Страницы: Пред. 1 ... 140 141 142 143 144 145 След.
RSS
Dragon Crew v.2.0, Пилотируемый
 
Цитата
Alex_II написал:
Цитата
Apollo13 написал:
Пилотируемые получается будут полностью одноразовые.

Если они не придумают. куда их использовать помимо МКС...
контракт на грузовые тоже предусматривал только одноразовость. но потихоньку-полегоньку..
за вашу и нашу свободу
 
Столько споров... Главное - начать летать!
А потом и длительность, и частота, и многоразовасть как-то незаметно и обыденно появятся...
 
Цитата
Patron написал:
икто не цеплялся, сами сообщили. Бросается в глаза сразу несовпадение с требованием по ресурсу. Топливо отчасти причем. До стыковки клапана активно используются. Были проведены доработки. По словам Маска "развязали" сасовскую часть кду от орбитальной. Чем раньше проверят в полете, тем лу
те клапана которые стали причиной взрыва не используются на орбите. именно поэтому есть возможность их заменить на одноразовые мембраны. это клапана подачи топлива к супердрако. которые используются только как САС и в снах некоторых как посадочные движки последней надежды в случае отказа парашютов.

почему же сразу не поставили мембраны? возможно чтоб сделать больше многоразовых компонент. например многократное тестирование двигателей САС в составе корабля без его раскурочивания.
 
Цитата
Apollo13 написал:
недавно кто-то из SpaceX говорил, что грузовые Драконы будут многоразовые, но изготавливать их будут с нуля. Переделывать б/у пилотируемые в грузовые не будут. Пилотируемые получается будут полностью одноразовые.
"Урль? Урль-урль?"©Homo Interneticus
 
Цитата
Patron написал:
Второй полет и даст ответ на вопрос по ресурсу корабля на 210 суток (или не даст).
Что значит "не даст" (ответ на вопрос о полёте на 210 суток Старлайнера)? Не дать ответ может только отсутствие самого полёта. А если полёт состоится, то он в любом случае даст ответ на вопрос. Каким конкретно окажется  ответ - это выяснится во время полёта.
 
Цитата
ХВ. написал:
Каким конкретно окажется  ответ - это выяснится во время полёта.
Ну, то есть, может и не дать.
 
Цитата
Stephen Clark‏ @StephenClark1 26 мин. назад

SpaceX’s Gwynne Shotwell says the Crew Dragon in-flight abort test is planned for November. SpaceX will do another Crew Dragon SuperDraco static fire before that "hopefully with better results" than April test.
 
Цитата
Col. Doug Hurley @Astro_Doug 17 мин. назад

Through the crew patch for the SpaceX DM-2 mission, we pay tribute to the dedicated teams of NASA and SpaceX that have worked hard toward returning human spaceflight launches to the United States.  Patch design: Andrew Nyberg.


 
на  имперском
Официальный патч миссии Demo-2 (DM-2). Первый полёт с экипажем частного космического корабля SpaceX Crew Dragon ⚡

Описание патча:

Возвращение к полётам в космос мужчин и женщин с территории США после завершения программы Space Shuttle является главным мотивом патча для DM-2.

Патч имеет форму в виде корабля Crew Dragon, который совершит первый полёт корабля с экипажем.

Лого Crew Dragon и ракеты Falcon 9 видны в верхней части патча. Они отдают дань уважения командам разработчиков Crew Dragon и Falcon 9, которые посвятили годы на проектирование, сборку, тесты и эксплуатацию космических систем.

На патче заметен силуэт Международной космической станции, что пролетает через североамериканское ночное небо. Это место назначение миссии DM-2.

В центральной части расположены лого NASA и Commercial Crew Program, чтобы отдать должное усилиям космического агентства и его программе по запуску астронавтов из США.

Серебряная звезда на восточном побережье Флориды подчёркивает расположение стартовой площадки 39А и космического центра им. Кеннеди
откуда люди летали в космос с начала 1960-х годов, и полетят все миссии Crew Dragon.

Звёзды по обе стороны от имен членов экипажа представляют членов их семей. У каждого есть жена и сын, которые невероятно поддерживают их в полёте и тоже важны для успеха миссии.

Наконец, флаг США на патче. Он вобрал в себя историю прошлых полётов и будущие американские миссии человека в космос, а так же всех людей, которые разработали и осуществляли их.

Дизайн патча: Эндрю Найберг (Andrew Nyberg)

📌 На #IAC2019 директор NASA Джим Брайденстайн заявил:

— Если всё пойдет хорошо, то полёт экипажа на Crew Dragon может состояться в первом квартале 2020 года.
 
https://tass.ru/kosmos/7043326
Цитата
24 ОКТ, 23:35
CNBC: SpaceX планирует 2 ноября провести огневое испытание двигателей Crew Dragon
Испытания пройдут на космодроме на мысе Канаверал

НЬЮ-ЙОРК, 24 октября. /ТАСС/. Компания SpaceX планирует провести 2 ноября огневое испытание двигателей космического корабля Crew Dragon, предназначенного для пилотируемых полетов. Об этом сообщил в четверг телеканал CNBC.

По их данным, испытания пройдут на полигоне базы ВВС США на космодроме на мысе Канаверал (штат Флорида). В качестве наблюдателей приглашены представители Национального управления США по аэронавтике и исследованию космического пространства (NASA) и американские астронавты. Дата теста может измениться, предупредил телеканал.
Скрытый текст
 
https://www.youtube.com/watch?v=VD5FkNY8iW4&t=0s




Alpha Centauri

Где-то в ноябре должно произойти крайне важное как для SpaceX, так и для пилотируемой космонавтики в целом, событие. Одна из ракет компании (имеющая номер B1048) будет нарочно взорвана во время полёта. Это — часть испытаний системы аварийного спасения корабля Crew Dragon. О том, что такое САС, какие типы систем использовались на различных кораблях и как пройдёт тест прерывания полёта пилотируемого корабля SpaceX — в нашем новом ролике.
 
Цитата
Chris G - NSF‏ @ChrisG_NSF 28 мин. назад

Bob Cabana says to Science Tech #NAC meeting that there's "still a ways to go with both #Boeing and #SpaceX for certification."  Parachute cert is key for both and SpX #Dragon abort engines. Roughly 6-8 months likely for crew flights, he says.


Jeff Foust‏ @jeff_foust 26 мин. назад

In comments at the beginning of the NASA Advisory Council’s technology committee meeting this morning, KSC director Bob Cabana says he expects Boeing and SpaceX to fly crewed test flights of their commercial crew vehicles within the next 6-8 months.
 
апрель-май-июнь..
за вашу и нашу свободу
 
Цитата
SpaceX @SpaceX 47 мин. назад

Installing SuperDraco engines, which will power Crew Dragon’s launch escape system, for the first mission with @NASA astronauts on board


 
Цитата
Jeff Foust‏ @jeff_foust 34 мин. назад

Latest update on the investigation into the static-fire anomaly that destroyed the Crew Dragon capsule in April. Static fire test with new Dragon now planned for next week; if successful, do in-flight abort test in early December.

 
Цитата
Jeff Foust‏ @jeff_foust 26 мин. назад

The Crew Dragon for the Demo-2 crewed test flight should be ready to ship to Florida in December, Lueders said.

 
Цитата
Stephen Clark‏ @StephenClark1 34 мин. назад

NASA’s Kathy Lueders: Crew Dragon in-flight abort test expected in early December, assuming a good abort hotfire test set for the middle of next week. Before IFA, SpaceX will refurbish Crew Dragon & replace burst disks in prop system (newly added to replace faulty check valve).

 
Цитата
Chris G - NSF‏ @ChrisG_NSF 35 мин. назад

Falcon 9 1st stage for Demo-2 is done and testing complete.  Was static fired in Texas on 8/29. 2nd Stage will be at Texas soon for November testing.
#HEO #NAC #SpaceX #Dragon #Falcon9


34 мин. назад

Kathy noting aggressive parachute testing - 12 tests in 2-3 weeks.  All should be done by December for certification for flight in 1st Quarter 2020.
#HEO #NAC #SpaceX #Dragon #Falcon9


32 мин. назад

SpaceX ops status for Commercial Crew.
#NAC #HEO #SpaceX

 
Цитата
Commercial Crew Presentation at NASA NAC Meeting (10/30/2019)

NASASpaceflight

30 окт. 2019 г.

Kathy Lueders, the Program Manager for NASA's Commercial Crew Program, provides an update at the Oct. 30 NAC meeting on the status of Boeing's Starliner and SpaceX's Crew Dragon. The two spacecraft will carry astronauts to the Space Station.
https://www.youtube.com/watch?v=Zuk2JhdF6qI (1:02:41)
 
https://spaceflightnow.com/2019/10/31/boeing-spacex-readying-for-crew-capsule-abort-tests/
Цитата
Boeing, SpaceX readying for crew capsule abort tests
October 31, 2019 | Stephen Clark

Boeing and SpaceX are readying for launch abort tests in the coming weeks to validate the crew escape systems for the new human-rated Starliner and Crew Dragon spaceships, now scheduled to begin ferrying astronauts to the International Space Station in the first half of next year.

The abort tests are scheduled to begin as soon as next week, when Boeing plans a pad abort test of a test version of its Starliner crew capsule Monday, Nov. 4, in New Mexico. SpaceX is gearing up for a ground test-firing of the Crew Dragon’s abort engines at Cape Canaveral as soon as Wednesday, Nov. 6.

“It’s a very complicated dance as we’re getting ready to go fly,” said Kathy Lueders, who manages the commercial crew program at NASA. “We’re heading into a period of final, big integrated tests … along with tons of certification work. We tend to not say it’s just paper, because it’s not just paper, it’s all the key things that are showing that the design is qualified and we have the vehicles at the right risk level for us to be able to fly on them.”

NASA tasked Boeing and SpaceX to develop new human-rated spaceships to end U.S. reliance on Russian Soyuz spacecraft to carry astronauts to and fr om the International Space Station. Once they complete crewed test flights, the Starliner and Crew Dragon spacecraft will begin regular crew rotation missions to the orbiting research laboratory.

The space agency awarded commercial crew contracts to Boeing and SpaceX in 2014 valued at $4.2 billion and $2.6 billion, respectively.

After years of delays attributed to a lack of funding and technical problems, Boeing and SpaceX officials say their spaceships should be ready to carry astronauts into orbit next year. Bob Cabana, director of NASA’s Kennedy Space Center, said this week he expects the capsules to be ready for crewed flights in six to eight months.

...

SpaceX completed the pad abort test for its Crew Dragon spacecraft in 2015, and plans an in-flight abort test later this year at the Kennedy Space Center to verity the capsule’s ability to fire off a Falcon 9 rocket after liftoff. Boeing plans to bypass such an in-flight abort demonstration.

NASA gave both companies the option to decide whether or not to conduct an in-flight abort test.

...

Meanwhile, SpaceX engineers at Cape Canaveral are on track for a critical test-firing of the SuperDraco abort thrusters on the company’s Crew Dragon spacecraft.

The test-firing next week will be a repeat of a ground hotfire test SpaceX attempted in April, which ended in an explosion that destroyed the Crew Dragon spacecraft that successfully completed an unpiloted test flight to the space station the month before.

Investigators determined a leaky valve inside the Crew Dragon’s abort propulsion system led to the explosion.

“Honestly, for us, for the year going into crewed flight, having something like that happen is a big wakeup call for the team, that they have to be diligent and careful about this,” Lueders said. “We lost the vehicle very quickly.
“That was a very dear vehicle for us,” she said. “We were on a high coming off Demo-1 (the unpiloted test flight), then to lose that vehicle. That vehicle was going in a museum somewhere. I’m really proud of the way the team over the summer has carefully worked through the anomaly investigation, worked through the changes in the system.
A faulty check valve inside the propulsion system allowed nitrogen tetroxide oxidizer, which the Crew Dragon’s eight SuperDraco rocket engines consume mixed with hydrazine fuel, to enter high-pressure helium tubes during ground processing before the attempted hotfire test in April.

The helium system is used to quickly pressurize the propulsion system, allowing the SuperDraco thrusters to fire up during a launch emergency. The eight SuperDraco thrusters cumulative generate 128,000 pounds of thrust, serving the same function as the launch abort engines on Boeing’s Starliner.

When the abort system began pressurizing on the April test, nitrogen tetroxide that had leaked into the helium pressurization system was driven back into the check valve, which is made of titanium.

“Imagine a lot of pressure driving back a slug of liquid (that) has significant force, and that basically destroyed the check valve and caused an explosion,” said Hans Koenigsmann, SpaceX’s vice president of build and flight reliability, in a July press briefing.

“We found out that … when the pressure is high, and you drive a slug with a lot of energy into a titanium component, that you can have this rather violent reaction,” Koenigsmann said.

The violent result was surprising. Engineers did not expect titanium, a material commonly used for decades on space vehicles around the world, could react so explosively in such an environment.

SpaceX added a burst disk to prevent propellant from leaking into the high-pressure lines before ignition.

On rockets and spacecraft, burst disks are designed for a single use. The burst disks block the pathway between the propellant and pressurization systems until they rupture during the engine startup sequence, allowing fluids to mix.

Assuming the SuperDraco hotfire test goes well, SpaceX will refurbish the capsule for an in-flight abort test scheduled as soon as early December, Lueders said Wednesday.

A full-scale Falcon 9 rocket — with all its parts other than a second stage engine — will loft the Crew Dragon capsule into the stratosphere for the high-altitude abort demonstration.

The in-flight abort test plan calls for the rocket to take off from launch pad 39A at the Kennedy Space Center and arc over the Atlantic Ocean, firing its nine main engines for nearly a minute-and-a-half, as it would during a typical launch. SpaceX will pre-program the Falcon 9’s nine Merlin booster engines to switch off after surpassing the speed of sound.

A computer on the Crew Dragon spacecraft will detect the loss of thrust and trigger an abort approximately 88 seconds after liftoff, Lueders said, and the capsule will parachute into the Atlantic, wh ere recovery teams will be on standby to retrieve it.

Like Boeing, SpaceX is building a separate Crew Dragon spacecraft for the company’s first flight with astronauts, named Demo-2. NASA astronauts Bob Behnken and Doug Hurley are assigned to fly the Demo-2 mission to the space station.
Страницы: Пред. 1 ... 140 141 142 143 144 145 След.
Читают тему (гостей: 4)
Журнал Новости Форум Фото Статьи Книги