Dragon Crew v.2.0

Автор igorvs, 30.04.2014 07:08:57

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

еcort

SFT пройден, после совместного изучения полученных данных NASA и SpaceX ожидаем перехода к IFA

tnt22

Цитировать Michael Baylor‏ @nextspaceflight 6 ч. назад

The Crew Dragon static fire has occurred at Cape Canaveral. Initial indications are that it went well (brief cloud of dust, but nothing more after that). #SpaceX #CommercialCrew


6 ч. назад

All signs are that this has been a very good day for Commercial Crew. Now we wait for NASA and/or SpaceX to officially confirm.


William Harwood‏ @cbs_spacenews 5 ч.назад

Crew Dragon: We believe SpaceX carried out a Crew Dragon engine test firing today around 3:08pm EST at the Cape Canaveral AFS; no confirmation yet from SpaceX, but a large whitish plume in the direction of LZ-1 was clearly visible from Port Canaveral




SpaceX‏ @SpaceX 3 ч. назад

Full duration static fire test of Crew Dragon's launch escape system complete – SpaceX and NASA teams are now reviewing test data and working toward an in-flight demonstration of Crew Dragon's launch escape capabilities




Michael Baylor‏ @nextspaceflight 3 ч. назад

Pending final confirmation of a successful test from the data reviews, #SpaceX could be ready to conduct the Crew Dragon inflight abort test as early as December.

tnt22

https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2019/11/13/spacex-completes-crew-dragon-static-fire-tests/
ЦитироватьSpaceX Completes Crew Dragon Static Fire Tests

Marie Lewis
Posted Nov 13, 2019 at 6:04 pm



Today, SpaceX completed a series of static fire engine tests of the Crew Dragon spacecraft in advance of an in-flight launch escape demonstration, known as the In-Flight Abort Test.

The engine tests, conducted near SpaceX's Landing Zone 1 on Cape Canaveral Air Force Station in Florida, began with two burns for a duration of one-second each for two of Crew Dragon's 16 Draco thrusters. The Draco thrusters are used for on-orbit maneuvering and attitude control, and would also be used for re-orientation during certain in-flight launch escapes. Following these initial Draco thruster burns, the team completed a full-duration firing for approximately nine seconds of Crew Dragon's eight SuperDraco engines. The SuperDraco engines are designed to accelerate Dragon away from the F9 launch vehicle in the event of an emergency after liftoff.

In quick succession, immediately after the SuperDracos shut down, two Dracos thrusters fired and all eight SuperDraco flaps closed, mimicking the sequence required to reorient the spacecraft in-flight to a parachute deploy attitude and close the flaps prior to reentry. The full sequence, from SuperDraco startup to flap closure, spanned approximately 70 seconds.

In April, during a similar set of engine tests, the spacecraft experienced an anomaly which led to an explosion and loss of the vehicle. In the following months, an Anomaly Investigation Team made up of SpaceX and NASA personnel determined that a slug of liquid propellant in the high-flow helium pressurization system unexpectedly caused a titanium ignition event resulting in an explosion. Based on that investigation's findings and months of testing, SpaceX redesigned components of the system to eliminate the possibility of slugs entering the high-flow pressurization system.

Today's tests will help validate the launch escape system ahead of Crew Dragon's in-flight abort demonstration planned as part of NASA's Commercial Crew Program. SpaceX and NASA will now review the data from today's test, perform detailed hardware inspections, and establish a target launch date for the In-Flight Abort Test.

tnt22

https://tass.ru/kosmos/7112731
Цитировать14 НОЯ, 04:55
SpaceX провела испытания системы эвакуации с корабля Crew Dragon
В компании заявили, что совместно с NASA работают над тем, чтобы продемонстрировать возможности эвакуации с Crew Dragon во время полета

НЬЮ-ЙОРК, 14 ноября. /ТАСС/. Американская компания SpaceX предпринимателя Илона Маска провела успешные огневые испытания системы эвакуации космического корабля Crew Dragon, предназначенного для пилотируемых полетов. Об этом в среду сообщается в Twitter SpaceX.

"Завершено полномасштабное огневое испытание системы эвакуации при запуске Crew Dragon, - отмечается в сообщении. - Команды SpaceX и NASA (Национального управления США по аэронавтике и исследованию космического пространства) изучают результаты испытаний и работают над тем, чтобы продемонстрировать возможности эвакуации с Crew Dragon во время полета".
SpaceX 2 марта осуществила запуск к Международной космической станции (МКС) корабля Crew Dragon в беспилотном режиме. 3 марта он впервые пристыковался к орбитальному комплексу. Отстыковка состоялась 8 марта. Корабль после спуска на парашюте приводнился в Атлантическом океане.

С 2011 года к МКС из пилотируемых кораблей летали только российские "Союзы". Они доставляют российских, американских и других членов экипажа станции. В США новые космические корабли для пилотируемых полетов разрабатывают компании SpaceX и Boeing.
[свернуть]

tnt22

https://spaceflightnow.com/2019/11/13/spacex-fires-up-crew-dragon-thrusters-in-key-test-after-april-explosion/
ЦитироватьSpaceX fires up Crew Dragon thrusters in key test after April explosion
November 13, 2019 | Stephen Clark[/URL


Eight SuperDraco thrusters fired during a ground test Wednesday at Cape Canaveral Air Force Station. Credit: SpaceX

SpaceX test-fired the Crew Dragon spacecraft's eight SuperDraco abort engines Wednesday at Cape Canaveral, paving the way for a high-altitude rocket escape test and demonstrating engineers have apparently fixed the problem that triggered an explosion during a similar ground firing in April.

The ground test Wednesday was a significant achievement for SpaceX as the company steps closer toward launching astronauts, a goal set back by months after an April 20 explosion destroyed a Crew Dragon spacecraft that had recently returned fr om an unpiloted test flight to the International Space Station.

"Full duration static fire test of Crew Dragon's launch escape system complete," SpaceX tweeted Wednesday. "SpaceX and NASA teams are now reviewing test data and working toward an in-flight demonstration of Crew Dragon's launch escape capabilities."

The in-flight abort test, scheduled for mid-December, show the Crew Dragon spacecraft can escape fr om a Falcon 9 rocket at high altitude. The SuperDraco abort thrusters would be used to push the capsule off the top of the Falcon 9 booster in the event of a catastrophic failure.

"SpaceX and NASA will now review the data from today's test, perform detailed hardware inspections, and establish a target launch date for the In-Flight Abort Test," NASA said in a statement Wednesday.

The test-firing occurred at approximately 3:08 p.m. EST (2008 GMT) Wednesday on a test stand at Landing Zone 1, the site wh ere SpaceX lands Falcon 9 rocket boosters for reuse.

NASA has awarded more than $3.1 billion in funding to SpaceX to develop the Crew Dragon spacecraft since the commercial crew program began in 2010. The space agency has awarded Boeing a similar series of contracts valued at more than $4.8 billion.

The Crew Dragon's first flight with astronauts is scheduled in the first half of 2020. NASA astronauts Bob Behnken and Doug Hurley are assigned to the Crew Dragon's first piloted mission, designated Demo-2, before NASA clears the SpaceX-built craft for regular crew rotation flights to the space station.

The Crew Dragon's eight SuperDraco engines, clustered in four pods around the circumference of the capsule, are designed to rapidly ignite and ramp to to full power. The eight engines consume hydrazine and nitrogen tetroxide propellants. The two chemicals ignite when mixed together.

The SuperDracos cumulatively generate 128,000 pounds of thrust at full power to push the Crew Dragon spacecraft away from its launcher.

SpaceX and NASA did not publicize the schedule for Wednesday's static fire test in advance.

In an update posted after the Wednesday's test, NASA said that the testing began with one-second burns of two of the Crew Dragon's 16 Draco thrusters, smaller control jets used for in-orbit maneuvers. The Dracos would also be used to re-orient the spacecraft during in-flight aborts.

"Following these initial Draco thruster burns, the team completed a full-duration firing for approximately nine seconds of Crew Dragon's eight SuperDraco engines," NASA said. "The SuperDraco engines are designed to accelerate Dragon away from the F9 launch vehicle in the event of an emergency after liftoff.

"In quick succession, immediately after the SuperDracos shut down, two Dracos thrusters fired and all eight SuperDraco flaps closed, mimicking the sequence required to re-orient the spacecraft in flight to a parachute deploy attitude, and close the flaps prior to re-entry," NASA said. "The full sequence, from SuperDraco startup to flap closure, spanned approximately 70 seconds."

Investigators determined a leaky valve inside the Crew Dragon's abort propulsion system led to the explosion in April, which spread toxic debris across the test site at Landing Zone 1.

"That was a very dear vehicle for us," said Kathy Lueders, manager of NASA's commercial crew program, last month. "We were on a high coming off Demo-1 (the unpiloted test flight), then to lose that vehicle. That vehicle was going in a museum somewhere. I'm really proud of the way the team over the summer has carefully worked through the anomaly investigation, worked through the changes in the system."

A faulty check valve inside the propulsion system allowed nitrogen tetroxide oxidizer to enter high-pressure helium tubes during ground processing before the attempted static fire test in April.

The helium system is used to quickly pressurize the propulsion system, allowing the SuperDraco thrusters to fire up during a launch emergency.

When the abort system began pressurizing on the April test, nitrogen tetroxide that had leaked into the helium pressurization system was driven back into the check valve, which is made of titanium.

"Imagine a lot of pressure driving back a slug of liquid (that) has significant force, and that basically destroyed the check valve and caused an explosion," said Hans Koenigsmann, SpaceX's vice president of build and flight reliability, in a July press briefing.

"We found out that ... when the pressure is high, and you drive a slug with a lot of energy into a titanium component, that you can have this rather violent reaction," Koenigsmann said.

The violent result was surprising. Engineers did not expect titanium, a material commonly used for decades on space vehicles around the world, could react so explosively in such an environment.

SpaceX added a burst disk to prevent propellant from leaking into the high-pressure lines before ignition.

On rockets and spacecraft, burst disks are designed for a single use. The burst disks block the pathway between the propellant and pressurization systems until they rupture during the engine startup sequence, allowing fluids to mix.

SpaceX engineers will replace the ruptured burst disk on the capsule tested Wednesday, then complete a series of data reviews and hardware inspections before readying the same vehicle for the in-flight abort test next month.

A full-scale Falcon 9 rocket — with all its parts other than a second stage engine — will loft the Crew Dragon capsule into the stratosphere for the high-altitude abort demonstration.

The in-flight abort test plan calls for the rocket to take off from launch pad 39A at the Kennedy Space Center and arc over the Atlantic Ocean, firing its nine main engines for nearly a minute-and-a-half, as it would during a typical launch. SpaceX will pre-program the Falcon 9's nine Merlin booster engines to switch off after surpassing the speed of sound.

A computer on the Crew Dragon spacecraft will detect the loss of thrust and trigger an abort approximately 88 seconds after liftoff, Lueders said last month, and the capsule will parachute into the Atlantic, wh ere recovery teams will be on standby to retrieve it.

SpaceX does not expect the Falcon 9 booster to survive the harrowing abort test.

tnt22

https://ria.ru/20191114/1560909223.html
ЦитироватьSpaceX провела огневое испытание системы эвакуации корабля Crew Dragon
03:54 14.11.2019

ВАШИНГТОН, 14 ноя - РИА Новости. Компания SpaceX провела успешное наземное огневое испытание системы эвакуации новейшего пилотируемого корабля Crew Dragon, сообщила она в своем аккаунте в Twitter.

"Завершено полноценное по времени статическое огневое испытание системы стартовой эвакуации корабля Crew Dragon - специалисты SpaceX и  НАСА изучают полученные данные и работают над подготовкой к демонстрации возможностей этой системы в ходе полета", - сообщила компания, опубликовав снимок корабля Crew Dragon с работающими двигателями SuperDraco.

Ранее в апреле текущего года в ходе аналогичного наземного испытания произошла нештатная ситуация с двигателем корабля. Сообщалось, что из-за отказа обратного клапана внутри гелиевой системы наддува двигательной установки корабля произошел взрыв. После аварии компания модифицировала систему корабля, заменив обратные клапаны на разрушающиеся мембраны, а также приняла меры по непопаданию окислителя в систему наддува.

Как сообщил в связи со статическим испытанием портал Spaceflight Now, тестовый запуск Crew Dragon для демонстрации системы спасения экипажа в случае аварийного старта планируется на декабрь. Пилотируемый старт новейшего корабля, изначально планировавшийся на 2019 год, теперь ожидается в первой половине 2020 года.
В 2011 году была выведена из эксплуатации американская многоразовая пилотируемая транспортная система Space Shuttle. После этого экипажи на МКС доставляют только российские корабли "Союз".

Для возобновления пилотируемой программы по контракту с НАСА пилотируемые корабли строят частные компании SpaceX и Boeing. SpaceX в марте осуществила первый испытательный беспилотный полет Crew Dragon к МКС. Компания Boeing ранее в ноябре уже испытала в ходе тестового полета систему эвакуации корабля Starliner и планирует его запуск к МКС в беспилотном режиме на 17 декабря.
[свернуть]

sas

Черт, американцы не летают сами в космос дольше, чем после ЭПАС!

tnt22

#2867
Цитировать Jeff Foust‏ @jeff_foust 6 мин. назад

From the report: "final vehicle certification for both contractors [Boeing and SpaceX] will likely be delayed at least until summer 2020"
Цитировать NASA OIG‏ @NASAOIG 10 мин. назад

The OIG examined NASA's progress for transporting astronauts to the International Space Station on commercial launch vehicles.
See:  https://oig.nasa.gov/docs/IG-20-005.pdf ...  /  https://oig.nasa.gov/videos.html?id=5107 ...

IG-20-005.pdf - 4.2 MB, 53 стр, 2019-11-14 18:22:31 UTC


LRV_75

Санта Барбара
Главное не наличие проблем, главное способность их решать.
У каждой ошибки есть Имя и Фамилия

Astro Cat

Цитироватьtnt22 написал:
From the report: "final vehicle certification for both contractors [Boeing and SpaceX] will likely be delayed at least until summer 2020"
До марта 2020 года Соединенные Штаты отправят астронавтов на Международную космическую станцию (МКС) на собственном пилотируемом космическом корабле, что сделает ненужным российский «Союз МС», заявил вице-президент США Майкл Пенс в Исследовательском центре имени Джозефа Эймса (Калифорния).
https://lenta.ru/news/2019/11/15/nasa/

еcort

Цитироватьtnt22 написал:
The OIG examined NASA's progress for transporting astronauts to the International Space Station on commercial launch vehicles.
Из-за оного отчёта уже нехилое бурление началось:


KBOB

Цитироватьеcort написал:
 
Цитироватьtnt22 написал:
The OIG examined NASA's progress for transporting astronauts to the International Space Station on commercial launch vehicles.
Из-за оного отчёта уже       нех        илое бурление           началось:
   
 
Они не хотят "Америка грейт егейн" за дополнительные 40 лямов?
Россия больше чем Плутон.

еcort

ЦитироватьKBOB написал:
Они не хотят "Америка грейт егейн" за дополнительные 40 лямов?
Публика (см, статью) возмущается кулуарно выделенным Boeing денежным бонусом™ в размере ~287 млн $ под липовое обоснование (SpaceX об этих "премиальных изменениях" в контракте CCP даже не уведомили).

PS Маск уже высказался

KBOB

Цитироватьеcort написал:
 
ЦитироватьKBOB написал:
Они не хотят "Америка грейт егейн" за дополнительные 40 лямов?
Публика (см, статью) возмущается кулуарно выделенным Boeing  денежным бонусом™  в размере ~287 млн $ под липовое обоснование (SpaceX об этих "премиальных изменениях" в контракте CCP даже не уведомили).

PS  Маск уже высказался
А на Союзах лучше чем на Боинге (80M$ vs 90M$), интересно что mr Trampoline скажет?
Россия больше чем Плутон.

azvoz

ЦитироватьAstro Cat написал:
До марта 2020 года Соединенные Штаты отправят астронавтов на Международную космическую станцию (МКС) на собственном пилотируемом космическом корабле, что сделает ненужным российский «Союз МС»,  заявил  вице-президент США  Майкл Пенс  в Исследовательском центре имени Джозефа Эймса (Калифорния
Так он совсем недавно в конце лета про 2019 то же самое говорил.
Просто дежурные мантры.

KBOB

https://lenta.ru/news/2019/03/25/roscosmos/




ЦитироватьМесто на американских космических кораблях Crew Dragon и Starliner стоит в два раза дороже, чем на российском «Союзе», приводит РИА Новости заявление генерального директора «Роскосмоса» Дмитрия Рогозина.
«Это  моя экспертная оценка — 110-120 миллионов долларов за кресло [в Crew  Dragon и Starliner]. Если мы продаем за 80 миллионов, то,  соответственно, мы имеем маржу достаточно большую. У нас минимум в два  раза кресло дешевле», — сказал менеджер.
По мнению Рогозина, SpaceX  не сможет «демпинговать на цене кресла» Crew Dragon, поскольку  соответствующий космический корабль создавался в рамках гражданской  программы,
Россия больше чем Плутон.

Alex_II

ЦитироватьKBOB написал:
Это  моя экспертная оценка — 110-120 миллионов долларов за кресло
Дальше можно уже не читать ибо эксперт из Дмитрий Олегыча дюже фиговый...
И мы пошли за так, на четвертак, за ради бога
В обход и напролом и просто пылью по лучу...

Denis Voronin

ЦитироватьAlex_II написал:
 
ЦитироватьKBOB написал:
Это  моя экспертная оценка — 110-120 миллионов долларов за кресло
Дальше можно уже не читать ибо эксперт из Дмитрий Олегыча дюже фиговый...
Однако он может оказаться прав, но с одной важной поправкой: это деньги вложенные в экономику США. Разумеется американцы даже не будут задумываться о том куда потратить.
Кривыми должны быть извилины, а не руки.

opinion

#2878
Цитироватьеcort написал:
 
ЦитироватьKBOB написал:
Они не хотят "Америка грейт егейн" за дополнительные 40 лямов?
Публика (см, статью) возмущается кулуарно выделенным Boeing  денежным бонусом™  в размере ~287 млн $ под липовое обоснование (SpaceX об этих "премиальных изменениях" в контракте CCP даже не уведомили).

PS  Маск уже высказался
Из отчета: "Five days after NASA committed to pay $287.2 million in price increases for four commercial crew missions, Boeing submitted an official proposal to sell NASA up to five Soyuz seats for $373.5million for missions during the same time period.  In total, Boeing received $660.7million above the fixed prices set in the CCtCap pricing tablesto pay for an accelerated production timetable for four crew missions and fiveSoyuz seats."
Через 5 (пять) дней (дней) после того, как НАСА обязалось выплатить лишние 287 лимонов за четыре миссии, Боинг сделал предложение купить у него пять мест на Союзе за 373 миллиона на тот же период времени. При этом следует учитывать, что НАСА согласилось на увеличение цены из-за опасений что в указанный период времени не сможет доставлять астронавтов на МКС.

А вы говорите, что Маск мошенник.
There are four lights

opinion

Увеличили выплаты Боингу в обмен на сокращение длительности цикла производства. Одна из причин - по контракту нельзя начинать платить за производство кораблей до завершения определенного этапа сертификации, поэтому к нужному времени корабли не будут готовы. После этого отменили этот запрет и начали платить заранее.

К СпейсИкс с подобным предложением не обращались, потому что у них и так цикл производства достаточно короткий. НАСА устраивает.


Отчет читается, как готовое обвинительное заключение. Куда их следственный комитет смотрит?
There are four lights