Страницы: Пред. 1 ... 22 23 24 25 26 ... 58 След.
RSS
CST-100
 
лет 30 назад такой же молодой человек, как Quооndo, в Америке мечтал про 20-30 пусков Шаттла в год, про свою крупную орбитальную станцию. но реальность оказалась другая...
однако ж не стОит становиться пессимистами.
 
http://www.nasaspaceflight.com/2016/01/atlas-v-starliner-to-dry-tests-ahead-launch/
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Цитата
Quооndo пишет:
Чтобы Стралайнер возил не 2-3 человека
Кроме первого пилотируемого полета экипаж в дальнейшем никак не 2-3 человека....

Откуда пишущие в теме берут что НАСА будет брать б/у.... какие англоязычные официальные источники? кроме как заявлений что корабль частично многоразовый
Изменено: pnetmon - 07.01.2016 17:53:11
 
Цитата
pnetmon пишет:
Откуда пишущие в теме берут что НАСА будет брать б/у.... какие англоязычные официальные источники? кроме как заявлений что корабль частично многоразовый
John Elbon об этом говорил в конце января прошлого года. На 4 полета (один беспилотный, один испытательный, и два операционных) строится всего два корабля.  
 
Цитата
pnetmon пишет:
Кроме первого пилотируемого полета экипаж в дальнейшем никак не 2-3 человека....
Будет четыре.
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Цитата
Paleopulo пишет:
John Elbon об этом говорил в конце января прошлого года. На 4 полета (один беспилотный, один испытательный, и два операционных) строится всего два корабля.
а можно ссылку на источник т.к. не нашел с разбега. На форуме тоже не нашел что строится два корабля, это более похоже на два запуска по контракту в рамках операционной деятельности. На англоязычной вики тоже нету.
Цитата
http://spaceflightnow.com/2015/01/28/atlas-5-launch-pad-being-prepared-for-astronaut-crews/
“We build that up and we load it to make sure that the design matches the load paths,” Elbon said. “This fall, the pieces that will make up the qualification test vehicle, which then gets refurbished to become the crew flight test vehicle, will be arriving.”
Цитата
http://spaceflightnow.com/2015/02/20/launch-america-getting-new-access-gantry-for-astronauts-2/
“The CST-100 capsule is designed to be used 10 times. So we will recover it, refurbish it in the facility at KSC and fly it again,” said Elbon.
Кто-то надеятся что пятое место будет использоваться не по контракту с НАСА
Цитата
http://www.americaspace.com/?p=61328
“What is the crew size that can fly aboard CST-100?”
“The crew size will be five. We can go to seven if we have to. But NASA only wants four. Their requirement says four. We sell NASA the seats,” said Ferguson.
Цитата
http://www.boeing.com/space/crew-space-transportation-100-vehicle/
(что-то Боинг не пишет на странице в вехах истории про купленный второй полет, про первый писали)


Статья от 29 декабря 2015 с фотографиями
Цитата
http://www.universetoday.com/120760/buildup-first-boeing-starliner-crew-vehicle-ramps-kennedy-space-center/
BUILDUP OF FIRST BOEING STARLINER CREW VEHICLE RAMPS UP AT KENNEDY SPACE CENTER
29 Dec , 2015 by Ken Kremer
Изменено: pnetmon - 07.01.2016 20:38:50
 
странно, НАСА Маску отказало в повторном использовании "Драконов" при полётах на МКС, а Боингу разрешило, в чём же причина, у них корабли что не в солёные Атлантический или Тихий океаны будут приводнятся, а к примеру в пресное озеро Мичиган, или Боингу удалось создать системы корабля на которые не воздействует солёная вода?
 
тут ещё момент у Маска с многоразовостью Falcon 9, НАСА вряд ли ему позволит сажать пилотируемый Дракон на уже отлетавшую 1 ступень, вероятно для Дракона будут использовать новую, а её уже отлетавшую для других ПН
 
Цитата
Коля Наумов пишет:
у них корабли что не в солёные Атлантический или Тихий океаны будут приводнятся, а к примеру в пресное озеро Мичиган, или Боингу удалось создать системы корабля на которые не воздействует солёная вода?
кажется ответ звучал ранее
http://novosti-kosmonavtiki.ru/forum/messages/forum10/topic12270/message1220415/#message1220415
Цитата
Valerij пишет:
На сушу, на аэробэгах (надувных амортизаторах). Естественно, с парашютом.
 
Цитата
pnetmon пишет:
Цитата
Коля Наумов пишет:
у них корабли что не в солёные Атлантический или Тихий океаны будут приводнятся, а к примеру в пресное озеро Мичиган, или Боингу удалось создать системы корабля на которые не воздействует солёная вода?
кажется ответ звучал ранее
http://novosti-kosmonavtiki.ru/forum/messages/forum10/topic12270/message1220415/#message1220415
Цитата
Valerij пишет:
На сушу, на аэробэгах (надувных амортизаторах). Естественно, с парашютом.
неужто они смогут смягчить удар, при приземлении? так чтоб не пострадали астронавты и СА, это же не версия многоразового Дракона с его управляемым спуском при использовании двигателей САС/ДМП, который должен будет приземляться в определённой площадке, а Старлайнер планируют сажать в пустыне?
 
Коля, Вам же сказали - посадка на надувных амортизаторах /вроде тех, что в автомашинах/. Вполне смягчают удар.
Вообще, исследовать солнечную систему автоматами - это примерно то же самое, что посылать робота вместо себя в фитнес, качаться.Зомби. Просто Зомби (с)
Выход из колыбели В БУДУЩЕМ может возникнуть только в случае конфликта цивилизаций. А. Семёнов (с)
 
Цитата
pkl пишет:
Коля, Вам же сказали - посадка на надувных амортизаторах /вроде тех, что в автомашинах/. Вполне смягчают удар.
да всё понятно, спасибо, просто странно что никто кроме Боинга не использовал и не планирует (насколько мне известно)
 
Много автоматов использовало пневматические бамперы.
Мало пилотируемых капсул было в разработке. Пилотируемые американские капсулы садились на воду. Советские амортизировались ДМП еще со времен Восхода. Китайцы повторили советские образцы.
 
Цитата
N пишет:
Много автоматов использовало пневматические бамперы.
Мало пилотируемых капсул было в разработке. Пилотируемые американские капсулы садились на воду. Советские амортизировались ДМП еще со времен Восхода. Китайцы повторили советские образцы.
про посадку пилотируемых всё известно... летавших и летающих. а про автоматы, какие из них садились на Землю на надувных амортизаторах? такая посадка была у аппаратов Е-6, и марсианских АМС, и то по большей части советских
 
Цитата
Quооndo пишет:
Цитата
Paleopulo пишет:
Экипажи не назначались, корабли пока в разработке.
Экипажи для тестовых полетов уже готовы, Даг Херли Сунита Вильямс и другие. Такие экипажи да, пока не назначались, но и рано еще. В 2017-ом только предварительно тестовые полеты.
Бенкен и Боу, похоже, специализируются на CST-100 (в сообщении от 7 января 2016). Хотя, может быть, в кадр попала только их тренировка




https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2016/01/07/astronauts-take-first-look-at-starliner-trainers/
 
http://spaceflightnow.com/2016/01/19/bridging-the-past-and-future-on-the-shoulders-of-the-atlas-rocket/
Цитата
Bridging the past and future on the shoulders of the Atlas rocket
Posted on January 19, 2016 by Justin Ray

Two generations of manned Atlas rockets. Launch of John Glenn (left) and concept of Starliner (right). Credit: NASA and Boeing

CAPE CANAVERAL — On top of an Atlas rocket, the place where orbital spaceflight for American astronauts began, will sit Boeing’s Starliner spacecraft to launch humans into space starting next year.
It was Feb. 20, 1962 when an Atlas D booster blasted off with Project Mercury’s Friendship 7 capsule and John Glenn to become the nation’s first person to orbit the Earth.
More than a half-century later, a bold new era of commercial travel to and from space is about to start, and Atlas rockets will again play a pivotal role.
The domestic access to space for U.S. astronauts has been stymied since the winged shuttle orbiters were retired from service in 2011, leaving NASA to purchase seats aboard Russian Soyuz crew capsules flying up and down from the International Space Station.
The Soyuz, a reliable ship for sure, launches and lands in Kazakhstan, away from the limelight and national pride of Americans who once flocked to Florida’s Space Coast for a glimpse of man departing the Earth atop a rocket’s brilliant glare.
But next year, after enduring budget-related delays, NASA’s Commercial Crew Program is poised to launch its first astronauts from U.S. soil.
“I remember when I launched from Kennedy the first time on a U.S. space shuttle and it was pretty amazing. So I can only imagine what it’s going to be like after this long period of time to get back on a spacecraft at Kennedy and have family and friends and people from all over the country watching. That’s going to be pretty special,” said Suni Williams, one of the astronauts now training to fly on a Commercial Crew spacecraft.
“I think we have lost a little bit of that in the last couple of years because we were launching from so far away in Kazakhstan with the Russian space program. So bringing that back home to everybody here, it will be a pretty exciting moment.”

Crowds flock to the Space Coast to see the final shuttle launch in 2011. Credit: NASA

Скрытый текст
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Цитата
ULA Подлинная учетная запись ‏@ulalaunch
.@Commercial_Crew astronauts getting to know #AtlasV, which will launch @BoeingDefense’s #Starliner #LaunchAmerica

Цитата
ULA Подлинная учетная запись ‏@ulalaunch  
Hosted @Astro_Boe @Astro_Suni @AstroBehnken & @Astro_Doug at our Decatur AL factory today! #Starliner #LaunchAmerica  
 
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
незнаю было или нет про двигатели
Цитата
https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2016/02/16/starliner-testing-white-sands-new-mexico/
Posted on February 16, 2016 at 10:46 am by Steven Siceloff.

Starliner Testing: White Sands, New Mexico
Boeing’s Chris Ferguson highlighted the area at White Sands, New Mexico, where the company will perform a pad abort test of its CST-100 Starliner in 2017. White Sands has been the site of numerous systems tests for a wide variety of spacecraft systems for years. The Starliner is designed with four large engines in its service module that can fire quickly to lift the spacecraft and astronauts aboard out of danger, whether that be away from the launch pad or during ascent into orbit.
Цитата
https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2016/02/17/starliner-performs-well-in-airbag-testing/
Starliner Performs Well in Airbag Testing
Posted on February 17, 2016 at 5:54 pm by Stephanie Martin.

The Boeing CST-100 Starliner airbag system, which will provide a safe landing for the spacecraft during any phase of flight, was put to the test over the 20-foot-deep Hydro Impact Basin at NASA’s Langley Research Center in Hampton, Virginia, on Feb. 9. The Starliner is one of two commercial spacecraft in development to launch astronauts from the U.S. to the International Space Station via NASA’s Commercial Crew Program.

Six landing airbags, designed and manufactured by ILC Dover in Frederica, Delaware, were inflated before the full-size Starliner test article was hoisted up by a crane and then dropped from a height and angle that mimicked what the spacecraft might encounter as it pushes off an Atlas V rocket during a launch or ascent emergency. The goal for Boeing’s landing and recovery team is to achieve flight qualification status of the Starliner’s airbag and up-righting systems through a series of tests at Langley’s Hydro Impact Basin.

While the Starliner is designed for land-based returns, it is important for engineers to understand how the spacecraft and its systems would perform in all landing scenarios.
https://youtu.be/4Sk4sYFHhjA

Цитата
https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2016/02/09/administrator-bolden-sees-starliner-before-testing/
Administrator Bolden Sees Starliner Before Testing
Posted on February 9, 2016 at 4:41 pm by Steven Siceloff.

NASA Administrator Charles Bolden took a close look today at the airbag system for Boeing’s CST-100 Starliner at NASA’s Langley Research Center in Hampton, Virginia, before a contingency water landing test with a full-size spacecraft mock-up.

Although it’s designed to land on land, Boeing is testing the Starliner at Langley’s Hydro Impact Basin to evaluate its tendencies in case it has to land in the water in the event of, for example, an unlikely launch or ascent emergency that calls for the spacecraft to separate from its rocket and parachute itself and the astronauts inside to safety. Starliner is being developed in partnership with NASA to carry up to four astronauts at a time to the International Space Station. An additional crew member will allow science time on the orbiting laboratory to double for NASA’s Journey to Mars and research that will benefit everyone on Earth.

Bolden visited Langley to deliver his annual “State of NASA” address during which he detailed aspects of the agency’s budget request.
Изменено: pnetmon - 20.02.2016 18:39:13
 
Цитата
Jeff Foust ‏@jeff_foust  
Phil McAlister showed this chart of CCtCap (comm’l crew) milestones; more have been completed since last update.


 11:06 - 2 марта 2016 г.  
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Цитата
Jon Shaban ‏@Jon_Shaban 12 ч.12 часов назад (21 марта 2016)
Getting a look at the Crew Access Arm and White Room for @BoeingDefense #CST100Starliner #AtlasV

Цитата
Ретвитнуто NASA SocialULA ‏@ulalaunch 14 ч.14 часов назад
Hello @NASASocial! Check out the Crew Access Arm astronauts will use to board @BoeingDefense's #Starliner #AtlasV
Страницы: Пред. 1 ... 22 23 24 25 26 ... 58 След.
Читают тему (гостей: 5)
Журнал Новости Форум Фото Статьи Книги