Dragon Crew v.2.0

Автор igorvs, 30.04.2014 07:08:57

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

triage

Понравились слова годовой давности на фоне недавних туристов вокруг Луны
 http://novosti-kosmonavtiki.ru/forum/messages/forum14/topic15263/message1501752/#message1501752
20.04.2016 14:53:10
ЦитироватьApollo13 пишет:
Маск давно уже перестал критиковать SLS и Орион, чтобы не портить отношений с руководством НАСА. Наоборот он будет всячески поддерживать идею окололунной станции, чтобы получить какой-нибудь лунный CRS.

Georgea

Кто-нибудь знает, как на Драконе-2 обстоят дела с туалетами? Какой дизайн, на какой срок полета рассчитаны?

Rifkat

ЦитироватьGeorgea пишет:
Кто-нибудь знает, как на Драконе-2 обстоят дела с туалетами? Какой дизайн, на какой срок полета рассчитаны?
Вроде на срок, пока памперс не лопнет :)
Дрион покидает Землю

Nilk

ЦитироватьВроде на срок, пока памперс не лопнет
Ещё пакет к заднице можно приклеить и ждать пока лопнет он  :D

Salo

"Были когда-то и мы рысаками!!!"

silentpom

я ему в жж написал, что он не очень правильно понимает проблему торможения со второй космической

ken_park

Цитироватьsilentpom пишет:
я ему в жж написал, что он не очень правильно понимает проблему торможения со второй космической
он вообще не все правильно понимает
если понимает

Oleg

ЦитироватьNilk пишет:
ЦитироватьВроде на срок, пока памперс не лопнет
Ещё пакет к заднице можно приклеить и ждать пока лопнет он  :D
А если вдруг возникнет расстройство желудочно-кишечного тракта?
Мало ли чего не бывает, космонавты тоже люди.

ХВ.

ЦитироватьOleg пишет:
космонавты тоже люди.
но, с железным желудочно-кишечным трактом, с железными нервами и железным сердцем.

Zelenyikot

Цитироватьsilentpom пишет:
я ему в жж написал, что он не очень правильно понимает проблему торможения со второй космической
Не увидел вашего комментария в той теме. Вы где написали?
Можете повторить здесь?

silentpom

ЦитироватьZelenyikot пишет:
Не увидел вашего комментария в той теме. Вы где написали?
http://zelenyikot.livejournal.com/113013.html?thread=32034933#t32034933
вся ветка, докемент ниже скинул.
хорошо, что вы тут зарегались

Павел73

ЦитироватьNilk пишет:
ЦитироватьВроде на срок, пока памперс не лопнет
Ещё пакет к заднице можно приклеить и ждать пока лопнет он  :D
Специальная предполётная диета. Тогда на небольшой срок действительно можно памперсами обойтись.
Будет не до космонавтики (С) Ронату.

Rifkat

ЦитироватьПавел73 пишет:
ЦитироватьNilk пишет:
ЦитироватьВроде на срок, пока памперс не лопнет
Ещё пакет к заднице можно приклеить и ждать пока лопнет он  :D  
Специальная предполётная диета. Тогда на небольшой срок действительно можно памперсами обойтись.
Пока спасатель-унитаз не прилетит, если дракон зависнет на орбите.
Дрион покидает Землю

Salo

 Jeff Foust‏ @jeff_foust  50 мин.50 минут назад  
Updated commercial crew milestone chart from NASA's Kathy Lueders:
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"

tnt22


triage

Цитироватьhttps://www.flickr.com/photos/nasakennedy/
Taken on March 8, 2017


Astronaut Bob Behnken emerges from the hatch of a SpaceX Crew Dragon spacecraft in manufacturing at SpaceX's headquarters and factory in Hawthorne, California. Behnken is one of four NASA astronauts sel ected to train with Boeing and SpaceX ahead of flight tests for NASA's Commercial Crew Program. Along with Behnken, Eric Boe, Doug Hurley and Suni Williams are working with the companies on their independent spacecraft and launch vehicles being developed to take astronauts to the International Space Station. Photo credit: SpaceX

Astronaut Bob Behnken emerges fr om the top hatch of a SpaceX Crew Dragon spacecraft in manufacturing at SpaceX's headquarters and factory in Hawthorne, California, as astronaut Eri Boe looks on. Behnken and Boe are two of four NASA astronauts selected to train with Boeing and SpaceX ahead of flight tests for NASA's Commercial Crew Program. Along with Behnken and Boe, Doug Hurley and Suni Williams are working with the companies on their independent spacecraft and launch vehicles being developed to take astronauts to the International Space Station. Photo credit: SpaceX

Georgea

Интересно, они специально подобрали такого, чтобы напоминал Мэтта Деймона?

Чебурашка

Мэтт Деймон - это плохой знак. Во всех последних своих фильмах его персонаж попадал в какую-то задницу, из которого героическими усилиями его спасали :D

Georgea

ЦитироватьЧебурашка пишет:
Мэтт Деймон - это плохой знак. Во всех последних своих фильмах его персонаж попадал в какую-то задницу, из которого героическими усилиями его спасали  :D
Баллистики ошибутся и вместо облетной лунной траектории запулят капсулу на Марс.

tnt22

Цитировать Chris B - NSF‏ @NASASpaceflight 18 мин. назад

FEATURE ARTICLE: Commercial Crew on tight but achievable timeline for crewed flights in 2018 - https://www.nasaspaceflight.com/2017/04/commercial-crew-tight-achievable-timeline-2018/ ... - by @CwG_NSF
https://www.nasaspaceflight.com/2017/04/commercial-crew-tight-achievable-timeline-2018/
ЦитироватьCommercial Crew on tight but achievable timeline for crewed flights in 2018
April 7, 2017 by Chris Gebhardt

 

The long and arduous process of achieving commercial crew transportation services to space is closing in on an important milestone. At a recent update to the NASA Advisory Council, NASA's commercial crew transportation services program manager discussed numerous aspects to SpaceX and Boeing's progress over the last few months and revealed that, while the timeline is tight, the two companies are on track for their scheduled crew demo flights of Dragon and Starliner in 2018.
...

SpaceX – waking the Dragons:
Спойлер
Since the last NAC update, SpaceX has completed the design review for the validation propulsion module and is continuing to parse down there open items list in support of design implementation closure for the crew version of their Dragon capsule.



Moreover, according to the NAC presentation from the CCP, "Completion of ECLSS (Environmental Control and Life Support System) system testing and successful suit milestone testing in Q4 CY2016 provides confidence that designs are closing and on a good trajectory for cert/qual."

According to Ms. Lueders, the fact that SpaceX completed their suit milestones in 2016 "really built up a lot of confidence amongst the team" who had been nervous about the suit milestone.

From an infrastructure standpoint, SpaceX has completed the crew access arm and white room critical design reviews and has also completed the pad 39A design reviews including fluid systems, environmental control systems, emergency egress system, and hydraulics upgrades."



To this, Ms. Lueders added that NASA and the CCP was given a demonstration last fall of crew egress as part of the Launch Segment Operational Readiness Review for SpaceX.

In terms of the Falcon 9, NASA and the CCP are continuing to partner with SpaceX on the implementation of the Block 5 design upgrade.
Merlin 1D and MVAC design reviews have been completed.

Shifting gears to demonstration and testing, the activation of LC-39A this year and the subsequent three launches from there have "given us a lot more data on 39A then we had originally planned to have prior to the crewed missions," noted Ms. Lueders.

SpaceX is also proceeding through parachute testing as well as the build for four Dragon crew modules.



Currently, the commercial company is in production of a qualification module, the DM-1 and DM-2 modules, and an ECLSS module.

The qualification module is undergoing structural testing at this time while the DM-1 service section is undergoing integration work with planned completion in Quarter 2 of this year.

The ECLSS module has completed its four-person test, and the DM-2 Dragon is proceeding through weldment with an anticipated completion date in Quarter 2 of this year.

SpaceX's uncrewed demo flight is currently scheduled for later this year, in November, ahead of the crewed demo flight in May 2018.

(Images: NASA and L2 artist Nathan Koga – The full gallery of Nathan's (SpaceX Dragon to MCT, SLS, Commercial Crew and more) L2 images can be *found here*))
[свернуть]