Station, announced it has assembled a team of outside experts to help the company create the world's safest human spaceflight system


Это не перевод, а изложение (по моему достаточно близко к тексту, дата - 29 марта этого года):

Сегодня ведущая частная компания, работающая с целью возврата США возможности доставки космонавтов на МКС, представила команду внешних экспертов для помощи в создании самой безопасной космический системы.

Это что? Я не против частной инициативы в космосе, но полет в апреле, а нам заявляют то, что написано.
Все возможно

Yutani

ЦитироватьВы здесь третью неделю, а уже пытаетесь всех строить? :wink:
Наболело просто, если Вы копируете с других сайтов, значит знаете смысл. Можно ведь добавить и по русски главные тезы ссылки.

instml

Дык ССДев это пилотируемый, а в апреле грузовой (COTS).
Go MSL!

Salo

Цитировать
ЦитироватьВы здесь третью неделю, а уже пытаетесь всех строить? :wink:
Наболело просто, если Вы копируете с других сайтов, значит знаете смысл. Можно ведь добавить и по русски главные тезы ссылки.
Вам дали совет как поступать в этом случае. Советую им воспользоваться. А ещё лучше немного подучить язык. Тогда болеть не будет.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Yutani

Шура! Не учите меня жить, лучше помогите материально! ©

Salo

ЦитироватьШура! Не учите меня жить, лучше помогите материально! ©
Я хоть и не Шура, но советую Вам взять собственный совет на вооружение, товарищ Паниковский! :wink:

За сим, имею честь откланяться!  :P
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

Непричастный

ЦитироватьКопировать с других сайтов все мастаки. Но можно хоть в трёх предложениях по русски написать об чём речь.

Учите английский, чтобы не было мучительно больно... К сожалению, главная космическая движуха происходит сейчас не в России. Вот и учите язык вероятного противника.
Не боги горшки наполняют...

Lanista

Yutani, берете ссылку
http://www.parabolicarc.com/2012/03/29/spacex-announces-safety-advisory-panel/
тупо вбиваете её в гугл, в результатах тыркаете "Перевести эту страницу".

SFN

Согласен с тем что информационная лента важна. Но когда страница форума состоит только из копипаст на английском хочется убежать на какой нибудь французский или испанский космический форум :lol:

Salo

Лучше сразу на кит айский. :wink:
"Были когда-то и мы рысаками!!!"