Страницы: Пред. 1 ... 10 11 12 13 14 ... 58 След.
RSS
CST-100
 
Цитата
Цитата
Ресурс МКС вполне может позволить и семерых. Если трое-четверо из них на неделю-две.
Если убрать оттуда троих русских...
А зачем их убирать? Они сами мечтают о "суверенной" ОС.
Приглядитесь к тому, что пишет Лев.

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".

 
Лев так же выражает надежды, что Япония и Европа не захотят пропадать из ПК и приделают к будущей станции свои модули.
 
Цитата
Цитата
Цитата
Ресурс МКС вполне может позволить и семерых. Если трое-четверо из них на неделю-две.
Если убрать оттуда троих русских...
А зачем их убирать? Они сами мечтают о "суверенной" ОС.
Приглядитесь к тому, что пишет Лев.

Цитата
Но однажды все ребята
Подошли к нему гурьбой,
Подошли к нему ребята
И спросили:- Что с тобой?

Почему ты видишь тучи
Даже в солнечные дни?
Ты очки протри получше -
Может, грязные они?
Может, кто-нибудь назло
Дал неверное стекло?

- Прочь!- сказал Иван Петрович.
Я сейчас вас проучу!
Я,- сказал Иван Петрович,-
Вижу то, что я хочу.

Отошли подальше дети:
- Ой, сосед какой чудак!
Очень плохо жить на свете,
Если видеть все не так.

:wink:
 
Цитата
Цитата
Цитата
Иначе НАСА резко охладеет к духместному кораблю и попросит сделать Джемини.))))
Есть фирма, которая этим занимается, по типу Ала Дуры и его ТКС. И тоже собрались новый приборный отсек конструировать. Раньше они назывались "America In Space", потом переименовались как-то.
http://www.novosti-kosmonavtiki.ru/phpBB2/viewtopic.php?t=11634&start=0
Это про интерстеллар модуле?

Цитата
Цитата
А действительно - сколько их?

на вскидку:

1. SpaceX
2. Orbital
3. CST-100
4. Orion Havy
5. Orion Light
6. Dearm Chaser Orbital
7. Excalibur Almaz
8. ПТК лунный
9. ПТК околоземный
10.Шэньчжоу
11.Blue Origin
12.ATK composite
13.ISRO
14.ESA
15.JAXA

16.Space Operations

Цитата
....Space Operations, Inc. (SpaceOps) has formed a team of highly motivated aerospace companies for this purpose.

The three companies involved with the effort are WestWind Technologies, Inc., Advanced Solutions, Inc., and Southern Aerospace Company.  SpaceOps, will use the technology developed on the Gemini Program to be the basis for the 21st century, two-seat, ECLIPSE spacecraft.

"Since this is an existing and proven design we could begin construction six to eight weeks after funding and complete a flying prototype ten to thirteen months later," said WestWind President Bill Jolly.

U.S. built rocket boosters are currently available and could launch the ECLIPSE plus a significant amount of cargo into orbit.....

http://www.prnewswire.com/news-releases/gemini-to-fly-again-159561815.html

http://www.novosti-kosmonavtiki.ru/phpBB2/viewtopic.php?t=10038&postdays=0&postorder=asc&start=420
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.
 
Вот это номер! :shock:

http://www.parabolicarc.com/2012/07/03/report-boeing-lockheed-martin-looking-to-outsource-cst100-orion-work-to-energia/
Цитата
Report: Boeing, Lockheed Martin Looking to Outsource CST-100, Orion Work to Energia
Posted by Doug Messier
on July 3, 2012, at 4:54 pm

Parabolic Arc Managing Editor

Russia’s Izvestia newspaper reported on Tuesday that Boeing and Lockheed Martin have been in talks for RSC Energia to supply docking and thermal protection technologies for the CST-100 and Orion spacecraft. Below is an excerpt of the story via Google Translate:

Russian companies could take part in creating the future of American manned spacecraft Orion and CST-100, which develop by Lockheed Martin and Boeing. A report issued late last week, the annual report of the Rocket and Space Corporation Energia says that in 2011 “held a lot of work to identify opportunities for participation of Energia in the creation of U.S. manned spacecraft CST-100 and Orion.”

Energia President Vitaly Lopota confirmed to Izvestia the desire to of the corporation to participate in the American project to build spaceships.

“We are in negotiations, Boeing and Lockheed appealed to us so that our development and have a single interface. In principle they are ready to consider various possibilities, including giving us some of the components that we could make,” he said.

Results, according to Lopota, are in the process of negotiations have been reached. As an example of possible interaction points of the chapter “Energia” brought the equipment to connect nodes and return capsule heat shield.

Neither Boeing nor Lockheed Martin would comment to Izvestia for the story.

Lockheed Martin is developing the Orion Multipurpose Crew Vehicle under contract to NASA. It is also contracted to provide a composite version of the same vehicle for ATK’s Liberty entry in NASA’s commercial crew competition. ATK has an unfunded Space Act Agreement with NASA.

Boeing is developing CST-100 spacecraft under a funded Space Act agreement under the commercial crew program.

NASA is set to announce the next round of commercial crew contracts in about two weeks. The space agency will announce full funding for two projects and half funding for a third one.
Изменено: Salo - 13.01.2013 13:12:19
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
http://izvestia.ru/news/529149#ixzz1zfP67PNR
Цитата
3 июля 2012, 00:05 | Наука | Иван Чеберко
Россия поможет Lockheed и Boeing построить пилотируемые космические корабли


Корпус корабля Orion. Фото: nasa.gov

Российские компании могут принять участие в создании перспективных американских пилотируемых космических кораблей Orion и CST-100, которые разрабатывают корпорации Lockheed Martin и Boeing. В опубликованном в конце прошлой недели годовом отчете Ракетно-космической корпорации «Энергия» говорится, что в 2011 году «проведен большой объем работ по определению возможности участия «Энергии» в создании американских пилотируемых кораблей CST-100 и Orion».

Президент «Энергии» Виталий Лопота подтвердил «Известиям» желание корпорации принять участие в американских проектах по созданию космических кораблей.

— Мы ведем переговоры, Boeing и Lockheed обращались к нам, с тем чтобы наши и их разработки имели единые интерфейсы. В принципе они готовы рассматривать различные возможности, в том числе отдавать нам часть компонентов, которые мы могли бы изготавливать, — рассказал он.

Конкретных результатов, по словам Лопоты, в процессе переговоров пока достигнуто не было. В качестве примера точек возможного взаимодействия глава «Энергии» привел оборудование стыковочных узлов и теплозащиту возвращаемых капсул.

Семиместный космический корабль CST-100 разрабатывается корпорацией Boeing для непродолжительных полетов на низкую околоземную орбиту — к Международной космической станции и проектируемому туристическому орбитальному комплексу компании Bigelow Aerospace. Boeing планирует осуществить первый старт в 2015 году.

Перед кораблем Orion ставятся гораздо более сложные задачи — он создается в расчете на более сложные и длительные миссии, такие как полет на Луну, к астероидам, а в перспективе и к Марсу. Lokheed Martin периодически сообщает о трудностях с финансированием (общая смета проекта — более $8 млрд), из-за чего дата первого старта Orio точно не определена. Сейчас речь идет о 2018 годе как дате его испытательного полета в космос.

В Lokheed Martin и Boeing оперативных комментариев по теме возможного сотрудничества с РКК «Энергия» предоставить не смогли.

Российские эксперты констатируют, что у России есть технологии, которые могут заинтересовать создателей американских космических кораблей.

— По стыковочным узлам наши наработки вполне конкурентоспособны, — говорит директор по развитию кластера космических технологий и телекоммуникаций фонда Сколково Дмитрий Пайсон. — Но есть технический нюанс. В стыковке к американскому сегменту МКС и российскому сегменту заложена разная идеология. К российскому сегменту космические аппараты пристыковываются самостоятельно: стыковочные узлы на российском сегменте рассчитаны на аппарат, который сам подлетает, используя двигатели малой тяги, стыкуется и фиксируется. На американском сегменте нет таких стыковочных узлов, у них вся технология рассчитана на то, что аппарат подходит близко к станции, подхватывается манипулятором с борта и аккуратно насаживается на стыковочный узел. Поэтому если бы Boeing, к примеру, решилась делать стыковочный узел на своем корабле по российской модели, рассчитанной на активные манипуляции самого корабля, то логично бы было прибегнуть к российскому опыту.

Пайсон отмечает, что у американцев давно не было опыта использования теплозащиты на конических одноразовых капсулах и здесь также мы могли бы поделиться своей экспертизой.

— С этой точки зрения предложение выглядит логичным. Хотя не факт, что американцы его примут — перед ними стоит задача не только сделать корабль, но и наработать свою компетенцию в данном вопросе, отмечает эксперт.
Изменено: Salo - 13.01.2013 13:15:27
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Цитата
Вот это номер! :shock:
Я правильно понял, что на CST-100 будет устанавливаться стыковочный узел и теплозащита производства РКК Энергия?
 
Пока всё вилами по воде. :?
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Цитата
http://izvestia.ru/news/529149#ixzz1zfP67PNR
Цитата
3 июля 2012, 00:05   |   Наука   |   Иван Чеберко
Россия поможет Lockheed и Boeing построить пилотируемые космические корабли[/size:1b04d5a1ca]


Корпус корабля Orion. Фото: nasa.gov

Российские компании могут принять участие в создании перспективных американских пилотируемых космических кораблей Orion и CST-100, которые разрабатывают корпорации Lockheed Martin и Boeing. В опубликованном в конце прошлой недели годовом отчете Ракетно-космической корпорации «Энергия» говорится, что в 2011 году «проведен большой объем работ по определению возможности участия «Энергии» в создании американских пилотируемых кораблей CST-100 и Orion».

Президент «Энергии» Виталий Лопота подтвердил «Известиям» желание корпорации принять участие в американских проектах по созданию космических кораблей.

— Мы ведем переговоры, Boeing и Lockheed обращались к нам, с тем чтобы наши и их разработки имели единые интерфейсы. В принципе они готовы рассматривать различные возможности, в том числе отдавать нам часть компонентов, которые мы могли бы изготавливать, — рассказал он.

Конкретных результатов, по словам Лопоты, в процессе переговоров пока достигнуто не было. В качестве примера точек возможного взаимодействия глава «Энергии» привел оборудование стыковочных узлов и теплозащиту возвращаемых капсул.

Семиместный космический корабль CST-100 разрабатывается корпорацией Boeing для непродолжительных полетов на низкую околоземную орбиту — к Международной космической станции и проектируемому туристическому орбитальному комплексу компании Bigelow Aerospace. Boeing планирует осуществить первый старт в 2015 году.

Перед кораблем Orion ставятся гораздо более сложные задачи — он создается в расчете на более сложные и длительные миссии, такие как полет на Луну, к астероидам, а в перспективе и к Марсу. Lokheed Martin периодически сообщает о трудностях с финансированием (общая смета проекта — более $8 млрд), из-за чего дата первого старта Orio точно не определена. Сейчас речь идет о 2018 годе как дате его испытательного полета в космос.

В Lokheed Martin и Boeing оперативных комментариев по теме возможного сотрудничества с РКК «Энергия» предоставить не смогли.

Российские эксперты констатируют, что у России есть технологии, которые могут заинтересовать создателей американских космических кораблей.

— По стыковочным узлам наши наработки вполне конкурентоспособны, — говорит директор по развитию кластера космических технологий и телекоммуникаций фонда Сколково Дмитрий Пайсон. — Но есть технический нюанс. В стыковке к американскому сегменту МКС и российскому сегменту заложена разная идеология. К российскому сегменту космические аппараты пристыковываются самостоятельно: стыковочные узлы на российском сегменте рассчитаны на аппарат, который сам подлетает, используя двигатели малой тяги, стыкуется и фиксируется. На американском сегменте нет таких стыковочных узлов, у них вся технология рассчитана на то, что аппарат подходит близко к станции, подхватывается манипулятором с борта и аккуратно насаживается на стыковочный узел. Поэтому если бы Boeing, к примеру, решилась делать стыковочный узел на своем корабле по российской модели, рассчитанной на активные манипуляции самого корабля, то логично бы было прибегнуть к российскому опыту.

Пайсон отмечает, что у американцев давно не было опыта использования теплозащиты на конических одноразовых капсулах и здесь также мы могли бы поделиться своей экспертизой.

— С этой точки зрения предложение выглядит логичным. Хотя не факт, что американцы его примут — перед ними стоит задача не только сделать корабль, но и наработать свою компетенцию в данном вопросе, отмечает эксперт.[/size:1b04d5a1ca]
Опять заголовок не соотвествует тексту.
В заголовке "поможет", в тексте "может помочь"...
Эклектик, но эклектизму относится отрицательно
 
Цитата
http://izvestia.ru/news/529149#ixzz1zfP67PNR
Цитата
3 июля 2012, 00:05   |   Наука   |   Иван Чеберко
Россия поможет Lockheed и Boeing построить пилотируемые космические корабли[/size:1e803378ca]

Так вот ты какой... ПТК НП  :lol:
Ad calendas graecas
 
Цитата
Boeing Statement on NASA Commercial Crew Award[/size:4feee6315c]
Posted by Doug Messier on August 3, 2012, at 6:37 am

KENNEDY SPACE CENTER, Aug. 3, 2012 (Boeing PR) – Boeing has received notification that NASA will invest $460 million for further development of the Boeing Commercial Crew Transportation System in the third round of the Commercial Crew Program: Commercial Crew Integrated Capability (CCiCap). Boeing will complete development milestones to further mature the integrated system — including the CST-100 spacecraft, launch services and ground systems — to prepare for certification and operations.

“This award will enable us to build on the successes achieved in our Commercial Crew Development (CCDev) and CCDev-2 work for effective development through Critical Design Review, as we progress toward human rating and certification,” said John Mulholland, vice president and program manager of Boeing Commercial Programs. “We look forward to providing a complete end-to-end transportation service to support NASA crew transportation to and from the International Space Station (ISS), and fostering a growing market for commercial transportation to other low Earth orbit destinations.”

The CCiCap award addresses development milestones to be completed in a 21-month base period, with the potential for additional milestones in a subsequent options period. Under CCDev and CCDev-2, Boeing has successfully completed tests on engines, abort systems, propulsion, heat shield jettison, attitude control systems and landing to provide full data on functional elements of the spacecraft’s design.

“Today’s award demonstrates NASA’s confidence in Boeing’s approach to provide commercial crew transportation services for the ISS,” said John Elbon, Boeing vice president and general manager of Space Exploration. “It is essential for the ISS and the nation that we have adequate funding to move at a rapid pace toward operations so the United States does not continue its dependence on a single system for human access to the ISS.”

Boeing’s safe, reliable Commercial Crew Transportation System draws on practices, expertise and resources from across the Boeing enterprise and five decades of experience in human spaceflight. It is supported by professional personnel and flight-demonstrated systems and technologies. Boeing is preparing for its initial test flight with a United Launch Alliance Atlas V launch vehicle as early as 2016.

Boeing’s online press kit at www.boeing.com/bds/mediakit/2012/commercialcrew/ contains program backgrounders, biographies and a link to high-resolution photos.

Visit www.beyondearth.com for more information about the future of human space exploration.
http://www.parabolicarc.com/2012/08/03/boeing-statement-on-nasa-commercial-crew-award/

Уилбер Райт: "Признаюсь, в 1901-м я сказал своему брату Орвиллу, что человек не будет летать лет пятьдесят. А два года спустя мы сами взлетели".

 
http://www.parabolicarc.com/2012/08/13/a-closer-look-at-boeings-commercial-crew-program-ccicap-milestones/
Цитата
A Closer Look at Boeing’s CCiCAP Milestones
Posted by Doug Messier
on August 13, 2012, at 7:22 am



BOEING COMMERCIAL CREW PROGRAM

Overview

Company: Boeing
Spacecraft: CST-100
Type: Capsule with service module
Crew Capacity: 7
Launch Vehicle: Atlas V (United Launch Alliance)
CCiCAP Funding: $460 million
CCiCAP Term: 21 months
Previous CCDev Funding (including optional milestones): $130.9 million (Boeing), $6.7 million (ULA)
Total CCDev and CCiCAP Funding (if all milestones met): $590.6 million (Boeing), $6.7 million (ULA)

CCiCAP Milestones

Boeing has 19 milestones to meet during the 21-month CCiCAP program, more than SpaceX (14) and Sierra Nevada (10). The g0al is to take the CST-100 capsule and its ULA-supplied Atlas V rocket through a critical design review in April 2014. If B0eing completes all milestones, NASA will pay it $460 million.

The company has 35 optional milestone in its plan that could earn Boeing additional awards if the company completes them and NASA has funding available. During the CCDev 2 funding round, the company earned an additional $20.6 million on top of the $92.3 million Boeing was awarded for making its base milestones.

A full listing of the 19 milestones is shown below, with redacted areas noted. The 35 optional milestones have been redacted for competitive reasons, so they are not shown here.



Изменено: Salo - 13.01.2013 13:18:27
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
Эта новомодная манера выводить в потоке приводит к тому, что КК стряхивает туеву хучу заглушек и крышычек, причем часть может отделяться только при первом срабатывании ДПО, добавляя к опасному космическому мусору.
 
Цитата
Эта новомодная манера выводить в потоке приводит к тому, что КК стряхивает туеву хучу заглушек и крышычек, причем часть может отделяться только при первом срабатывании ДПО, добавляя к опасному космическому мусору.

А нельзя сбрасывать на низкой орбите, где эти лёгкие предметы продержатся с неделю?
 
Цитата
А нельзя сбрасывать на низкой орбите, где эти лёгкие предметы продержатся с неделю?
Скорее всего так и получится, но хотелось бы знать точно. Носовой конус сбрасывается еще до того, как достигнута замкнутая орбита, с этим проблем не будет. Я про мелочевку, в особенности заглушки на передних двигателях "собачих будок".
 
Цитата
Цитата
А нельзя сбрасывать на низкой орбите, где эти лёгкие предметы продержатся с неделю?
Скорее всего так и получится, но хотелось бы знать точно. Носовой конус сбрасывается еще до того, как достигнута замкнутая орбита, с этим проблем не будет. Я про мелочевку, в особенности заглушки на передних двигателях "собачих будок".
В принципе несложно сделать так, чтобы они сбрасывались по падению давления. Внутрь немножко легкокипучей жидкости - и тогда при выходе из атмосферы все крышки улетят...
Летать в космос необходимо. Жить - не необходимо.
 
Цитата
Цитата
А нельзя сбрасывать на низкой орбите, где эти лёгкие предметы продержатся с неделю?
Скорее всего так и получится, но хотелось бы знать точно. Носовой конус сбрасывается еще до того, как достигнута замкнутая орбита, с этим проблем не будет. Я про мелочевку, в особенности заглушки на передних двигателях "собачих будок".
Это легко решается - выбором опорной орбиты и размеров/массы крышек (определяющих их баллистич.коэф-нт). Думаю, если материал близок к пенопластам, а опорная орбита имеет перигей ~185 км, то эта мелочевка не продержится в космосе и 5 дней.
 
Boeing Tests CST-100 Parachute Protector

http://www.parabolicarc.com/2012/08/30/boeing-tests-cst-100-parachute-protector/#more-42377
http://www.novosti-kosmonavtiki.ru/phpBB2/viewtopic.php?p=988554#988554
 
http://www.flightglobal.com/news/articles/flight-not-guaranteed-for-boeings-commercial-crew-capsule-376515/

Flight not guaranteed for Boeing's commercial crew capsule


By: Zach Rosenberg Los Angeles
06:00 17 Sep 2012

Boeing may yet shelve future development of its CST-100 capsule, despite a recent award of more than $460 million from NASA's programme to transport astronauts to the International Space Station (ISS).

"Our base business case is based on transportation to ISS through 2020," says John Elbon, Boeing's vice-president of space exploration. Though not formalised, the company requires at least two flights per year from NASA to make the project viable.

"That's just for the ISS. That's kind of the basement," adds Elbon. More flights than those to the ISS are required he says, and Boeing is cautious about over-committing itself while future revenue streams are unclear.

NASA has funding for two full awards and one partial award in the commercial crew integrated capability (CCiCap) programme, to be doled out gradually according to established technical milestones. The two full grants were awarded to Boeing and SpaceX, while Sierra Nevada Corporation won the partial award.

Attached to each space act agreement, as the contracts are known, is an extensive list of optional milestones that takes the companies into flight testing.

While Boeing stands to gain at least $460 million by completing all 19 milestones during the 21-month base period, which would bring the CST-100 through the critical design review stage, an undisclosed, but significant, amount of additional funding may be gained through accomplishing 33 optional milestones.

But the base-period investment alone may not be enough for Boeing to justify continued funding, which may bring CST-100 development to an end.

While the cut-off point "wouldn't be at the end of this base period", says Elbon, it may be in the following option period.

"It's more important to have a definite market there. Obviously Boeing has significant resources, and if there's a business caseit's important that it's clear NASA is committed to the commercial crew programme going forward, that they're going to use it for flights to the ISS, and that we can grow some markets around that."

Boeing is working closely with space station manufacturer Bigelow Aerospace and orbital tourism company Space Adventures in an attempt to secure non-NASA revenue. While Bigelow and Space Adventures have racked up tangible success, neither has yet demonstrated a requirement for regular passenger trips into orbit.

The CCiCap contenders' business cases were among the criteria by which NASA evaluated their proposals. In a NASA justification document released after the selection announcement, Boeing's business case was described in "neutral" terms. It says: "Proposed corporate investment during the CCiCap period does not provide significant industry financial investment and there is an increased risk of having insufficient funding in the base period."

Boeing programme manager John Mulholland said it was difficult to compare the contributions made by companies. He said: "We are only counting things that are direct monetary contributions as an investment, we have a very conservative guideline that we use for what we call true investment. There is a lot of additional contributions we are making to the programme beyond that cash infusion."
Изменено: Salo - 04.11.2012 21:06:17
"Были когда-то и мы рысаками!!!"
 
HOUSTON, Texas. — Boeing and NASA recently established the firm baseline configuration for the company’s Commercial Crew Transportation System, achieving the first performance milestone in NASA’s Commercial Crew integrated Capability (CCiCap) initiative.
During the Integrated Systems Review, Boeing’s approaches to the spacecraft, launch system and ground operations were evaluated for compliance with NASA’s requirements, including safety and mission assurance, avionics and software, International Space Station (ISS) integration, and crew and mission operations. Boeing also presented results from current development data from tests with its Crew Space Transportation (CST)-100 vehicle.
“The rigor of our design and development process, along with resources from across the Boeing enterprise and our outstanding team of suppliers, will position the CST-100 spacecraft as the next crew transportation vehicle to the ISS and other low Earth orbit destinations,” said John Mulholland, Commercial Programs vice president and program manager for Boeing.
“Our industry partners are gearing up to push their human spaceflight technologies further than ever before so America can have its own crew transportation system around the middle of the decade,” said Ed Mango, Commercial Crew program manager for NASA. “This review was just the first of many exciting and valuable milestones Boeing is expected to complete during its funded partnership with NASA.”
The CCiCap phase of the Commercial Crew program addresses development milestones to be completed in a 21-month base period, with the potential for additional milestones in a subsequent options period. Having completed more than 50 milestones in the previous two phases of the program, Boeing is continuing to mature the development of its Commercial Crew Transportation System to provide safe, reliable and affordable access to the ISS.
Когда жизнь экзаменует - первыми сдают нервы.
Страницы: Пред. 1 ... 10 11 12 13 14 ... 58 След.
Читают тему (гостей: 1)
Журнал Новости Форум Фото Статьи Книги