Страницы: Пред. 1 ... 48 49 50 51 52 ... 57 След.
RSS
CST-100
 
Где же Not? Что он скажет про оранжевое облако?
 
Оринжевое облака - это от упавшего недалеко агрегатного отсека
 
косяк с парашютами. но тёлка сказал нужно ту гоод чутс, зачёт вобщем.
 
В трансляции что-то активно про redundancy importance говорили. Похоже, капсула действительно на двух парашютах вместо трех опускалась.
 
 
Цитата
Чебурашка написал:
Оринжевое облака - это от упавшего недалеко агрегатного отсека
Да понятно, что не от самого корабля, но всё же.
 
 
 
 
вот! астронавты уже вылезли! с виду не мятые даже!
 
 
 
Трансляция НАСА завершена

 
Цитата
Chris G - NSF‏ @ChrisG_NSF 11 мин. назад

Main point: SUCCESSFUL TEST!

All 8 objectives appear to have been demonstrated with one visual issue (1 chute not deploying).

But a SUCCESSFUL TEST.

Congratulations to @BoeingSpace.
 
Вообщем Боинг облажался. Никуда он не полетит в декабре. Имхо.
 
Цитата
Chris G - NSF‏ @ChrisG_NSF 5 мин. назад

This is also a GREAT accidental test of a 1 chute out SAFE and SUCCESSFUL landing.

Easy to fixate on what didn't happen, but more important to understand that this was a SUCCESSFUL test of the objectives and in some unanticipated ways.
 
https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2019/11/04/pad-abort-test-complete/
Цитата
Pad Abort Test Complete

Anna Heiney
Posted Nov 4, 2019 at 9:21 am



Boeing’s CST-100 Starliner’s four launch abort engines and several orbital maneuvering and attitude control thrusters ignite in the company’s Pad Abort Test, pushing the spacecraft away from the test stand with a combined 160,000 pounds of thrust, from Launch Complex 32 on White Sands Missile Range in New Mexico. Image credit: NASA TV

Boeing’s CST-100 Starliner Pad Abort Test is complete. The test began at 9:15 a.m. EST (7:15 a.m. MST) with ignition of the vehicle’s launch abort engines and orbital maneuvering and attitude control system, concluding a short time later with touchdown on a cushion of airbags.


Parachutes deploy in in Boeing’s Pad Abort Test of its CST-100 Starliner spacecraft, slowing the descent of the vehicle. Image credit: NASA TV

The test was designed to verify that each of Starliner’s systems will function not only separately, but in concert, to protect astronauts by carrying them safely away from the launch pad in the unlikely event of an emergency prior to liftoff. During the test, Starliner’s four launch abort engines and several orbital maneuvering and altitude control thrusters fired to push the spacecraft approximately 1 mile above land and 1 mile north of the test stand.


Boeing’s CST-100 Starliner lands in the New Mexico desert in the company’s Pad Abort Test for NASA’s Commercial Crew Program. Image credit: NASA TV

Boeing’s next mission, called Orbital Flight Test, will launch an uncrewed Starliner spacecraft to the station on a United Launch Alliance Atlas V rocket from Cape Canaveral Air Force Station’s Space Launch Complex 41. Launch is targeted for Dec. 17.
 
Не даром SpaceX проводит столько тестов парашютов!
Для беспилотного полета проблема с одним из куполов не препятствие.
У Боинга я так понимаю тоже будет тест с уводом капсулы на Q-max перед пилотируемым полетом?
Вот тогда все проблемы должны быть решены и всё должно пройти на отлично.
Но вонючку лучше дожигать совсем после отделения ПАО, а не травить сусликов и других двуногих...
Изменено: Искандер - 04.11.2019 18:08:07
Aures habent et non audient, oculos habent et non videbunt
 
Цитата
Boeing Starliner Pad Abort Test

SciNews

4 нояб. 2019 г.
https://www.youtube.com/watch?v=acOFK3Bsj58 (4:06)
 
Запись трансляции теста (НАСА)
Цитата
Pad Abort Test of Boeing's Starliner Spacecraft

NASA

Трансляция началась 81 минута назад
https://www.youtube.com/watch?v=1NLQ4bO-f58 (42:59)
Страницы: Пред. 1 ... 48 49 50 51 52 ... 57 След.
Читают тему (гостей: 1)
Журнал Новости Форум Фото Статьи Книги